Kukkakaupat HENKITOREISSAAN, kun köyhälle Suomen kansalle kelpaa kuihtunut markettikukka. HÄPEÄN!
https://www.vantaansanomat.fi/artikkeli/822969-raju-muutos-jo-yli-puole…
Taas osoitus, millaista junttikansaa suomalaiset ovat. Kuihtunut markettikukka kelpaa jopa omaisen haudalle. SUURIN HÄPEÄ!
Suomi uppoaa
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen yllättynyt kuinka hyviä markettien kukat ovat! Ostsn noin joka toinen viikko kotiin esimerkiksi neilikkakimpun tai parikin ja joskus jotain muita kukkia, jos kivalle näyttää. Ne kestävät todella hyvin ja kauniina viikko tolkulla. Viiden euron kimppu piristää mieltäni paljon paremmin kuin samanlainen kimppu kukkakaupasta 25 eurolla.
Pari viikkoa sitten ostin Lidlistä valkoisen amarylliksen ja se on upea. Hintaa ei ollut kuin jotakin 5 e, mutta siinä on nyt neljäs vana nousemassa ja kaksi kukkii täysillä. Viereisessä kukkakaupassa samanlainen maksaa kympin enemmän.
Kukkakauppojen pitää osata vastata tähän tilanteeseen ja jos eivät osaa, niin oma vika, ahneus ei ole aina hyväksi.
Sinä höpsö et ymmärrä palvelun päälle mitään! Kukkakaupasta saat yksilöllistä palvelua, mutta sinä höpsö haluat halvan amarylliksen. Sääliksi käy. HÄPEÄ!
ap
Minä en mene kukkakauppaan juuri siksi, että siellä on liikaa sitä palvelua. Marketissa saan katsoa rauhassa mitä ostan. En pysty ajattelemaan, jos joku koko ajan höpöttää vieressä ja kurkkii olan yli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen yllättynyt kuinka hyviä markettien kukat ovat! Ostsn noin joka toinen viikko kotiin esimerkiksi neilikkakimpun tai parikin ja joskus jotain muita kukkia, jos kivalle näyttää. Ne kestävät todella hyvin ja kauniina viikko tolkulla. Viiden euron kimppu piristää mieltäni paljon paremmin kuin samanlainen kimppu kukkakaupasta 25 eurolla.
Pari viikkoa sitten ostin Lidlistä valkoisen amarylliksen ja se on upea. Hintaa ei ollut kuin jotakin 5 e, mutta siinä on nyt neljäs vana nousemassa ja kaksi kukkii täysillä. Viereisessä kukkakaupassa samanlainen maksaa kympin enemmän.
Kukkakauppojen pitää osata vastata tähän tilanteeseen ja jos eivät osaa, niin oma vika, ahneus ei ole aina hyväksi.
Sinä höpsö et ymmärrä palvelun päälle mitään! Kukkakaupasta saat yksilöllistä palvelua, mutta sinä höpsö haluat halvan amarylliksen. Sääliksi käy. HÄPEÄ!
ap
Minä en mene kukkakauppaan juuri siksi, että siellä on liikaa sitä palvelua. Marketissa saan katsoa rauhassa mitä ostan. En pysty ajattelemaan, jos joku koko ajan höpöttää vieressä ja kurkkii olan yli.
Et taida raukka saada edes pissiä ulos, jos viereisessä kopissa on joku. HÄPEÄ!
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Et taida raukka saada edes pissiä ulos, jos viereisessä kopissa on joku. HÄPEÄ!
ap
Häpeän niin kovaa että naapurissakin kuullaan
Ostan kukat aina Salesta tai K-marketista. Kukkakauppaan matkaa yli 50km.
Häpeä ihan rauhassa asiaa, jota sinun ei tarvitse hävetä.
Kukkiahan voi poimia vaikka niityltä.
Itse en astu jalallakaan kukkakauppaan kun niissä myydään orkideoita joille olen pahasti allerginen.
Hmm.. syötäiskö viikonloppuna vai ostettaisko kukkia..? Täytyy ihan miettiä, vaikea on valinta!
Mä en viitsi ostaa juuri koskaan leikkokukkia, kun suurin osa lennätetään ties mistä, viljely vie paljon energiaa ja työolotkaan ei aina ole kovin kummoiset. Mieluummin ruukkukukka joka kukkii vuodesta toiseen tai ainakin pidempään kuin kimppu.
Vierailija kirjoitti:
Häpeä ihan rauhassa asiaa, jota sinun ei tarvitse hävetä.
Kukkiahan voi poimia vaikka niityltä.
Itse en astu jalallakaan kukkakauppaan kun niissä myydään orkideoita joille olen pahasti allerginen.
Orkidea, nuo ilmassa juurensa pitävät IHANAT kukat olivat marsalkka Mannerheimin lempikukkia. Luuletkos olevasi häntä parempi? HÄPEÄ!
ap
Nykyään katsotaan puhelinta , ei kukkia. Eikä missään lehtijutuissa tms mainosteta kukkia. Lehtijutut kehoittavat vaan säästämään kaikessa. Suomessa ei suosita luksusta.
En ymmärrä, mitä se palvelu on. Osaan itsekin kietaista markettikukkien ympärille paperin ja laitan sitten muovikassiin. Marketissa on pakkauspöytä papereineen.
Haluaisin tukea pienyrittäjää, mutta kun hinta ja laatu eivät aina heilläkään kohtaa. Viimeksi tilasin tätini hautajaisiin keskisuomalaiselta kukkakauppiaalta kimpun. Kimpussa oli mm surkean pieniä tulppaaneja, vaikka oli niiden sesonki ja kauppias niitä suositteli, kun puhelintilauksen tein. Kimppu oli kyllä valmiina kirkolla, se kai oli se palvelu, tärkeä tosin. Tätini ei kyllä moittinut, mutta minua harmitti.
Vierailija kirjoitti:
Ihan omaa syytään ovat henkitoreissaan. Ne hinnat ovat tähtitaivaalliset, kun lähtee kukkakauppaan ostamaan yhtään mitään. Kolmekymppiä jo kun astut ovesta sisään.
Minustakin ne ovat kalliita enkä muutenkaan tarvitse kukkia mihinkään, mutta mielestäni et näe kokonaisuutta. Tilavuokrat ovat ihan hirvittäviä eivätkä kauppiaat voi vaikuttaa niihin. Arvaan, että joku tulee nyt sanomaan, että myisivät halvalla paljon, eivätkä kalliilla vähän. Eivät suomalaiset kuitenkaan osta niin paljon kukkia, että heillä olisi mahdollisuus ruveta myymään markettihinnoilla.
Ne, joilla Suomessa on valta päättää maa- ja tilavuokrista, pitävät kyllä avaimia käsissään tähänkin ongelmaan. Sinäkin varmasti repisit viimeisetkin hilut itsellesi, jos saisit päättää jonkun kaupan vuokrasta.
Meitsipä ollut kaukoviisas ja ostanut muovikukkia. Ei tarvii kastella ja kestävät vuosia kauniina.
Tuolla Hollannissahan on tietysti eri kukkienkasvattajat marketteja ja niitä oikeita kukkakauppiaita varten. Viimeksi kun kävin, niin yksikin kasvattaja sanoi, että tarkoituksellisesti kasvattaa huonosti, koska menevät vain markettiin. Vai, miten se kapitalismi taas toimikaan. En muista.
Valitettavasti monesti valikoima koostuu gerberoista ja minigerberoista..
Hautajaiset tulossa ja minulla ei vaan kerta kaikkiaan ole varaa maksaa lähes satasta jostain kukkahäkkyrästä. Se vainaja ei sitäpaitsi niistä kukista kostu, ja ei ne siinä haudallakaan montaa päivää kestä. Oikeasti järjettömyyden huippu laittaa satoja euroja parin tunnin esilläoloon ja sitten kipata ne kaikki sinne monttuun, kun sen aika on.
Miksi SUOMAISET MIEHET eivät osta naisille kukkia?!
Vierailija kirjoitti:
Miksi SUOMAISET MIEHET eivät osta naisille kukkia?!
Mitä kukkia siellä suolla kasvaa?
Meidän (keskituloisen) perheen ruokabudjetti on 20€/pvä. Kaunis kukkakaupassa tehty asetelma vähintään 50€. Ei tarvitse miettiä ostanko.
Mies tuo prismasta joka viikko tulppaanikimpun (3,50 - 5€) talven aikana, kesällä ei tarvitse kun on oma piha täynnä. Pareempi näin
Josta tulikin mieleen, että Finnmari myy todella kauniita muovikukkia. Kannattaa käydä katselemassa! (Itse ostin kimpun, vaikka olen vannoutunut ruukkukukkien ystävä.)
Markettikukat ovat hyviä ja halpoja, en halua maksaa isoja summia kukista.