Tonttuakatemia - onko joulukalenteriohjelmat aina olleet näin huonoja?
Kuka tällekin on antanut OK merkin kässärin luettuaan. Vai onko ideana että Krista-Petteri 8v ja Nils-Carita 9v on saaneet itse kirjoittaa ja roolittaa ja ohjata shown?
Sen lisäksi että käsikirjoitus tökkii, ovat poikkeuksetta kaikkien näyttelijöiden roolisuoritukset ala-arvoisia.
Miksi muutenkaan nelikymppiset salkkari- ja putoustähdet larppaa tonttuja? Eikö oikeesti ketään muuta löytynyt? Yle?
Joo ei ole pakko katsoa, enkä aiokkaan. Kaksi luukkua riitti.
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Youtubesta tällainen joulukalenteri:
Jonkun oma perhe tuottanut sen kokonaisuudessaan ja se sopii lapsillekin :)
Tämä on kiva ja hyvin tehty, mun lapset (8v ja 10v) tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tonttuakatemiahan on hyvä joulukalenteri, vaikka tuleekin nyt uusintana. Toivoisin ensi vuodeksi uutta kautta tästä. Välillä on ollut tosi tylsiäkin joulukalentereita. Ja paras joulukalenteri on ollut Tonttu Toljanteri, josta myös olisi ihana saada uusia kausia, mutta ilmeisesti näin ei tule tapahtumaan
Kyselin Yleltä aiemmin asiaa ja vastasivat näin:
Hei,
Kiitos palautteesta. Hienoa että Tonttu Toljanteri on edelleen suosikkihahmo. Vuoden 2023 Joulukalenterisuunnitelma on jo lukittuna, mutta pohdimme ehdottamaasi ajatusta muiden tarjottujen ideoiden rinnalla, kun suunnittelemme vuotta 2024.
jouluisin terveisin
Teija RyösäTeija Ryösälle palautetta, että tulisiko vuoden 2024 tai 2025 uusia kausia Tonttu Toljanterista, koska ensi vuoden 2023 joulukalenterisuunnitelma on jo lukittuna.
Jep,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mukava kuulla 😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mukava kuulla 😊
Löysitkö täältä tuon ehdotuksen? 😊
Mun 6v rakastaa tota joulukalenteria, ei se varmaan aikuisille niin nappaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mukava kuulla 😊
Löysitkö täältä tuon ehdotuksen? 😊
Juu, täältä löysin.
Vierailija kirjoitti:
Tonttuakatemiahan on hyvä joulukalenteri, vaikka tuleekin nyt uusintana. Toivoisin ensi vuodeksi uutta kautta tästä. Välillä on ollut tosi tylsiäkin joulukalentereita. Ja paras joulukalenteri on ollut Tonttu Toljanteri, josta myös olisi ihana saada uusia kausia, mutta ilmeisesti näin ei tule tapahtumaan
On on. Ihan kiva :)
Vierailija kirjoitti:
Annukka Kiurun uusi jouluseikkailu Lahjat esiin nähdään TV2:ssa jouluaattona klo: 13:00-14:22. Se on katsottavissa myös Areenasta 😊
Eli sama käsikirjoittaja kyseessä kuin Tonttu Toljanterissa.
Vierailija kirjoitti:
😊
Tonttu akatemia on just hyvä. Krista-Petteri tehny hyvää duunii kässärin paris.
Minusta Tonttuakatemia oli kiva 2019 ja edelleen se on kiva.
Tonttu akatmia ois ollu parempi jos, Rosmariini ois jääny akatemiaan.
Tonttuakatemiast 2. siisönii tulille oisko kova.
Loistava korvamato. Pää leviää. Tonttodonttontonttontonton tonttuakatemia.
Koko ajan.
Tonttu-akatemia Rosmariini spinoffi ois kyl maagisen kova.
En edes lapsena katsonut mitään joulukalenteriohjelmia kun olivat niin huonoja.
Kyl tän sarjan avulla Joulu fiiliksiin pääsee. Mainettaan parempi sarja enkä snaijaa tätä dissaus mentaliteettii mikä tääl vallitsee. Toki Hypergamy näkyy melkomoisen vahvasti betamale henkisessä "mies"sivuhenkilössä mutta se on sitä nykyajan zeitgeistii.
Vierailija kirjoitti:
Lapsi (kohta 5v) tykkää ja pitää parempana kuin viime vuoden Maukka ja Väykkä kalenteria. Lapsille se on varmaan suunnattukin.
Lapsi tykkää ja tykkään itsekin. 😃
Silloin vuonna 2013, kun selvisi että on viimeinen Tonttu Toljanteri joulukalenteri, niin oli sanonut että olisi halunnut jatkaa niin kauan kuin pystyy.