Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaikea löytää rintsikoita koko 60G. Mistä kannattaa etsiä?

Vierailija
04.12.2019 |

Oon 32-vuotias 161cm/52kg. Haluaisin ostaa liikkesstä en netistä. Asun Lounais-Suomessa.

Kiits etukäteen!

Kommentit (112)

Vierailija
21/112 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista!

Käyn vielä tänään Turussa Wiklundilla katsomassa, löytyisikö Freya tai Primadonna mun kokoisina. Viimeksi kävin noin vuosi sitten ja silloin ei kyllä löytynyt. Stocka samoin.

Tsekkaan myös tuon Funky Ladyn, kun tulen Helsinkiin viikon päästä.

Onko Hesassa muuten vielä se liivikauppa Eläinmuseota vastapäätä? Nehän teki ainakin joskus mittojen mukaan.

Mulle ei käy 65 rinnanympärys, liian iso.

Olen tilannut tähän asti Englannista, koot 28F tai 28FF. Minusta siellä mitoitukset vaihtelee hurjasti, mulle esim toi 28F, jonka pitäisi vastata 60G:tä on kupeista kiian pieni joissain merkeissä.

Näistä syistä en tykkää tilata netistä, usein en viitsi palauttaa jos tulee epäsopivat. (Laiskuus, huoh!)

Kiitos kaikille vielä kerran! Ap

Vierailija
22/112 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas tämä keskustelu menee pilkun viilaukseksi. Eihän tätä keskustelua kerta kaikkiaan voi käydä pelkällä kokomerkinnällä. Osa puhuu EU ja osa UK merkinnöistä (joku vielä kertoo Changen niistä käyttämät versiot). Valmistaja, malli, mieltymys jne. vaikuttavat myös olennaisesti asiaan.

Koko on taas tässä asiassa sivuseikka, korkeintaan suuntaa-antava asia ongelmassa. Haetaan siis ison valikoiman omaavaa liikettä.

Olennaisin on tuo ympärysmitta joka on hankala löytää, kirjainkokona G:tä löytää melkein kaikista alusvaateliikkeistä, oli se sitten UK tai EU kirjainkoko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/112 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Change on ainoa liike, josta itse löydän sopivat rintaliivit. Mistään muualta en ole löytänyt riittävän isoa kuppikokoa, riittävän pienellä ympärysmitalla. Koko on 65I (ja ei ne Changen mitat eroa muista mitenkään... menee ihan tasan samalla kaavalla).

Vierailija
24/112 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista!

Käyn vielä tänään Turussa Wiklundilla katsomassa, löytyisikö Freya tai Primadonna mun kokoisina. Viimeksi kävin noin vuosi sitten ja silloin ei kyllä löytynyt. Stocka samoin.

Tsekkaan myös tuon Funky Ladyn, kun tulen Helsinkiin viikon päästä.

Onko Hesassa muuten vielä se liivikauppa Eläinmuseota vastapäätä? Nehän teki ainakin joskus mittojen mukaan.

Mulle ei käy 65 rinnanympärys, liian iso.

Olen tilannut tähän asti Englannista, koot 28F tai 28FF. Minusta siellä mitoitukset vaihtelee hurjasti, mulle esim toi 28F, jonka pitäisi vastata 60G:tä on kupeista kiian pieni joissain merkeissä.

Näistä syistä en tykkää tilata netistä, usein en viitsi palauttaa jos tulee epäsopivat. (Laiskuus, huoh!)

Kiitos kaikille vielä kerran! Ap

Puolalaiset Comexim ja Ewa Michalak tekevät 60 ympärystää, tosin siinä sitten taas hankaluutena se tilaaminen ja koon löytäminen kun poikkeavat sekä EU että UK mitoituksesta. Redditin ABra ThatFits foorumilta voi etsiä haulla keskusteluita mikä koko voisi sinulle sopia jos kiinnostuit https://www.reddit.com/r/ABraThatFits/?

Jompikumpi tekee myös pyynnöstä muutoksia liiveihinsä, esim siirtävät olkaimia tai viilaavat kupin korkeutta mutta sitten ei liiviä tietenkään voi palauttaa.

https://www.comexim.pl/en/

https://www.ewa-michalak.pl/

Vierailija
25/112 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Changella on 60-ympärystä. Itse hoikempana käytin 60D ja sitä ainakin löytyi, mutta isommilla kupeilla ei välttämättä ole hyllyssä.

Vierailija
26/112 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anorektikko jolla silikonit.

Jepjep

Vierailija
27/112 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika erikoinen koko? Ootko varma, et olet mitannut oikein? Usein sitä vähän ”juksaa” ja ottaa liian pienen rinnanympäryksen ja liian iso kupit. Ihminen kun näkee itsensä niin kovin eri lailla kuin muut.

Meeppäs kauppaan ja kokeile vaikka 80B kokoa, voisi käydä sulle paremmin.

Vierailija
28/112 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Change on ainoa liike, josta itse löydän sopivat rintaliivit. Mistään muualta en ole löytänyt riittävän isoa kuppikokoa, riittävän pienellä ympärysmitalla. Koko on 65I (ja ei ne Changen mitat eroa muista mitenkään... menee ihan tasan samalla kaavalla).

Changen koot todellakin eroavat. Ovat ns. imartelukokoja, joissa ympärys on mahd. pieni ja kuppi mahd. suuri.

Vierailija
29/112 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anorektikko jolla silikonit.

Jepjep

Tuliko nyt hyvä mieli?

Vierailija
30/112 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Changen koot todellakin eroavat. Ovat ns. imartelukokoja, joissa ympärys on mahd. pieni ja kuppi mahd. suuri.

No ei kyllä ole, hyvin harvoin löytää muilta merkeiltä alle 75 ympärysmittaa ja 75 on mulle aivan liian iso. Cubukselta joskus löytää 70 ympäryksellä, joka on hieman löysähkö, mutta voi käyttää ja kuppikokona on siellä G tai H, mutta tosiaan istuvuus hieman liian suuren ympärysmitan ja inasen liian pienen kupin kanssa on huono.

Lisäksi perusliiveissä kuppikoko usein päättyy D:hen, mikä on mulle aivan liian pieni, ellei ympärys sitten ole se 90, joka on aivan liikaa, kuten on myös 75.

Vierailija
31/112 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kyllä ole, hyvin harvoin löytää muilta merkeiltä alle 75 ympärysmittaa ja 75 on mulle aivan liian iso. Cubukselta joskus löytää 70 ympäryksellä, joka on hieman löysähkö, mutta voi käyttää ja kuppikokona on siellä G tai H, mutta tosiaan istuvuus hieman liian suuren ympärysmitan ja inasen liian pienen kupin kanssa on huono.

Lisäksi perusliiveissä kuppikoko usein päättyy D:hen, mikä on mulle aivan liian pieni, ellei ympärys sitten ole se 90, joka on aivan liikaa, kuten on myös 75.

Changella ihan avoimesti myönnetään, että heidän mitoituksensa on erilainen. Tämän voi havaita myös tarkastelemalla kokotaulukoita.

Vierailija
32/112 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla täsmälleen sama kuppikoko ja ympärys kuin ap:llä ja rintsikkaostokset ovat aina kauhea vaiva. Lisäksi minulla on sirot olkapäät ja olen pienikokoinen, joten olkaimet tahtoo usein olla liian pitkiä niin vaatteissa kuin rintaliiveissä.

Täydellisen vartalon omaaminen olisi paljon hauskempaa, jos istuvia vaatteita löytyisi edes joskus 😄

Vierailija
33/112 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kuitenkin soittaa liikkeisiin etukäteen. Voisivat niitä kokoja ottaa sovitettavaksi etukäteen, harvinaista kokos kun ei välttämättä hyllystä löydy tai sen ainoan on joku ostanut.

Vierailija
34/112 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaha kiusaajaläskilaudat lehahti ketjuun.

Vierailija
35/112 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap onko tuo siis change koko tms vai oikea koko?

Vierailija
36/112 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap onko tuo siis change koko tms vai oikea koko?

Koko on oikea jos se tuntuu hyvältä ja sopivalta päällä.

Vierailija
37/112 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katotaan nyt se 5G ensin.

Vierailija
38/112 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Changen koot on ihan oikeita kokoja, mutta kun naiset käyttävät järjestäen täysin vääränkokoisia rintaliivejä, niin he kuvittelevat, että changen koot ovat jotenkin erilaisia.

Joo, Changella mullekin niin vakuuteltiin, että heillä on eri koot, mutta kun ei ole. Se vain, että heillä on myynnissä sitä pienempää ympärysmittaa, joka on monelle sopiva niin sitten kuvitellaan, että ne olisi jotenkin erikokoisia, kun muut liivimerkit eivät yksinkertaisia tarjoa vaihtoehtoja!

Mäkin alkuun ihmettelin, kun tosiaan olin käyttänyt vuosikaudet niitä kaupoissa tarjolla olevia 75 liivejä, että miksi changella koko olikin 65... no siksi, että se 75 ympärys on aivan liian iso ja 65 oli sopiva, mutta kun muut eivät tee noin pientä ympärysmittaa. Välillä uteliaisuuttani kokeilen sitä 75 ympärystää ja sehän pyörii päällä.

Vasta kun sai oikeasti oikeankokoiset liivit, eli riittävän pienen ympärystän ja riittävän suuren kuppikoon tajusi, miltä tuntuu, kun oikeasti on oikeankokoiset rintaliivit.

Millään muulla merkillä ei ole normaalipainoiselle, isorintaiselle naisille yksinkertaisesti vaihtoehtoja, koska jos on iso kuppikoko niin se ympärys on se vakkari 75 joka on ihan liian suuri ja kun mennään siihen Changen 65 se onkin ihan ok. Kuppikoot menee ihan samalla tavalla ylöspäin.

Vierailija
39/112 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Changen koot on ihan oikeita kokoja, mutta kun naiset käyttävät järjestäen täysin vääränkokoisia rintaliivejä, niin he kuvittelevat, että changen koot ovat jotenkin erilaisia.

Joo, Changella mullekin niin vakuuteltiin, että heillä on eri koot, mutta kun ei ole. Se vain, että heillä on myynnissä sitä pienempää ympärysmittaa, joka on monelle sopiva niin sitten kuvitellaan, että ne olisi jotenkin erikokoisia, kun muut liivimerkit eivät yksinkertaisia tarjoa vaihtoehtoja!

Mäkin alkuun ihmettelin, kun tosiaan olin käyttänyt vuosikaudet niitä kaupoissa tarjolla olevia 75 liivejä, että miksi changella koko olikin 65... no siksi, että se 75 ympärys on aivan liian iso ja 65 oli sopiva, mutta kun muut eivät tee noin pientä ympärysmittaa. Välillä uteliaisuuttani kokeilen sitä 75 ympärystää ja sehän pyörii päällä.

Vasta kun sai oikeasti oikeankokoiset liivit, eli riittävän pienen ympärystän ja riittävän suuren kuppikoon tajusi, miltä tuntuu, kun oikeasti on oikeankokoiset rintaliivit.

Millään muulla merkillä ei ole normaalipainoiselle, isorintaiselle naisille yksinkertaisesti vaihtoehtoja, koska jos on iso kuppikoko niin se ympärys on se vakkari 75 joka on ihan liian suuri ja kun mennään siihen Changen 65 se onkin ihan ok. Kuppikoot menee ihan samalla tavalla ylöspäin.

Just näin. Nyt kyllä saat tosin miljoona alapeukkua :)

Vierailija
40/112 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on pelkkää markkinaukkojen pötypuhetta, että rintaliivikokojen mittaaminen olisi jotain ultimaattista rakettitiedettä. Ei se ole.

Ajattelet tietäväsi changen kokoluokituksen paremmin kuin heidän myyjänsä?

Mene changen rintaliivi-kokolaskuriin. Merkitse mitaksi rintojen alta 85 cm, rinnanympärykseksi 95 cm. Laskuri antaa kooksi 80C.

Kun katsot tismalleen samoilla mitoilla Lindexin kokotaulukosta, saat kooksi 85AA.