Loppui työterveyshuolto
Olen töissä pienessä alle 10 hengen yrityksessä.
Työkaverini äiti kuoli hyvin äkillisesti jokin aika sitten ja työkaveri meni tietenkin hakemaan sairauslomaa shokkitilassa kesken työpäivän.
Sai alkuun 2 viikkoa. Voimia hänelle.
Yrityksen omistaja meni raamit kaulassa haukkumaan sairausloman myöntäneen lääkärin ja irtisanoi työterveyshuoltosopimuksen Terveystalon kanssa.
Ei vissiin ihan mennyt lain mukaan?
Kommentit (26)
Surusta ei kuulu antaa salkkua. Poissaolo on sovittava siinä tapauksessa pomon kanssa, ja paikallisena tai palkattomana.
Vierailija kirjoitti:
Mitä työterveyshuoltoa se on, jos ei ole sairasvastaanottoa?
Mitä hyötyä siitä on kenellekään?
Kiinnostaisi todella hyvät perustelut.
Kiitos, jos joku viitsii vastata.
ap
Ei muuta hyötyä kuin pienemmät kustannukset.
Meistä kukaan, edes Ap, ei tiedä yhtään mitään kyseisen henkilön terveydentilasta ja työkykyisyydestä.
Ei mulla muuta.
Vierailija kirjoitti:
Meistä kukaan, edes Ap, ei tiedä yhtään mitään kyseisen henkilön terveydentilasta ja työkykyisyydestä.
Ei mulla muuta.
Olen samaa mieltä. On saattanut olla jo vaikka lievästi työuupunut tai masentunut ja tämä oli viimeinen tippa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni 2 viikkoa tuollaisessa shokissa ja kaikki asiat yksin järjestettävä -tilanteessa on hyvin minimi.
Kuuskymppinen ihminen kuolee tapaturmaisesti täysin yllättäen.
Se on täydellinen ja epätodellinen shokki, että pari viikkoa on hyvin vähän.
ap
Suru ei ole sairaus eikä siitä myönnetä sairauslomaa. Jos työnantaja antaa palkattoman saikun niin se on eri asia.
"Suru ei ole sairaus, mutta joskus suru voi olla niin voimakasta, ettei töiden tekemisestä tule mitään. Silloin poissaolosta on mahdollista sopia työnantajan kanssa muilla kuin sairausperusteilla, sanoo Elinkeinoelämän keskusliiton asiantuntijalääkäri Jan Schugk."
https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/201805092200929724
Niin. Suru ei ole sairaus, mutta suru voi olla masennuksen taustalla. Masennus on taasen tälläkin hetkellä nro 1. syistä, mitä tulee sairaseläkkeisiin. Työnantaja saa vapaasti mussuttaa, mutta kyllä se mussutus loppuu, kun lähdetään oikeuteen liiton avustuksella. Sitten ollaan nöyrää poikaa.
Laitonhan tuo 2 viikon loma oli lääkäriltä. Ihme jos meni raamit kaulassa.