Escitalopram Actavis -> järkyttävä väsymys?
Olen nyt viikon syönyt Escitalopramia 10mg ja eilen annostus nostettiin 20mg asti joka ois tarkoitus olla pysyvä annostus. Otan illalla unilääkkeen sijaan Klotriptyliä että saan nukuttua, tätäkin olen syönyt viikon verran. Olo on aivan horror. Nukun noilla Klotriptyleillä 10-14h yöunet, aamulla ei meinaa päästä ylös sängystä. Olen koko päivän todella väsynyt ja saamaton. Kokeilin nukkua ilman Klotriptyliä ja siitä ei tullut mitään, pyörin koko yön ja sama väsymyskooma oli päivällä normi unettoman yön fiiliksen lisäksi. Nyt mieli on pirteämpi ja rytmihäiriöt ovat loppuneet ja leposyke laskenut takaisin normaalille tasolle, mutta kroppa ei käy silti samaa rataa pään kanssa vaan väsyy ihan pienimmästäkin tekemisestä. Esim tiskikoneen tyhjennys ja täyttö, ja sen jälkeen makaankin zombiena sohvalla pari tuntia. Mieli tekisi mennä lenkille, mutta kroppa on kuin haudassa olis, ei jaksa liikkua. En kuitenkaan pysty nukahtamaan, vaikka olo on että nukahtaisin pystyyn ja huimaakin vähän. Olen ollut nyt saikulla pari viikkoa työuupumuksen takia ja samalla todettiin masennus, mutta lääkäri epäili että masennus olisi tullut työuupumuksen jälkiseurauksena kun työmäärä on ollut kohtuuton jo pitkään. Ekan viikon nukuin imovaneilla, kunnes mut laitettiin psykiatrille joka määräsi tuon Escitalopramin ja Klotriptylin. Johtuuko tuo zombieväsymys Escitalopramista, ja helpottaako se joskus? Klotriptylistä mulla oli joskus aiemmin se Mite käytössä uniongelmiin ja kipuihin enkä huomannut siitä tämmösiä sivuoireita.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Minä söin viime vuoden kesän erikoislääkärin vahvasta suosituksesta escitalopramia. Olin kärsinyt todella pahasta unettomuudesta niin pitkään että henkinen ja fyysinen suoritustasoni oli täysin romahtanut. Hänen mukaansa escitaloprami ei kuitenkaan väsytä joten niiden oheen määrättiin bentsoja.
Joka tapauksessa minulle kyseinen lääke aiheutti jatkuvan paniikkikohtauksen koko hereilläoloajaksi ja vei loputkin yöunet. Söin 10mg annosta kolmen kuukauden ajan jonka jälkeen lopetin. Lääkitys aiheutti minulle myös jatkuvan puolitoista vuotta kestäneen elohiiren toiseen silmään ja ilmeisesti pysyvän seksuaalitoimintojen häiriön. Erikoislääkärini ei ollut ikinä kuullutkaan että escitaloprami voisi aiheuttaa kyseisiä oireita, mutta nettiä selaamalla löytyi kyllä samantien runsaasti vertaiskertomuksia..
Ehkä tuosta "lääkkeestä" jonka vaikutusmekanismeista yhtään kukaan ei ole selvillä, voi olla jollekin apua, mutta itse ainakin suosittelisin olemaan hyvin varovainen.
Toivottavasti ilmoitit itse tai lääkärisi ilmoitti Fimeaan noista sivuoireista.
Laitoin yhteisvaikutus- ja haittatietokantaan nämä lääkkeet, merkittävimmät tulokset:
Antikolinergisten haittavaikutusten riski on merkittävästi suurentunut. Mahdollisia haittavaikutuksia ovat suun kuivuminen, ummetus, virtsantulovaikeus tai virtsaretentio, näöntarkkuuden heikentyminen, kaatumisriski, kognitiivisten toimintojen heikentyminen ja sekavuus.
Riski hyponatremiaan on merkittävästi suurentunut. Hyponatremia voi kehittyä nopeasti tai hitaasti; jälkimmäisessä tapauksessa usein oireettomasti. Tyypillisiä oireita ovat pahoinvointi, mahakrampit, uneliaisuus, päänsärky, horteisuus, sekavuus, disorientaatio, kaatuminen, kouristukset, tajunnanmenetys, kooma ja kuolema. Riskitekijöitä ovat naissukupuoli ja korkea ikä. Lääkkeiden aiheuttama hyponatremia on usein seurausta antidiureettisen hormonin liikaerityshäiriöstä (SIADH).
Minä jouduin lopettamaan escitalopramin puolen vuoden jälkeen. Teki minusta zombien.
Mikään ei oikein tuntunut miltään. En iloinnut, enkä ollut surullinen. Onneksi lopetin. Sen jälkeen on tunteetkin palanneet.
Luonnon masennuslääke - https://nplink.net/bjahj033 Olen ollut uniongelmainen ja ajoittain masentunut jo esiteinistä asti. Ystäväni suosituksesta päätin kokeilla Restilen-valmistetta ja olen ollut todella tyytyväinen. Unenlaatu on parantunut enkä ahdistu enää yhtä herkästi. Käytän tuotetta ensisijaisesti masennuksen ennaltaehkäisyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä söin viime vuoden kesän erikoislääkärin vahvasta suosituksesta escitalopramia. Olin kärsinyt todella pahasta unettomuudesta niin pitkään että henkinen ja fyysinen suoritustasoni oli täysin romahtanut. Hänen mukaansa escitaloprami ei kuitenkaan väsytä joten niiden oheen määrättiin bentsoja.
Joka tapauksessa minulle kyseinen lääke aiheutti jatkuvan paniikkikohtauksen koko hereilläoloajaksi ja vei loputkin yöunet. Söin 10mg annosta kolmen kuukauden ajan jonka jälkeen lopetin. Lääkitys aiheutti minulle myös jatkuvan puolitoista vuotta kestäneen elohiiren toiseen silmään ja ilmeisesti pysyvän seksuaalitoimintojen häiriön. Erikoislääkärini ei ollut ikinä kuullutkaan että escitaloprami voisi aiheuttaa kyseisiä oireita, mutta nettiä selaamalla löytyi kyllä samantien runsaasti vertaiskertomuksia..
Ehkä tuosta "lääkkeestä" jonka vaikutusmekanismeista yhtään kukaan ei ole selvillä, voi olla jollekin apua, mutta itse ainakin suosittelisin olemaan hyvin varovainen.
Jos kärsii ahdistuksesta, SSRI-lääkkeet usein käytön alkuvaiheessa pahentavat ahdistusta. Sitten kun käyttää pidempään, ne selvästi lieventävät ahdistusta. Lääkäreiden pitäisi enemmän varoittaa tästä. Tuo alkuvaiheen ahdistus voi tulla kyllä melkoisena järkytyksenä.
Söin keskivaikeaan masennukseen Escitalopram Actavista yhden kuurin.
Alussa ahdisti niin, että happi loppuu.
Sitten helpotti, oli tarpeellinen ensiapu masennukseeni.
10mg teki kyllä minusta melkein eunukin.
Sukupuoliset halut ja kyvyt palasivat lääkityksen lopettamisen jälkeen.
starteee kirjoitti:
Luonnon masennuslääke - https://nplink.net/bjahj033 Olen ollut uniongelmainen ja ajoittain masentunut jo esiteinistä asti. Ystäväni suosituksesta päätin kokeilla Restilen-valmistetta ja olen ollut todella tyytyväinen. Unenlaatu on parantunut enkä ahdistu enää yhtä herkästi. Käytän tuotetta ensisijaisesti masennuksen ennaltaehkäisyyn.
Voisko olla ihan vaan nuo b-vitamiinit ja magnesium, mitä valmiste sisältää?
Jos on ssri/snri-lääke päällä, niin mitä tahansa luontaistuotteita ei saa vetää serotoniinisyndrooman takia.
Escitalopram ilman reseptiä - https://onlinecheappills.com/escitalopramfi.html Mulla on ollut taipumusta ahdistukseen, masennukseen ja ylisuorittamiseen koko elämän. Olen usean kerran tippunut pohjalle ja escitalopramin avulla sieltä noussut ylös suht nopeasti. Tää on superhyvä lääke ahdistukseen ja masennukseen.
Älä lopeta ilman lääkärin ohjeita. SSRI-lääkkeillä vaikutus alkaa muutaman viikon kuluttua. Ja alussa on yleensä tuollaisia oireita. Jos nyt lopetat seinään niin sulle voi tulla aivan hirveä olo. Jos tuntuu että et pysty jatkamaan niin keskustele lääkärin kanssa alasajosta.