Mitä tehdä Turussa?
Olen juuri muuttanut Turkuun mieheni kanssa eikä minulla ole täällä muita verkostoja kuin viikko sitten aloitettu työ. Mies lähtee perjantaina 10 päivän työmatkalle, joten minulla on edessä ensimmäiset kaksi viikonloppua täällä yksin. Mitä sinä tekisit yksin Turussa viikonloppuna? Ainoa mitä keksin on uimahalli ja museo, eivätkä ne niin kiinnosta.
Kommentit (28)
Matin ja Tepon konsertti Logomossa sunnuntaina.
Kävin äsken Ruissalossa rantakävelyllä ja oli aivan upea kesäilma ja aurinlasku.
Mene Ruissalon kasvitieteelliseen tai kansapuistoon (ilmaisia parkkipaikkoja).
Kasvin kahvila noin 17? auki, kysele kävelyreittiohje siellä.
Myös ihan saaren alussa on se telakan kahvila, neuvovat varmaan. 😃
Mene luistelemaan Pekan paanalle, siis Aurajoen jäälle. Liikuntaa ja raitista ilmaa.
Hyvällä säällä paikkoihin tutustumista kävellen. Teatteri. Joku konsertti. Varmana löytyy myös jotain taidenäyttelyä. Joulumyyjäisiä ja muita joulutapahtumi löytyy. Vaikka museot ei kiinnostanu käy silti ihmeessä Aboa vetuksessa.
Minkä ikäinen olet? Mitä tykkäät yleensä tehdä? Näin joulun aikaan tapahtumia riittää, kaupungin nettisivuilla niitä on listattuna... Kuntosaleja, uimahalleja, kylpylöitä ja vaikkapa niitä hiton kauppakeskuksia on täällä joitakin. Hyviä ravintoloita on Turussa prosentuaalisesti paljon (verrattuna vaikkapa entiseen kotikaupunkiini Helsinkiin) ja baarejakin jos tykkää tanssia.
Noin yleisesti jos haluat löytää kavereita, niin suosittelisin että ilmottaudut vaikkapa johonkin työväenopiston kurssille keväällä.
Emma K. kirjoitti:
Mene luistelemaan Pekan paanalle, siis Aurajoen jäälle. Liikuntaa ja raitista ilmaa.
Pekan paanalle nyt? Voi tulla kosteahko luistelureissu, joka päättyy erittäin kehnosti.
Parkin kenttä ja luistelumato ovat kyllä jo auki.
No mitä yleensä olet tehnyt miehen työmatkojen aikaan?
Luostarimäen korttelimuseossa on nähtävää, mutta toki kesällä parempi.
Turun taidemuseo myös.
Museoveneet.
Turun linna.
Turun tuomiokirkko.
Vierailija kirjoitti:
Turun taidemuseo myös.
Museoveneet.
Turun linna.
Turun tuomiokirkko.
Näihin voisi lisätä myös Turun Ruskean Talon.
Jos olette juuri muuttaneet niin kotona riittää varmaan järjesteltävää.
Turun linnassa on kuulemma joku ruputustuoli. Olisiko se hyvä nähtävyys?
Vierailija kirjoitti:
Matin ja Tepon konsertti Logomossa sunnuntaina.
💚💛🧡❤💜
Vierailija kirjoitti:
Mennä torille puukon kanssa. Paikallisten tapa.
Eräät itsetuhoiset ryhmät suorastaan vaativat saada näitä "paikallisia" tänne lisää.
Vihersyväitseväiset. 👎
tuo mattitepon konsertti muuten oli vielä, että yleisö pyysi ja sai lisäkonsertteja kun loppuunmyytyjä. 😁
En kyllä itse kestä m& t ja olen turkulaine. 😊
Toimiiko funikulaari? Siinähän olisi jännitystä, että pääsetkö perille vai jämähtääkö matkalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turun taidemuseo myös.
Museoveneet.
Turun linna.
Turun tuomiokirkko.
Näihin voisi lisätä myös Turun Ruskean Talon.
Pongaa hyljeryhtinen steppaava menninkäinen?
Suuntaat juna-asemalle ja sieltä vaikka Helsinkiin 😊
Kauneimmat joululaulut, Vanhan Suurtorin joulumarkkinat? Tai pyydä työkavereita kylään? Kävelylenkki Aurajoen rannalla ja glögille johonkin mukavaan paikkaan?