Syöttekö hotellissa omia eväitä? Siis jotain pientä naposteltavaa?
Tuli tästä yhden ystävän kanssa jotenkin outo keskustelu aiemmin, kun kerroin että meillä on kyllä tapana yleensä ottaa hotelliin mukaan jotain pientä naposteltavaa (pähkinöitä, sipsejä tai karkkia tms) joita on illalla sitten kiva syödä. Hän piti tätä lähestulkoon pöyristyttävänä ja hänen mukaansa minibaari on sitä varten että sieltä voi ottaa jos jotain tekee mieli. Joo voi toki, mutta kuka hullu niillä hinnoilla sieltä mitään syö. Ei voida olla ainoita pihejä mussuttajia ? :D
Kommentit (46)
Valitsemme nykyisin aina all-inclusiven ja koska ruokaa on aina pöydässä niin minkäänlaista naposteltavaa tai juotavaa ei tarvitse ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Valitsemme nykyisin aina all-inclusiven ja koska ruokaa on aina pöydässä niin minkäänlaista naposteltavaa tai juotavaa ei tarvitse ostaa.
Mistä saa kaupunkiloman all-inclusive?
Mutta kyllä itekki tulee joskus varattua pientä naposteltavaa huoneeseen. Kaupunkilomilla usein tulee ostettua jotain herkkua leipomosta.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole ikinä ollut sellaisessa kaupungissa tai tuskin edes maassa, jossa hotelliin saisi all inclusiven....
Eli siis joo, iltapalaksi aina omat eväät. Varsinkin ulkomailla se on just hauskaa käydä paikallisessa ruokakaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Ai Suomessakin?
Riippuu. Usein on jotain, koska saatetaan käydä hotellilla päivälläkin, mutta illalla yleensä syödään ravintolassa joten ei tarvita iltapalaa.
Ruotsissa oli jossain ketjuhotellissa omien alkoholijuomien juonti kielletty. Oltiin silti tuhmia ja juotiin puolikas kuohuviinipullollinen kahteen pekkaan, vietiin kyllä tyhjä pullo mukanamme. Oli joku halpa hotelli lähellä paikallista urheiluhallia, varmaan kielto sen takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään, sehän on kiellettyä. Mikäli on niin persaukinen ettei ole varaa syödä mitä hotellissa tarjotaan niin sitten pitää pysyä poissa. Vietkö baariinkin omat juomat?
Ei ole kiellettyä!
Ollaan joskus kävelty pizzalaatikoidenkin kanssa hotellihuoneeseen ja respassa vaan toivottivat iloisesti hyvät illat.Kyllä se itseasiassa hotellissa on kiellettyä. Huoneistohotelleihin saa ihan luvallisesti viedä omia eväitä. Käytännössä harvemmin tähän puututaan. Itsekin vien kyllä omia eväitä huoneeseen, mutta yritän kyllä mahdollisimman huomaamattomasti sen tehdä.
No näytäpäs nyt vaikka pari kotimaista hotellia, joissa se on kiellettyä. Ainakaan Sokos Hotellien järjestyssäännöissä ei ollut mitään mainintaa.
En ole lukenut tuosta säännöstä minkään tietyn hotellin kohdalla, mutta muistan että tuosta oli aikanaan koulussa (helsingin matkailu instituutti). Samassa yhteydessä käytiin läpi mitä kriteereitä pitää täyttyä jotta hotelli saa tietyn tähtiluokituksen, ja mitä eroa eri majoitusmuodoilla on. En ole koskaan kyseenalaistanut asiaa, mutta kuten sanottu vien kyllä itsekin eväitä huoneeseen. Ei muuten mainita yleensä ravintoloissakaan erikseen että omia ruokia ei saa tuoda, mutta ihmiset ymmärtävät tämän itsestäänselvyytenä. Myös hotelleissa on omaa myyntiä, ja varmaan siksi on periaatteessa kielletty viemästä sinne omia ruokia ja juomia.
Kyllä, ei sitä kielletty ole. Lapsetkin jaksavat paremmin kun saavat välipalaa, eikä tarvitse heti mennä etsimään ravintolaa.
Pullukat matkustaa. Ei voi hotellissakaan olla mussuttamatta koko ajan jotain. Minä käyn syömässä, enkä tarvitse mitään naksuja ja karkkeja, kuten en kotonakaan.
Kerran etsin lapselle iltapalaa hotellin aulabaarista ja olin pyörtyä: Karkkia, limsaa, proteiinipatukoita! Ei sämpylöitä, hedelmiä tai mitään. Mies sitten lähti seikkailemaan ulos ja löysi jonkun pikkukaupan josta toi pojalle croisantin ja jugurttia (ja jäätelölusikan) sekä meille jääkahvit.
Vierailija kirjoitti:
Pullukat matkustaa. Ei voi hotellissakaan olla mussuttamatta koko ajan jotain. Minä käyn syömässä, enkä tarvitse mitään naksuja ja karkkeja, kuten en kotonakaan.
Koettaa selittää nälkää kiukkuvalle kolmevuotiaalle että isillä ja äidillä ei ole vielä nälkä, odota kolme tai neljä tuntia niin mennään ravintolaan ja odotetaan siellä vielä 40 min annoksia....
Vierailija kirjoitti:
Meidän mahdolliset hotellieväät on tyyliin leipää ja hedelmää.
Todellakin otan omat eväät, saisin olla nälässä jos minibaarin varaan laskisin. Valikoima on todella suppea ja surkea ja hinnat överit.
Toki syön omia eväitä hotellissa. Minibaaria ei aina edes ole ja jos on, on siellä niukasti sellaista tarjontaa jota voisin syödä (ruoka-allergikko) tai joka millään tavalla vastaisi omia toiveitani iltapalan suhteen. Joten kaupasta haetaan pikkupurtavaa: leipää, jugurttia, hedelmiä, ehkä joskus joku valmissalaatti.
Mitä tulee siihen että hotellissa olisi omat eväät kielletty, niin kovin huonosti kyllä informoivat sellaisesta säännöstä ketään. Joten en jaksa uskoa että tieto pitäisi paikkaansa ainakaan Suomen osalta, joskus olen lukenut että jossain kaukomailla tällainen kielto olisi. Lisäksi herää kysymys, että jos eväitä ei saa tuoda, niin minkä takia siellä hotellihuoneessa sitten on monesti jääkaappi?
Vien omat kaljat minibaarin kylmään
tuc suolakeksejä, pähkinöitä, omena
Vierailija kirjoitti:
Jep. Mussutan juuri niin paljon kuin minua huvittaa, niin kotona kuin matkoillakin.
Olen muistaakseni kerran törmännyt hotellin säännöissä omien eväiden syöntikieltoon, en muista mikä maa se oli. Ehkä Islanti.
Meillä on tapana syödä aika runsas lounas noin klo 14 ja illalla riittää hotellissa esim salaatti, patonki, lasillinen viiniä ja joku leivos.
Vierailija kirjoitti:
Toki syön omia eväitä hotellissa. Minibaaria ei aina edes ole ja jos on, on siellä niukasti sellaista tarjontaa jota voisin syödä (ruoka-allergikko) tai joka millään tavalla vastaisi omia toiveitani iltapalan suhteen. Joten kaupasta haetaan pikkupurtavaa: leipää, jugurttia, hedelmiä, ehkä joskus joku valmissalaatti.
Mitä tulee siihen että hotellissa olisi omat eväät kielletty, niin kovin huonosti kyllä informoivat sellaisesta säännöstä ketään. Joten en jaksa uskoa että tieto pitäisi paikkaansa ainakaan Suomen osalta, joskus olen lukenut että jossain kaukomailla tällainen kielto olisi. Lisäksi herää kysymys, että jos eväitä ei saa tuoda, niin minkä takia siellä hotellihuoneessa sitten on monesti jääkaappi?
Pohjois-Italiassa hotellin työntekijä väitti että huoneen hyönteiset tulee muka roskiksessa olevista ruokaroskista, mutta tuskin. Yleensä haluavat siis että käy syömässä ja maksaa hotellin ravintolan ruuat, jos hotellissa on sellainen. Itse nykyään otan mieluummin loma-asunnon, kun on tuosta jo vihjattu noin ettei huoneessa saisi syödä. Ja kerran luin yhden toisen hotellin palautteet että jonkun hotellin omistaja ajoi pihalle turistimiehet jotka yritti syödä huoneessa pitsaa, mutta sellaista ei kyllä yleensä tapahdu. Motel one ketjussa on yleistä että ajetaan aulasta pois jos syö omia eväitä aulassa, vaikka maksaisi huoneen eivät välitä siitä heillä on baari josta täytyy vaan ostaa syötävät. Yleensä monissa muissakin hotelleissa katsotaan vihaisesti jos syö aulassa omia eväitä, mutta ei kaikissa.
Yleensä tyhjennän minibaarin viereiseen kaappiin ja laitan omat eväät kylmään.
No näytäpäs nyt vaikka pari kotimaista hotellia, joissa se on kiellettyä. Ainakaan Sokos Hotellien järjestyssäännöissä ei ollut mitään mainintaa.