Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen sisko kateellinen joululahjoista

Vierailija
04.12.2019 |

Ollaan vietetty miehen suvun kesken sukujoulua jo useampi vuosi putkeen. Pari päivää sitten miehen sisko laittoi viestiä, että jos voitaisiin jättää lasten lahjojen avaamiset joulupäivän aamulle omiin koteihin "jenkkityyliin", koska ei halua että hänen lapsensa tuntevat kateutta meidän lasten lahjoista. Ei tämä sinänsä ole minulle ongelma, mutta silti tuntuu oudolta. Emme ostele kahdelle lapsellemme monella tonnilla lahjuksia, mutta olemme pitäneet perinteenä että vuoden "isommat hankinnat", kuten puhelimet/perheen yhteiset tabletit annetaan jouluna. En voi sanoa, että meidän lapsemme eivät olisi saaneet hieman arvokkaampia lahjoja viime vuosina, mutta en ole huomannut että lapset olisivat siitä niin välittäneet.

Onko tämä teidän suvuissa ihan perus että mahdollisen kateuden vuoksi lahjoja ei avata yhteisesti?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se joulu kuitenkin ole lasten juhla lähinnä? Jos lapsista on kiva avata lahjat illalla yhdessä, sitten toimitaan niin.

Itse olin köyhästä kodista, mutta laitoimme lahjat esim tuoksusaippua, karkki aina erityisen hienoihin moniin kääreisiin, koska siitä tuli se tunnelma. Tunnelma on tärkein.

Pitäiskö miehen sanoa siskolle että viettää joulunsa yksin, jos tunnelma ei kelpaa.

Vierailija
2/4 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voittehan te antaa ne kalleimmat lahjat joko etu- tai jalkikateen ja sopia lasten kanssa etta kun suku on paikalla niin annetaan vaan pienia lahjoja. 

Nain meilla siis on tehty, meilla on kaksi kattausta (jouluaatto ja joulupaiva) ja jalkimmaiselle tulee myos porukkaa, joka on vahan vahemman laheista ja joille on vain muodolliset lahjat. Talle kattaukselle kuuluu myos lapsia eli on siis tarkeaa etta niita lahjoja kuitenkin on. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä iso hintaero lahjoissa? En sinänsä perusta pikkumielisten sukulaisnaisten kotkotuksista, mutta pystyn toki samastumaan pienten lasten kokemukseen siitä, että muun availee jotain hyperhienoja paketteja ja itse saa parin sukkia (on siis tapahtunut itselle). Eli vähän lisää infoa lähtökohdista? Kyllä minä ajattelisin tilanteen lasten lähtökohdista enkä mistään muusta, vaikka en suuri lasten ystävä olekaan.

Vierailija
4/4 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tehtiin aikoinaan niin, että jokainen lapsi sai vain muutaman paketin sukujuhlassa ja muut paketit odottivat kotona. Se oli hyvä päätös, sillä yhtenä jouluna serkuksille, joita oli seitsemän kappaletta, tuli niin monta säkillistä lahjoja, että se oli ihan kamalaa kaikkien mielestä. Illasta ei jäänyt mitään muuta mieleen kuin se kuinka kakarat repivät pakettejaan auki toisensa perään, paperia ja roskaa oli valtavat määrät ja kenelläkään ei ollut enää kivaa. Liika on liikaa. Lapset kyllä jaksavat odottaa ja keskittyä muihinkin asioihin. Jos eivät osaa, niin kannattaa opettaa.

Joulu on lasten juhla, mutta joskus myös kulutus- ja roinajuhla, jossa ei ole järkeä. Kiva tunnelma, ruoka ja yhdessäolo ovat tärkeimmät, lahjat tulevat siinä ohessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi