Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka läski pitää olla, että lääkäri mainitsee omakannassa että potilas on ylipainoinen

Vierailija
04.12.2019 |

Mietin vain kun minulle ei ole koskaan lääkäri maininnut ylipainoa sanallakaan, tai kirjoittanut omakantaan asiasta, vaikka bmi sentään lähemmäs 30. Ja täällä on joka viikko useita aloituksia joissa kerrotaan siitä kuinka lääkäri on kirjannut ylipainon omakantaan...

Ovatko minun lääkärini sitten jotain erikoistapauksia vai onko se oikeasti harvinaisempaa, että lääkäri mainitsee obesiteetista?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli n 20kg ylipainoa.

Vierailija
2/12 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä miten pelottavalta näytät. Jos vaikutat siltä, että henki lähtee jos epikriisissä mainitaan obesiteetti, ei sitä silloin kirjoiteta. Diagnostisessa mielessä lihavuudella ei ole mitään merkitystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 172/80 lihaksikas, salilla käynyt 10v.

Eilen kävin lääkärissä, kirjoitti huomion ylipainosta, koska BMI on selvästi yläkanttiin.

Toki olin pulleat toppavaatteet päällä, että kehonkoostumus ei suoranaisesti näkynyt, mutta olihan tuo huvittava juttu sinänsä.

Lihas painaa enemmän kuin läski.

Vierailija
4/12 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lääkärit ei oo koskaan valittanut, mut terveydenhoitajat ja sairaanhoitajat on valittanut ainaki jos bmi yli 30.

Vierailija
5/12 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu siitä miten pelottavalta näytät. Jos vaikutat siltä, että henki lähtee jos epikriisissä mainitaan obesiteetti, ei sitä silloin kirjoiteta. Diagnostisessa mielessä lihavuudella ei ole mitään merkitystä.

Mielenkiintoista! Mulla on melkein 20 kg ylipainoa, mutta papereissa lukee vain "perusterve 40-vuotias nainen". En kyllä pahastuisi, jos selvä asia sinne kirjattaisiin. :)

Vierailija
6/12 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla lääkärit ei oo koskaan valittanut, mut terveydenhoitajat ja sairaanhoitajat on valittanut ainaki jos bmi yli 30.

Auttoko valitus? Mitä se kertoo valittajien älystä?

Vierailija
7/12 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

BMI 29 ei ainakaan riitä. Siellä lukee "hoikka nainen" :D

Vierailija
8/12 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei ole sanottu mutta epikriisiin kirjattu suositus painonpudottamisesta.

Vierailija
9/12 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen verran läski, että sulla on oma gravitaatiokenttä ympärilläs ja lekurin pöydällä olevat pikkutavarat asettuu ympärilles kiertolaisiksi :D

:D Tätä pistettä en ole vielä itse onnistunut saavuttamaan, mutta pitäähän sitä olla tavoitteita.

Vierailija
10/12 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka perhana meni poistaan gravitaatiokenttäkommentin, löysätkää ny vähän pipoa :D

Vierailija
11/12 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kirjataan, jos sillä on oleellista merkitystä sairauden kannalta, esim uniapnea tai tyypin 2 diabetes.

Vierailija
12/12 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanni34vkemi kirjoitti:

Olen 172/80 lihaksikas, salilla käynyt 10v.

Eilen kävin lääkärissä, kirjoitti huomion ylipainosta, koska BMI on selvästi yläkanttiin.

Toki olin pulleat toppavaatteet päällä, että kehonkoostumus ei suoranaisesti näkynyt, mutta olihan tuo huvittava juttu sinänsä.

Lihas painaa enemmän kuin läski.

onhan tuossa läskiä  reilustikki siis, varsinkin jos olet nainen.  ei naisille tule paljoa lihasta vaikka kävisit koko iän salilla.

tai voi toki olla iso luu .