Mikä on se logiikka minkä perusteella ihastuu toiseen ihmiseen?
Mulla olleet ihastuksen kohteet niin laidasta laitaan, vaikka niitä ei ole edes ollut kovin paljoa.
Onko joku huomannut säännönmukaisuutta ihastuksissaan? 😂
Kommentit (50)
Minusta vaikuttaa, että homma menee useimmiten niin, että toinen ensin ihastuu toisessa johonkin, vaikkapa ulkonäköön ja olemukseen yms.. Sitten se toinenkin ihastuu, koska huomaa että toinen on ihastunut ja sattuu olemaan tarpeeksi viehättävä myös olemukseltaan ja ulkonäöltään. Harvemmin on sellaista että molemmilla napsahtaa välittömästi samaan aikaan kiinnostus päälle, aina toinen sen herättää kiinnostuksellaan ja hivellen ihastuksensa itsetuntoa.
On selvä säännönmukaisuus. Pystyn sanomaan hyvin stereotypisen naishahmon johon ihastun varsin helposti ja on varsin samankaltainen lista, kun minustakin voisi tehdä. Sanoisin logiikaksi siis, että ihastun samankaltaisiin naisiin kuin millainen itsekin olen ja jonka elämään on helppo samaistua.
- hoikka
- tavisnainen, ulkonäöltään ihan tavallinen, ei lävistyksiä, tatuointeja tai mitään näkyviä juttuja
- elämäntavat kunnossa, käy töissä ja seisoo omilla jaloillaan (jne)
- vähintään AMK koulutus
- tykkää urheilla
- musikaalinen
- musta huumorintaju, eikä säikähdä ihan vähästä
Rajumman huumorin kohdalla on pari poikkeusta joihin ihastuin (olivat vähän herkempiä naisia) mutta muuten kaikki ovat olleet tällaisia. Tällaisia naisia onneksi on paljon niin enköhän joskus löydä sen paremman puoliskoni siitä joukosta.
m25
Vierailija kirjoitti:
Minusta vaikuttaa, että homma menee useimmiten niin, että toinen ensin ihastuu toisessa johonkin, vaikkapa ulkonäköön ja olemukseen yms.. Sitten se toinenkin ihastuu, koska huomaa että toinen on ihastunut ja sattuu olemaan tarpeeksi viehättävä myös olemukseltaan ja ulkonäöltään. Harvemmin on sellaista että molemmilla napsahtaa välittömästi samaan aikaan kiinnostus päälle, aina toinen sen herättää kiinnostuksellaan ja hivellen ihastuksensa itsetuntoa.
Minulla tuo ei toimi. Monta kertaa joku viehättävä ja hyvännäköinen on ihastunut minuun ja olen ollut imarreltu ja ajatellut, että ehkä minäkin ihastun häneen. Muttei niin ole käynyt.
Vierailija kirjoitti:
No ei ole mennyt omalla kohdalla kyllä koskaan näin. Useat komeat, paperilla hyvät ja kivat miehet on kiinnostuneet musta elämäni aikana, mutta itse olen ihastunut tasan kolme kertaa. Ja joka kerran, kun olen ihastunut, tunne on syttynyt molemmille yhtä aikaa heti ensi näkemältä. Olemme siis jääneet välittömästi kiinni silmiin.
Itse en osaa selittää ihastumisen syitä. Tunneasiat ovat monimutkaisia eivätkä järkeistettävissä.
Ainakaan rakastumisessa ei useinkaan ole järkeä
mies51v
Minä ihastun tummiin naisiin, joilla on vahva luonne, sopivaa huumorintajua ja keskustelutaitoa. Ja minullakin on se, että ulkonäön täytyy miellyttää tarpeeksi, muuten ei sitä tunnetta tule.
Öööh.. Ai et jos mä oon vaikka naisellinen nainen jamä ihastun maskuliiniseen mieheen, niin mä haluaisin olla ku se mies??? Haha. Juu ei
Se on sitä kemiaa, ihanaa kun on olemassa asioita joita ei pysty täysin millään järkeilyllä selittämään.
En usko pätkääkään mihinkään tuoksuihin ja hajuihin tässä asiassa.
Ihastumisen kohde sisältää niitä ominaisuuksia tai piirteitä (tai mahdollisuuksia), joita itselläsi haluaist olevan.
Tyyppi edustaa sinun ihanneminääsi. Jos olet iahtunut johonkin huimaan megajulkkiskeen, etkä voi kuin unelmoida siitä, tsekkaa mitä ominaisuuksia sillä on ja kehitä niitä itsessäsi.