On väärin että lapsettomia naisia ja äitejä arvioidaan samalla mitalla
Miettikää nyt kuinka paljon paremmat mahdollisuudet lapsettomilla on keskittyä itsensä kehittämiseen ja kauneudenhoitoon, sekä ajallisesti että taloudellisesti? Miettikää kuinka paljon vähemmän stressiä heillä on? Äitiydestä ketään ei arvosteta yhtään sinänsä, vaan vain jos äitiydestä huolimatta suoriutuu poikkeuksellisen hyvin myös uralla ja ulkonäössä.
Kommentit (17)
Vierailija kirjoitti:
Kuka se passiivi on, jota sitä arviointia tekee?
Ihan kaikki ihmiset. Yksin ja yhdessä. Ap
Kyllä. Vertailu on epäreilua. Äidit (ja isät) kavattavat tulevia veronmaksajia eivätkä pyöri oman napansa ympärillä.
Olen itse alalla, jossa vanhemmuus on etu ja ainoa asia, joka asiakkaita kiinnostaa. En ole koskaan kokenut jääväni arvostusta vaille siksi, että olen äiti.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Vertailu on epäreilua. Äidit (ja isät) kavattavat tulevia veronmaksajia eivätkä pyöri oman napansa ympärillä.
Olen itse alalla, jossa vanhemmuus on etu ja ainoa asia, joka asiakkaita kiinnostaa. En ole koskaan kokenut jääväni arvostusta vaille siksi, että olen äiti.
Kyllä sinunkin ulkonäköä, kroppaa ja vaikka kulttuurinuntemusta joku joka päivä arvostelee, vähintään mielessään. Ap
Jos oma ulkonäkö on tärkeämpää kuin lapset, kannattaa jättää lapset tekemättä. Ihan vaan vinkiksi.
Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua
Miksi musta joskus tuntuu siltä että jotkut naiset puskevat aivonsakin vitustaan synnyttäessään...
Lapsillako ajattelit ap tehdä politiikkaa ja ratsastaa heillä ylemmäksi? Ihan kuin he olisivat joki työmaa sulle. Voi lapsiparat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sinunkin ulkonäköä, kroppaa ja vaikka kulttuurinuntemusta joku joka päivä arvostelee, vähintään mielessään. Ap
Tiedätkö, sillä ei ole mitään väliä. Tiedän itse, mitkä asiat ovat itselleni tärkeitä ja mitä arvostan. Se, mitä joku random-ohikulkija minuta ajattelee, ei ole tippaakaan olennaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on se, mistä olisi aloituksen voinutkin tehdä. Miksi naisia edelleen arvotetaan vain ulkonäön kautta? En jaksa edes klikata auki esim. tuota Sanna Marinista aloitettua ketjua kun ottaa päästä. Aina sama juttu, naisen arvo mitataan ulkonäössä. Oli äiti tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö, sillä ei ole mitään väliä. Tiedän itse, mitkä asiat ovat itselleni tärkeitä ja mitä arvostan. Se, mitä joku random-ohikulkija minuta ajattelee, ei ole tippaakaan olennaista.
Entä mitenkäs suu pannaan jos miehesi ihastuu johonkin lapsettomaan naiseen joka on enemmän ehtinyt ja jaksanut panostaa itseensä kuin sinä? Ap
Ai, aamun vastakkainasettelu.
Olen vela. Suhteessa yksinhuoltajan kanssa. Hän on minua hoikempi, mikä ei ole minulle mikään kynnyskysymys, mutta varmaan joku tätä minun pyöreämpää kroppaani arvostelee (ap kenties).
Minä käytän meistä kahdesta enemmän meikkiä. Ehostamiseen kuluu yleensä viisi minuuttia päivästäni.
Näistä hurjista yhteiskunnan kaikenläpäisevistä arvotuksista huolimatta onnistumme arvostamaan, haluamaan ja rakastamaankin toisiamme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä mitenkäs suu pannaan jos miehesi ihastuu johonkin lapsettomaan naiseen joka on enemmän ehtinyt ja jaksanut panostaa itseensä kuin sinä? Ap
Lapseton keski-ikäinen nainen, tasan kaksi vaihtoehtoa:
1.
minä minä minä minä ihminen, erittäin rasittava prinsessa
2.
biologinen kello tikittää KOVAA, äkkiä pitäs saada lapsi
Ja paskaako sinä laatikkoaivo tiedät asiasta? Joillain äideillä on hitonmoinen turvaverkko ympärillä, joillain lapsettomilla roikkuu kaikki sen oman pikkupalkan varassa? Maailma on ehkä hiukka moniulotteisempi kuin sinun pääsi.
Ainahan ihmiset kadehtii toisiaan.
Minä olen lapseton ja vaikka olen hyvä ihminen ja pyrin olemaan toisille aina hyvä, olen kateellinen kaikille naisille joilla on lapsia.
Minä olen hoikka ja hyvännäköinen. Kärsin lapsettomuudesta ja siksi kirjoitan joskus tänne palstalle äitejä haukkuvia viestejä, haukun ihmisiä läskiksi jne. Pyydän anteeksi sitä kaikilta ja olen todella pahoillani. En ole pystynyt vielä käsittelemään minulle tapahtuneita asioita miksi jään lapsettomaksi. Tämä järkytys purkautuu ulos vihana itseä ja muita kohtaan.
Se että joku lapseton vaikuttaa kauniimmalta tai timminmältä tai huolitellummalta ei ole todellisuus. Ole onnellinen ap omasta itsestäsi ja lapsistasi. Rakasta itseäsi ja kiitä maailmaaa siitä mitä olet saanut..
Minäkin kirjoitin joskus tänne että haluan olla laiha loska haluan että muut kadehtii. Kun mulla ei ole muuta.. se on tosi synkkää.
Jotkut näistäkin naisista ketä sinä kadehdit saattaa olla ihan rikki sisältä niinkuin minä olen.
No pääsääntöisesti minusta urallaan menestynyt lapsellinen tai muuten kovin aktiivinen lapsellinen on toki moninkertaisesti tehokkaampi ja tarmokkaampi kuin vastaavassa tilanteessa oleva lapseton. Onhan se selvää, että lapsellinen hoitaa ne lapset siinä kaiken muun ohella. Mutta ei elämä mikään kilpailu ole, jokainen päättää haluaako niitä lapsia vai ei.
Ursula von der Leyen on lääkäri; ollut pitkä ura ministerinä ja nyt uusi Euroopan komission puheenjohtaja eli uransa huipulla. Eikä kukaan voi sanoa että ei olisi kaunis, hoikka ja hoidettu (jos sillä nyt on mitään väliä): https://twitter.com/vonderleyen/status/1201090376221769729
Kyllä nuo saavutukset tuntuvat vielä kovemmilta kun tietää että on tuon kaiken lisäksi vielä seitsemän lapsen äiti.
Kuka se passiivi on, jota sitä arviointia tekee?