Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Ei sua kukaan solvaa, sen kun rupeet liikkumaan!"

Vierailija
03.12.2019 |

Eipä vissiin niin.

Ekaks se urheiluvaatteiden ostaminen. Meen myymälään, siellä on tällainen puunattu barbie järkkäilemässä takkeja, katsoo mua päästä varpaisiin, vetää huulet mutruun ja sanoo "Meiltä ei varmaan löydy mitään sulle." Katsoin kuitenkin (ja löytyi lopulta, eikä edes isoin koko sitten), tämä myyjä menee supattelemaan toisen myyjän kanssa ja muljauttelevat silmiään mulle. En selkeästi ollut kaivattu asiakas sinne, maineko menee? Ei ole täällä lähellä muitakaan liikkeitä niin sieltä sitten ostin.

Muutama päivä meni että rohkaistuin lähtee lenkille. Vähän aikaa sitte kotiuduin. Täälläkin av:lla on mulle toisteltu että ketään ei kiinnosta, kukaan ei ees huomaa, nyt on talvi, mene pimeällä, kukaan ei näe sua. Vaan mitäpä kävikään? IHAN JUST SE MITÄ PELKÄSIN.

Kävelin reippaasti ja hölkkäsin aina kun jaksoin ja jouduin menemään nuorisoporukan ohi (varmaan jotain yläasteikäisiä), pidin pääni pystyssä ja ajattelin että ei ne musta välitä mitään.

"MAANJÄRISTYS! MAANJÄRISTYS! Eiku se onkin vaan toi norsu" - kundi
"Varo vähän, ei tää asfaltti kestä tollasta käsittelyä" - kundi
"Hyi *ittu oikeesti" - tyttö.

Sinne ne jäi nauramaan ja huuteli vielä peräänkin jotain.

Olipa ihan hitsin kiva lenkki. Kyllä kannusti. En täällä nytkään yhtään itke. Läski ei kelpaa maailmaan, mutta ei se kelpaa myöskään että se yrittää tehdä niille läskeilleen jotain. Oonko mä oikesti tuomittu tyyliin polkee kuntopyörää kotona niin kauan että oon sosiaalisesti hyväksyttävän kokoinen harrastamaan liikuntaa???

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin siis kuinka paljon sulla on painoa?

Teet tällä tiedolla mitä??? Liikaa obviously

Vierailija
22/35 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon tosi laiha (melkein alipainoinen), mutta mulle just eilen kommentoitiin kävelylenkillä painoa, kun mulla oli paksu toppatakki päällä "Hyvä hyvä juokse läski". Ne taitaa solvata kaikkia. Kuka opettaisi käytöstapoja meidän nuorisolle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääliöiden kommenteista ei kannata välittää.

Tiedätkö mitä? Sä päätät sun elämästä! Jos haluut liikkua, liikut! Tiedän, olen ihan oikeasti tehnyt ja kokenut ihan saman. Olin ennen sairaalloisen lihava, pääsin lihavuusleikkaukseen ja muutin kokonaan elämäntyylini; aloin syömään terveellisesti ja liikkua, kahdessa vuodessa pudotin painoa 65 kg... ja nykyään jaksan juosta 10 km ja rakastan urheilua. Ennen olin koossa 56 nyt 34-36. Aloitin ihan pohjalta. Jos olisin jäänyt kuuntelemaan pilkkaavia kommentteja ja antanut niiden lannistaa, en olisi siinä missä nyt!

Sinä itse päätät. Aina kun ihminen alkaa tekemään jotain vaikeaa ja haastaa itsensä voittamiseen, maailmankaikkeudesta sikiää näitä lyttääjiä. Usko pois.

Minä sain esim kuulla, että tulen epäonnistumaan, ja että en pysty pitämään painoani kurissa. Että kyllä se laihtuminen on helppoa, mutta haaste on se kilojen pitäminen kurissa... jne. No. Nyt nekin äänet on vaientuneet, kun paino jo kolmatta vuotta sama.

Sinä päätät. Sun elämä. Hais**tata pas**at vittuilijoil**le.

Vierailija
24/35 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi inhottavaa, olen pahoillani. Teinit ovat joskus arvaamattomia, olen ihan normaalipainoinen mutta minua kiusattiin koulussa ja aina teiniporukan ohi mennessä sydän alkaa jyskyttää. Ne saattaa keksiä sanomista mistä tahansa. Useimpia tuskin kuitenkaan kiinnostaa kommentoida ohikulkijoita kovaan ääneen.

Kaupoissa tulee joskus myös tuo tunne ettei ole tervetullut sinne. En laittaudu kovin paljon joten eroan useimmista myyjistä. En kuitenkaan ole varma onko tuo vain omaa kuvitelmaa koska on itsestään epävarma.

Yritä vielä. Kuuntele vaikka samalla musiikkia niin saat sulkea muun maailman paremmin pois ja ehkä mietit vähemmän niitä muita ihmisiä joita tulee vastaan.

Kaise on pakko investoida kuulokkeisiinkin ettei tarvi kuunnella tommosia ääliöitä :( Mä en tajuu tollasta käyröstä. Pahinta täs on se ett pelkäsin tätä ja kesti ihan hirveen kuan (kuukausia) kerätä rohkeutta ja lähtee liikkumaan ja sitte kokemus on tollanen. Niinku pahin pelko kävi toteen EKALLA HITON LENKILLÄ!!!

Voi paska, surettaa sun puolesta. Lähetän sulle isot tsempit ja onnea tuleviin treeneihin. Saisitko ketään mukaan lenkille? Oisko helpompi mennä?

Vierailija
25/35 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paino ei liity tähän asiaan mitenkään. Kysy mieluummin mikä niitten teinien itsetunnossa ja kasvatuksessa on pielessä. Kysy mikä tässä ajassa ja yhteiskunnassa on pielessä. Kysy, mitä sille asialle voisi tehdä.

Vierailija
26/35 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ääliöiden kommenteista ei kannata välittää.

Tiedätkö mitä? Sä päätät sun elämästä! Jos haluut liikkua, liikut! Tiedän, olen ihan oikeasti tehnyt ja kokenut ihan saman. Olin ennen sairaalloisen lihava, pääsin lihavuusleikkaukseen ja muutin kokonaan elämäntyylini; aloin syömään terveellisesti ja liikkua, kahdessa vuodessa pudotin painoa 65 kg... ja nykyään jaksan juosta 10 km ja rakastan urheilua. Ennen olin koossa 56 nyt 34-36. Aloitin ihan pohjalta. Jos olisin jäänyt kuuntelemaan pilkkaavia kommentteja ja antanut niiden lannistaa, en olisi siinä missä nyt!

Sinä itse päätät. Aina kun ihminen alkaa tekemään jotain vaikeaa ja haastaa itsensä voittamiseen, maailmankaikkeudesta sikiää näitä lyttääjiä. Usko pois.

Minä sain esim kuulla, että tulen epäonnistumaan, ja että en pysty pitämään painoani kurissa. Että kyllä se laihtuminen on helppoa, mutta haaste on se kilojen pitäminen kurissa... jne. No. Nyt nekin äänet on vaientuneet, kun paino jo kolmatta vuotta sama.

Sinä päätät. Sun elämä. Hais**tata pas**at vittuilijoil**le.

Mahtava puheenvuoro!!! Jes!!

Vierailija
27/35 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sitä jäidi odottamaan, että teineille kelpaisi, kauan saisi odottaa.

Vierailija
28/35 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska ymmärrän että jotain 200 kiloista ihmetellään ja kommentoidaan, mutta jos et ole sen kokoinen niin en kyllä jaksa ihan oman kokemuksen (175 cm ja 120 kg) perusteella uskoa että kertomasi on totta.

Vierailija
29/35 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jestas. Itse olen todella lihava enkä ole koskaan kuullut, että minulle huudeltaisiin. Enkä ole saanut myöskään huonoa kohtelua. 

On ikävää, jos olet joutunut kuulemaan solvauksia mutta jotenkin tuo aloitus...älä suutu mutta en oikein jaksa uskoa.

Urheiluvaatekaupassa ja kuntosalilla olen saanut vain hyvää ja asiantuntevaa palvelua.

Jos ovat naureskelleet, en ole varmaankaan sitten huomannut. 

Vierailija
30/35 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska ymmärrän että jotain 200 kiloista ihmetellään ja kommentoidaan, mutta jos et ole sen kokoinen niin en kyllä jaksa ihan oman kokemuksen (175 cm ja 120 kg) perusteella uskoa että kertomasi on totta.

Ei saa ymmärtää eikä hyväksyä, että 200-kiloistakaan ihmetellään tai kommentoidaan. Fiksu ihminen ei möläyttele ääneen toisten ulkonäköasioita. Ei vaikka kuinka olisi poikkeavan näköinen.

Vierailija
31/35 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerron salaisuuden. Minua haukutaan päivittäin. Me kaikki kuulemme joskus lyttääviä kommentteja. Voimme kuitenkin itse päättää uskommeko niitä. Elä elämääsi. Muut tuhlatkoot sen p*skanjauhantaan. Kumpaa kaduttaa enemmän kuolinvuoteella?

Kunpa noi katuiskin joskus. niille varmaan vaan hetken hupi ja ilo ja unohtanu mut kokonaan eikä ees tajua sitä pahaa mieltä ja oloa minkä aiheutti. Ja mä jään märehtimään.

Useimmat teinit viisastuu joskus. Ne on vielä keskenkasvuisia ja ryhmäpaine on kova, kannattaa olla välittämättä niiden ilkeilyistä niin paljon kuin pystyy.

Vierailija
32/35 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelen, että hitto miten hienoa kun painava ihminen haluaa liikkua ja panostaa terveyteensä.

Liikkuminen 70 kg liikapainoisena on tuskaa, ei siinä edes pysty juoksemaan koska nivelet ei kestä sitä rasitusta. Kun liikakiloja tippuu, juokseminenkin helpottuu, se on tosiasia.

Liikunta on siitä kivaa, että kun sitä jaksaa sinnikkäästi harrastaa, edistymistä tapahtuu.

Eka puoli vuotta oli tuskaa, ikinä ei tullut sitä ”euforiaa” mitä hehkutettiin. Mutta. Kun kroppaan on muodostunut ns peruslihaksisto, alkaa liikunta olla nautinto kun sitä rasittaa. Puoli vuotta meni ns peruskunnon rakentamiseen.

Nykyään kroppa jo vaatii liikuntaa voidakseen hyvin. Ja treenien jälkeen tuntuu ihanalta, euforiselta.

Vierailija
33/35 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siro 153cm ja 128kg.

Jatkossa lenkkeilen toiveikkaasti vokkien huudeilla.

Vierailija
34/35 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, jos pahin jo tapahtui niin ens kerralle ei sit jääkään mitään. Ja tästäkin selvisit, eikö! Ens kerralla kuulokkeet korviin tai kaveri mukaan, ja teinit nyt kiertää kaikki normaalit muutenkin

Vierailija
35/35 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan ihan järkevää tai tarpeellistakaan aloittaa juoksemalla??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi