Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuka valehtelee tiede/lääkärit vai vanhukset?? Kyse kuulosta. Tietojeni mukaan kuulo heikkenee 70-vuotiailla aika paljon.

Vierailija
03.12.2019 |

Kuitenkin kun tiedustelen asiaa vanhuksilta he kieltävät kuulonsa heikentyneen. Mitä tehdä? Kuka valehtelee?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulo heikkenee iän myötä kuten näkökin. Olen usein ihmetellyt, miksi ns. ikänäkö hyväksytään ja siitä puhutaan aivan yleisesti, mutta "ikäkuulosta" ei.

Vanhukset ovat tottuneet tilanteeseensa, he eivät sitä erityisesti huomaa. Ovat tottuneet siihen, että televisio pauhaa ja vähän väliä kysyvät "mitä". Läheiset puhuvat normaalia kovempaa.

Vierailija
2/7 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan. No vanhukset ei sit tajua tilannetta, mua vaan ärsyttää kun väittävät kaiken olevan kuten ennenkin eli kuten 10 vuotta sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sit on tietty vielä niinkin, että vaikka lääketieteessä on todettu, että noin 70-vuotiaina monilta vanhuksislta alkaa kuulo heiketä, se ei tarkoita yhdenkään yksittäisen henkilön kohdalla välttämtätä yhtäön mitään. Kaikki eivät menetä kuuloaan ollenkaan, joillekin se tapahtuu vasta 90-vuotiaina. Jollakulla toisella taas on huonontunut jo kolmikymppisenä. Mikä siinä sua riipii, että sun täytyy saada joku myöntämään kuulonsa heikentyvän?

Vierailija
4/7 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sellainen luonne vaan kun multakin tivataan totuuksia tämän tästä. t.ap

Vierailija
5/7 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että ikäkuulo johtuu ainakin osittain neurologisista syistä. Sanoin asiasta joskus korvalääkärilleni ja hän oli samaa mieltä.

T. Nuorempi huonokuuloinen

Vierailija
6/7 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne vanhukset eivät vaan huomaa kuulonsa heikentyneen. Toki osalla ei heikennykään, iskee vain valikoiva kuurous kuten isoisälleni aikanaan. Toki sitä oli hupaisaa seurata isovanhempien kanssakäyntiä kun isoäiti motkotti ja isoisä ei ollut kuulevinaankaan, ellei motkotuksen seasta livahtaneet sanat saunaolut tai tupakka, mutta näin itse jo aikuistuneena sitä on useinkin miettinyt millaista helvettiä se isoäidin elämä ajoittain mahtoi olla...

Vierailija
7/7 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ja miehen vanhemmat on 70-80-vuotiaita, eikä kenelläkään ole ainakaan sillä tavalla kuulo heikentynyt, että sitä arjessa huomaisi. Yhdellä on kyllä tinnitus, eli se kuulemma välillä vaikeuttaa puheen erottamista hälyisässä ympäristössä, mutta sekään ei ole äänen voimakkuudesta kiinni vaan äänten erottelu on vaikeampaa.