Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Gradun kanssa kamppailevat 2019-2020

"Vauvan" pakertaja
03.12.2019 |

Tästä tuli mieleen, että voisin uuden luoda https://www.vauva.fi/keskustelu/3292887/gradun-kanssa-kamppailevat-2018…

Itse aloitin jo syksyllä 2018 ja eipä tämä tästä hullua hurskaammaksi ole muuttunut. Tavoitteena kevääksi saada koko homma pakettiin. Kutsunkin muut nyt koolle.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläkin gradu tulossa. Laskettu aika olisi ensi toukokuussa.

Vierailija
2/40 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. On tää tämmöstä. Monta tuntia työskentelet päivässä gradusi eteen? Mulla vaihdellen. 2-3 päivää viikossa ja 5h kerrallaan. 

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takkuaa pahasti. Olen töissä 8-16 ja iltaisin ei oikein työ edisty. Voi vain korjailla lauserakenteita, tarkastaa lähteitä yms. mutta muu vaatisi kyllä pidemmän yhtäjaksoisen työrupeaman. Pahinta on, että aihealue, jota gradu käsittelee on kokoajan muutoksen alla. Pitäisi olla tiuhaan tahtiin selvittämässä sitä, että missä mennään. Tosin itsepähän aiheeni valitsin.

Päätin elokuussa, että työ on valmis vuoden loppuun mennessä. Eipä tule tapahtumaan. On kai sitten otettava palkatonta vapaata töistä jossain vaiheessa. Kaikki muu on suoritettu jo vuosi sitten ja koko yhteys yliopistoon etääntyy koko ajan.

Vierailija
4/40 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Vierailija
5/40 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin gradun vajaa 2 vuotta sitten ja pidin sen tekemisestä taukoa lähes puoli vuotta (kiitos YTHS:lle bönari-diagnoosista). Kun tartuin asiaan uudelleen, niin graduni oli ihan ihmeellistä huttua. En meinannut kirjoittajana saada kiinni punaisesta langasta :D Että aika pohjalla olen käynyt. Toki aineisto oli ennennäkemättömän suuri ja monimutkaisuudeltaan nätisti sanottuna liian vaikea, mutta "suomensin" bönaripäissäni kirjoittamani sepustukset, tarkistin laskelmat ja palautin opinnäytetyön.

Kaikkeen sitä tuleekin suostuttua rahaa vastaan. Opinto-oikeuskin loppuu sopivasti vuodenvaihteessa. Minua pyydettiin tohtorikoulutukseen, mutta jos se on yhtä pepusta kuin gradun tekeminen, niin ei tule kesää... :D

Vierailija
6/40 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiysloman verran ollut taukoa ja heti tammikuun alussa pitäisi palata gradun pariin... Tavoitteenani on palauttaa paska työ vappuun mennessä ja valmistua. Jos joku perustaa vertaistukiryhmän johonkin, liityn heti paikalla!

Vierailija
7/40 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
8/40 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni gradu on ahdistanut aika paljon viimeaikoina. Paljon yöheräämisiä.

Vierailija
9/40 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain gradun tehtyä vain siten, että menin yliopiston mikroluokkaan joka päivä aamupäivästä iltapäivään ja rupesin tekemään "jotain". Välillä lounas ja sitten ehkä kahvikin. Tietenkään tämä ei töissäkäyville sovi mutta ehkä joillekin. Kotiin pyörimään ei siis saanut jäädä vaikka tietokone oli sielläkin.

Oli viikonkin pätkä, jolloin pyörittelin vain jonkun pahaisen esimerkin yksityiskohtia. Taustalla kai sitä yritti rakentaa laajempaa kokonaisuutta. Tämä oli luonnontieteestä, kirjallisuuskatsaus siis joten ei ollut tutkimuspohjaakaan jutun alkujuureksi.

Tuli se sitten aikanaan tehtyä ja ihan kelpo keskiverto tulikin.

Vierailija
10/40 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tuon linkkaamasi ketjun ap? Se ketju oli kiinnostava ja hyödyllinen, muistan sen viime syksyltä. 

Vierailija
11/40 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mun ketju tuo aiempi. Gradulomalla ollut 3 vkoa joulun jälkeen. Kamala kynnys aloittaa opiskelu kun ei voisi v**tujakaan taas kiinnostaa.

Muut?

Vierailija
12/40 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Muista graduttajia? tai epätoivosia opintonsa suorittajia sanokaa HEP

Vierailija
13/40 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten keksitte gradun aiheen?

Vierailija
14/40 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tehdä "huhtasaaret" jo kopioida muilta.

Vierailija
15/40 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin juuri seminaarin, enkä tiedä yhtään mitä olen tekemässä :D Haluaisin valmistua mahdollisimman pian, mutta eihän tästä tule mitään kun homma ei lähde alkuun mitenkään ja kukaan ei tunnu ymmärtävän mitään. Tarkoitus olisi käyttää maisteriopintoihin kaikkinensa max puolitoista vuotta, mutta yliopistolla ollaan näemmä eri mieltä näiden älyttömien aikataulujen kanssa.

Vierailija
16/40 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku pystyy työskentelemään päivittäin? Minulla ei gradu etene, koska kaivan työn esiin vain seminaarin alla ja sen jälkeen taas unohdan koko 💩n.

Vierailija
17/40 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä gradua aloittanut, aihe on päätetty. Tarkoitus olisi gradu takoa valmiiksi huhtikuun loppuun mennessä. Samalla tehden töitä täysipäiväisesti.

Ei se gradu loppujen lopuksi ole kuin joku 80s niin ei sen kirjoittamiseen ikuisuuksia mene. Viikonloppuna aloitan, tarkoitus olisi, että sunnuntai-iltana on min. 7s kasassa.

Kaksi viikkoa aion pitää lomaa kirjoittamista varten, toisella viikolla aineiston keruu ja toisella ekan version kirjoittaminen valmiiksi kommentointia varten.

Vierailija
18/40 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä edessä nyt toinen palautus korjausehdotusten jälkeen. Toivottavasti menee läpi tällä kerralla. Inhoan koko kirjoitusrupeamaa, enkä vähiten siksi että koko shaiba on pitänyt kirjoittaa englanniksi. Englanti ei ole itselleni läheskään niin vahva kieli kuin mitä akateeminen maailma odottaa... Haluaisin keskittyä mieluummin itse kirjoitusaiheeseen kuin kieleen.

Vierailija
19/40 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten joku pystyy työskentelemään päivittäin? Minulla ei gradu etene, koska kaivan työn esiin vain seminaarin alla ja sen jälkeen taas unohdan koko 💩n.

Sama ongelma täälläkin.

Vierailija
20/40 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kamppaile gradun vaan väitöskirjan kanssa. Aikamoista tarpomista tällä hetkellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi