Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetko ketään, jolla on peruskoulussa ollut keskiarvo 9, eikä ole mennyt lukioon?

Vierailija
03.12.2019 |

Minun mieheni on. Olen monesti kysynyt miksi, mutta hän on aina vastannut "miksi olisin". Nyt vasta vuosien jälkeen tulin kysyneeksi, että eikö opinto-ohjaaja ja opettajat koettaneet saada valitsemaan lukiota. Kuulemma on useita puhutteluita pidetty ja koetettu saada kääntymään pää. Hän on ammattikoulun kautta opiskellut insinööriksi ja pärjää kyllä hyvin. Hänellä on lähes kaikki aineet 9, englanti 10 ja olikohan joku valinnaisaine 8. Olen siis nähnyt todistuksen.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo toinen lukiojuttu oli sattumaa, se provolta vaikuttava. Tämä ei ole provo. Heidän perheestä vain yksi on käynyt lukion, vaikka kaikki ovat koulussa pärjänneet keskitasoa paremmin. Toki 8-lapsisessa perheessä on ollut rahaongelmakin. 

Vierailija
2/39 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä itse ainakin. Tai no, keskiarvo oli 8,9 mutta lienee tarpeeksi lähellä? Vanhemmat yrittivät painostaa lukioon, samoin opo. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun luokalla oli yläasteella yksi tyttö, joka oli ihan huippuhyvä koulussa. Häntä vähän kiusattiinkin siitä että oli "nörtti" ja lukutoukka ja hikari. Kaikkien yllätykseksi hän ei mennyt lukioon. Kun kyselin tästä, hän sanoi ettei usko että on tarpeeksi älykäs, vaan on juuri ja juuri ihan mielettömällä päntäämisellä selvinnyt tähän asti koulusta. Yritin vakuutta, että ihan varmasti on tarpeeksi älykäs, että minäkin menen lukioon vaikka on paljon huonompi todistus enkä erityisen älykäskään taida olla. Mutta hän oli päättänyt ettei ole lahjoja ja opiskeli merkantiksi.

Vierailija
4/39 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poika. Meni ammattikouluun, suorittaa siellä tuplatutkinnon ja jatkaa siitä ammattikorkeaan.

Vierailija
5/39 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ja yksi sukulaistyttö myös. Mulla oli tuo 9 ka ja tytöllä 9.6.

Vierailija
6/39 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mies meisi lukioon kun putkimies tienaa paremmin ?

Vierailija
7/39 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukio ei merkitse yhtään mitään,ihan samalla lailla amiksestakin pääsee jatkamaan vaikka miten pitkälle.

Vierailija
8/39 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennenmuinoin 90-luvulla yksi hemmetin lahjakas uskovaistyttö (todellinen fundis ja tiukan tuomitseva sekä itselleen että muille) lähti kympin keskiarvolla opiskelemaan ompelijaksi peruskoulun jälkeen. Muutti jossain vaiheessa Venäjälle lähetystyöhön.

Luulen hänen elävän just itselleen sopivaa elämää.

Vierailija
9/39 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi ei päässyt hakemaansa lukioon, joten meni sitten lähilukioon, joka on ihan sysipsk, ja lopetti parin kuukauden jälkeen. Ysin ka oli 9,6

Vierailija
10/39 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssäni amiksessa olen kohdannut paljon hyvillä - ja jopa huippunumeroilla - opiskelemaan tulevia. Nämä yleensä pärjäävät loistavasti, valmistuvat nopeasti, ja pääsevät jatko-opintoihin.

Vierailija
11/39 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, keskiarvo oli 9,6. Hyvin on mennyt ilman lukiota melkein 40 vuotta peruskoulun jälkeen.

Vierailija
12/39 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun poika. Meni ammattikouluun, suorittaa siellä tuplatutkinnon ja jatkaa siitä ammattikorkeaan.

Tää ei ole sama asia. Ap. 

Vierailija
13/39 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne, mutta tunnen kyllä yhden 9,5 keskiarvolla amikseen menneen. Itsellä oli ka. karvan alle ysin, koska olin niin laiska. Amikseen menin minäkin ja nyt teen paljon töitä huonolla palkalla. En silti kadu. En ole keksinyt yhtään kovapalkkaista alaa joka kiinnostaisi tai johon soveltuisin. Hukkaan olisi koulutus mennyt.

Vierailija
14/39 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monia olen tavannut, usein saavat amiksesta nopeasti ammatin ja pärjäävät hyvin jo nuorena. Monet opiskelevat sitten myöhemmin vaikka mitä vielä.

Vierailija
15/39 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseni. Menin amikseen. Sain töitä heti valmistumisen jälkeen, samasta paikasta missä olin harjoitteluissa . Ei lukiosta saa ammattia eikä töitä sen jälkeen. Menee vaan turhaan rahaa kalliiseen opiskeluun, josta saa pelkkää yleissivistystä.

Vierailija
16/39 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseni. Menin amikseen. Sain töitä heti valmistumisen jälkeen, samasta paikasta missä olin harjoitteluissa . Ei lukiosta saa ammattia eikä töitä sen jälkeen. Menee vaan turhaan rahaa kalliiseen opiskeluun, josta saa pelkkää yleissivistystä.

Moni vaan ei halua amiksen jälkeen duuniin, moni haluaa ensin lukioon ja sitten opiskelemaan korkeammalle ja vasta sitten töihin.

Vierailija
17/39 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun luokkakaveri. Ka. yli 9, poika, JT. Meni peruskoulun jälkeen vanhempiensa pikkuyritykseen töihin ja alkoi kiertää ovilla.

Vierailija
18/39 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en mennyt, ka 9,4. Lähdin kiertelemään Keski-Eurooppaa eli reissasin ja tein väliaikaisia keikkahommia. N. 1.5 vuoden päästä palasin ja menin iltalukioon ja kirjoitin yo:ksi 2 vuodessa, L:n papereilla. En jatkanut opiskelua. Silti työpaikka keskijohdossa, tosin olen suorittanut työn ohessa vaikka mitä.

Vierailija
19/39 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kaveri oli jehovalainen. Sillä oli päästötodistus yli ysin, mutta hehän eivät panosta opiskeluun. Meni johonkin yhteisönsä kirjapainoon painamaan vartiotornia tms.

Vierailija
20/39 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni vaan ei halua amiksen jälkeen duuniin, moni haluaa ensin lukioon ja sitten opiskelemaan korkeammalle ja vasta sitten töihin.

No minä halusinkin mieluummin tienata rahaa kuin päntätä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän