Lue keskustelun säännöt.
Hampaan poiston jälkeen, hammaskuopan paraneminen, kokemuksia....
03.12.2019 |
Minulla poistettiin kaksi kuukautta sitten ylhäältä juurihoidettu hammas. Poisto oli tosi vaikea, hammas ei meinannut irrota millään ja sitä irrotettiinkin sitten tunnin. Kuukausi sitten ikenestä sitten vielä poistettiin luun siru/rustoa. Eli ei ihan putkeen mennyt. Nyt hammaskuoppa on lähtenyt melko hitaasti paranemaan. Miten teillä muilla.... millaisia kokemuksia on? Kävin kyllä kokeneella parodontologilla ja hän otti röntgenkuvankin ja mitään luunsiruja ei näyttäisi enää olevan. Hän kyllä vakuutteli että mitään pahanlaatuista ei ole hitaan paranemisen taustalla... kaipa minä voin häneen luottaa?
Kommentit (21)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Komemusta on hankalasta hampaasta. Ompeleet aiheuttaa pahaa makua ja hajua koska sinne kertyy ruokaa. Eikä voi oikein kaivella ja puhdistaa. Langat paksuuntuvat ja aika kauan kestää sulaa. Aikaisemmin ei ompeleita tarvittu ja en huomannut kysyä milloin voi poistattaa langat, jotka hidastavat kuopan paranemista. Minulla helpotti mutta jäytävää kipua onmollut pitkään kasvojen puolella koska ärsyttää alueen hermoja.Sitä suositeltua desininfektio ainetta en ole koskaa käyttänyt, kokeilin ja oli aika pistävää limakalvoille.
Minulta on poistettu vain isoja poskihampaita ja 3 viisaria alle 30v. Etuhampaat tallella. Tärkeä välihammas syömisen kannalta pelastui paikkaamalla vaikka luulin että senkin joutuu poistamaan.