Mun äitini oli koko ikänaä kotiäiti
Ja isäni kävi vähän yli 10v elämästään töissä. Oliko kenenkään muun vanhemmat aina kotona?
Kommentit (11)
Niin minunkin. Nyt sitten ripustautuu lapsiinsa edelleen. On kiviriippa henkisesti ja taloudellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Minun äiti oli kotona siihen saakka kun menin kasille. Isä oli töissä. Tykkäsin ihan hulluna, kun äiti oli kotona! Olenkin nyt tehnyt itse samaa, eli olen kotona ainakin siihen saakka, kun lapset menee yläkouluun.
Ei varmasti nykyaikana mikään fiksuin päätös taloudellisesti tai uran kannalta, mutta hei, tämä on vain minun päätös, muiden ei onneksi tarvitse tehdä näin! 😊
Mä en tykännyt yhtään, että vanhemmat olivat kotona. Kaikkien muiden luokkalaisten vanhemmat olivat töissä ja tuo asia oli iso häpeä.
Vierailija kirjoitti:
Niin minunkin. Nyt sitten ripustautuu lapsiinsa edelleen. On kiviriippa henkisesti ja taloudellisesti.
Mun äitini on jo onneksi kuollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun äiti oli kotona siihen saakka kun menin kasille. Isä oli töissä. Tykkäsin ihan hulluna, kun äiti oli kotona! Olenkin nyt tehnyt itse samaa, eli olen kotona ainakin siihen saakka, kun lapset menee yläkouluun.
Ei varmasti nykyaikana mikään fiksuin päätös taloudellisesti tai uran kannalta, mutta hei, tämä on vain minun päätös, muiden ei onneksi tarvitse tehdä näin! 😊Mä en tykännyt yhtään, että vanhemmat olivat kotona. Kaikkien muiden luokkalaisten vanhemmat olivat töissä ja tuo asia oli iso häpeä.
Olivatko vanhempasi työttömiä vai rikkaita? Ja miksi kumpaakaan näistä pitää hävetä?
Äiti oli aina työttömyysjaksojen aikana kotona, mutta päiväkodin aloitin siis jo vajaa vuoden ikäisenä (äiti oli silloin töissä).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei varmasti nykyaikana mikään fiksuin päätös taloudellisesti tai uran kannalta, mutta hei, tämä on vain minun päätös, muiden ei onneksi tarvitse tehdä näin! 😊Mä en tykännyt yhtään, että vanhemmat olivat kotona. Kaikkien muiden luokkalaisten vanhemmat olivat töissä ja tuo asia oli iso häpeä.
Olivatko vanhempasi työttömiä vai rikkaita? Ja miksi kumpaakaan näistä pitää hävetä?
Köyhiä sairaseläkeläisiä. Koulussa kiusattiin tästäkin syystä, että vanhemmat olivat vain kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähä sama kun jos olis ollut vanhat vanhemmat?
Lapset, varsinkin teinit, haluaa olla samanlaisia kuin muut.
Me olemme "aina kotona", koska teemme kotona töitä - ihan omassa siivessä, mutta kodin yhteydessä. Jo tämä on "noloa".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kun harmi! Minä en kokenut äidin kotona oloa häpeänä lainkaan. Tosin isäni oli hyvässä työssä, joten me pärjättiin taloudellisesti hyvin. En kyllä toisaalta ymmärrä, miten köyhyyskään olisi häpeä, mutta toki lapsena asiat voi kokea häpeällisinä ehkä jotenkin herkemmin.
Äitini oli kotiäiti, 10 lasta. Siitä seurasi olematon eläke. Onneksi isä kuoli ensin, ja hänen hyvien tulojen vuoksi äitini saa hyvää leskeneläkettä.
Ei varmasti nykyaikana mikään fiksuin päätös taloudellisesti tai uran kannalta, mutta hei, tämä on vain minun päätös, muiden ei onneksi tarvitse tehdä näin! 😊