Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaksisuuntainen mielialahäiriö

Vierailija
02.12.2019 |

Miten huomasitte että joko itsellänne tai jollakin läheisellä on kaksisuuntainen mielialahäiriö? Onko sellaisia esimerkkejä elävästä elämästä?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalassa se huomattiin. Kauhean masennuksen takia päivystykseen, sieltä ambulanssilla osastolle, siellä tutkimuksia ja diagnoosi. Muutaman viikon päästä päästivät pois suljetulta osastolta.

Vierailija
2/4 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaalassa se huomattiin. Kauhean masennuksen takia päivystykseen, sieltä ambulanssilla osastolle, siellä tutkimuksia ja diagnoosi. Muutaman viikon päästä päästivät pois suljetulta osastolta.

Miten on sairaus kestänyt hallinnassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla siis sellainen ystävä, jolla on ollut ainakin kolme kertaa aika voimakas masennusjakso. Sellainen, ettei pääse sängystä ylös. Hänellä on selvästi kaksi eri vaihdetta. Hän saattaa olla todella jyrkkä mielipiteissään esimerkiksi siitä miten äitiyttä pitää suorittaa.

Äiti-ihminen ei saa polttaa tupakkaa, se on ällöttävää ja tuomittavaa -> kahden kuukauden jälkeen hän itse tupakoi ketjussa, ei kiinnosta näkeekö kukaan, ei mainitse sanallakaan, että haukkui aikaisemmin muut samasta syystä.

Mollasi täysin lyttyyn erään alakoululaisten lasten äidin, joka halusi lähteä festareille -> menee hetki ja juoksee itse skumppapullo kädessä ympäri kaupunkia.

Samanlaisia esimerkkejä on ihan pukeutumisesta pettämiseen ja ruokavaliosta lastenhoitoon. Ikään kuin toimii täysin omien periaatteidensa vastaisesti.

ap

Vierailija
4/4 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin joku aika sitten sitten tälläisen naisen kanssa silleen puolivakavasti, siis kävin yökylässä silloin tällöin. Tällä naisella oli joku omituisuus, minulle ei sitä kertonut vaikka varmaan diagnoosin saanut.

Saattoi räjähtää aivan yllättäen ja ihan mitättömästä syystä. Autoa ajaessa rähjäsi ihmisille jotka ajoivat mielestään liian lähellä takana.

Kierrokset kun sai päälle niin ei leppynyt millään,  tuntitolkulla saattoi pommittaa tekstiviestellä kun läksin kotiin raivarin ilmaantuessa.

Välillä makasi kotonaan päivätolkulla tekemättä mitään, pari ketaa lähetti minulle itsemurha aikeistaan viestejä. Sairaseläkkeelle oli päässyt jo  keski-iässä.

Hankala tapaus. Jossain terapiassa kävi ja lääkeitä popsi aamun illoin.

Lopetin se vähäisenkin suhteen kun aina käydessäni imi kaiken energian minusta omia huoliaan valittaen. Kaiken keskustelun piti pyöriä hänen ympärillään. Facebookissa tunti tolkulla päivittäin odottamassa peukutuksia päivityksilleen.

Vieläkin tympii kun asiaa muistelen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän viisi