Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elivätkö vanhempanne sosiaalituella?, entä isovanhemmat?. Yhteiskunnan tuella eläminen perinnöllistä!

Vierailija
02.12.2019 |

Mikä teidät on tehnyt tuella eläjäksi vai tuliko tuo itsestäänselvyytenä jo lapsuudenkodista.

https://www.talouselama.fi/uutiset/sossun-kuuluu-maksaa-vuokra-hs-naink…

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käänteisesti: minun suvussani ei käsittääkseni kukaan koskaan ole elänyt millään tuilla (pl opintotuki ja Lyhyitä kodinhoidontukijaksoja)

Miksei?

Koska jos sinulla on varallisuutta, et ikinä ole oikeutettu mihinkään tukiin ennen kuin se varallisuus on käytetty, joten jokaisen On ollut pakko ottaa lusikka kauniiseen käteensä ja etsiä se työ vaikka kiven alta (tai työllistää itsensä).

Vierailija
22/28 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän moni eläkeläinen elä sosiaalituella😒

Tätä olin tulossa sanomaan. Ainakin mun vanhemmat elää eläkkeellä, mikä on sosiaalituen muoto sekin.

Tarkoittaako tämä siis, että itsekin tulen elämään eläkkeellä? Ei huono.

Eläke ei ole sosiaalituen muoto, vaan kerrytetty kun vanhempasi on ollut työelämässä. 

Kansaneläke?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei elä vanhemmat, ei elä isovanhemmat. Minä elän, mulla ei ole jälkeläisiä eikä tule. Iniskää synnytystalkoistanne muille.

Lapsettomuus on sinulta vastuullinen valinta, kunnioitan päätöstäsi.

Vierailija
24/28 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentoisin vielä että ELÄMÄ on annettu kaikille jotka elää joten se on niin että KAIKILLE KUULUU OSA RUOASTA TÄÄLLÄ. Eli etuuksista yms turha aukoo kellee päätä.

Köyhät on köyhiä niin turhaa sitä on sitten päätä aukoa jos itse pystyy toimimaan työelämässä tai tekemään jotain muuta bisnestä että saa talon ja perintöä seuraaville polville....

Vierailija
25/28 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan. Isovanhemmat ja vanhemmat oli tosi köyhiä mutta omalla rahalla elettiin. Sossuun turvautuminen oli suuri häpeä.

Omalla kohdalla jouduin asumaan 3 v vuokralla kun olin yh ja sain silloin vähän asumistukea mutta ei mitään muuta.

Omista lapsista vain 1 sai asumistukea kun joutui omasta kodista remontin tieltä evakkoon.

Pitää käydä tosi huonosti jos tällä työmoraalilla jää sossun asiakkaaksi seuraavassakaan sukupolvessa

Vierailija
26/28 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani ja isovanhempani eivät ole eläneet sosiaalituella (jos työttömyyskorvausta ei sellaiseksi lasketa), mutta itse olen elänyt sillä pitkiä aikoja. Nuorempana.

Vierailija
27/28 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan suvustani ei ole hakenut toimeentulotukea. Olen siitä varma. Kaikki käyvät töissä, vanhempi polvi on varakasta ja kaikilla työeläkkeet. Serkut taas olivat normaaleja opiskelijoita, jotka kävivät osa-aika töissä ja valmistuttuaan menivät heti töihin. Ystävistänikin vain yksi on hakenut toimeentulotukea kerran. Oli valmistumassa, opintotuki loppui gradun tarkastusvaiheessa ja tarvi tukea muuttamiseen Helsinkiin työn perässä.

Vierailija
28/28 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostipa alentavalta tuo ilmaus "kolmannen polven sosiaalitukien suurkuluttaja".

Eiköhän ihminen ota sen, mikä hänelle kuuluu!

Moni on joutunut tyytymään osaansa, koska yhteiskunta potkii päähän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi