Viesti: to puku kouluun
Ei hitsi. Tuli juuri Wilma-viesti, että ysiluokkalaisilla pojilla pitää olla to itsenäisyyspäivän juhlissa puku päällä. Ei todellakaan hommata. Ei ole siistejä housujakaan eikä kenkiä. Kesällä käytössä olleet on ihan pienet. Farkut ja kauluspaita saa luvan kelvata.
Jos viesti olisi tullut edes viime viikolla, niin oltaisiin viikonloppuna ehditty käydä ostamassa housut ja kengät. Nyt ei enää ehdi.
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokavuotiset itsenäisyyspäiväjuhlat tulee aina jollekin yllärinä.
Ei juhlat tule yllärinä, pukupakko voi tulla.
Kyllä ne juhlatkin olisivat minulle ylläri. En ainakaan ole kuullut, että meidän lasten koulussa olisi juhlia. Lipunnosto ja laulu ulkona. Siinä juhlat. Päällä toppapuku/toppatakki. Lapset 5. ja 8. lk.
Niin, nämä on ne juhlat, jotka ei tule yllärinä. Minua yllättäisi pukupakko.
En pidä lipunnostoa ja laulua juhlina, vaan aamunavauksena. En tuo ole lastenkaan mielestä juhla.
Meillä opettaja toivoi siistiä pukeutumista. Puvusta heitettiin herjaa ja pojat innostuivat keskenään sopimaan puvun laittamisesta. Mutta onneksi ajoissa, niin saatiin rippipuku pidennettyä.
Jos opettaja ilmoittaa tollasista pukupakoista viime tingassa järjestäköön itse oppilaiden vaatteet vaikka omilla rahoillaan. Törkeitä vaatimuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokavuotiset itsenäisyyspäiväjuhlat tulee aina jollekin yllärinä.
Ei juhlat tule yllärinä, pukupakko voi tulla.
Kyllä ne juhlatkin olisivat minulle ylläri. En ainakaan ole kuullut, että meidän lasten koulussa olisi juhlia. Lipunnosto ja laulu ulkona. Siinä juhlat. Päällä toppapuku/toppatakki. Lapset 5. ja 8. lk.
Niin, nämä on ne juhlat, jotka ei tule yllärinä. Minua yllättäisi pukupakko.
En pidä lipunnostoa ja laulua juhlina, vaan aamunavauksena. En tuo ole lastenkaan mielestä juhla.
Koulun Instassa oli kuva tilaisuudesta. Lipunnostajista toisella oli verkkarit, toisella trikoot.
Meillä seiskaluokkalaisen koulusta tuli toive siistimmästä pukeutumisesta, poika lähti kouluun farkuissa verkkareiden sijaan...