onko kellään kokemusta täydentävän toimeentulotuen hakemisesta "joulua varten"
olen yksinelävä sinkku, ja haluaisin lisärahaa että voisin ostaa joululahjoja sekä ruokia. Onko kukaan ei-perheellinen saanut jouluavustusta toimeentulotuen muodossa?
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos menisit töihin? Tuon 150€ saa ansaita ilman, että vaikuttaa tt-tukeen.
ei saa ansainta 150e. toimeentulotukeen vaikuttaa jo 50e. Lisäksi joutuisin tekemään homman pimeänä, koska ei ole mitään järkeä laittaaa tukia katkolle pahimmillaan kahdeksi kuukaudeksi 50e takia. tätä on byrokratia suomessa.
Saasta mene työhön ja lopeta muiden rahoilla eläminen!
Okei! kerro minne menen, niin menen heti.
ap
- postiin kausilajittelu
- Hese, mäkki yms. pikaruokapaikka
- sijaiseksi iltapäiväkerhoihin
- kaupan ilmoitustaululle/faceryhmään ilmoitus, että teet joulusiivouksia tai lumitöitä
- wolt kuskiksiSiinä vaihtoehtoja, joilla taatusti saat kasaan 150€ jouluun mennessä.
ei eri lajojen luettelu tarkoita että ap saisi töitä, vittu mikä idiootti taas
Maksavatko oikeat ihmiset sinun internetinkin?
Ei saa. Aikanaan kysyin kun olin itse TT-tuella ja sanoivat jotta ei tuo joulu ole mikään syy saada ylimääräistä, koska ihminen pärjää ilmankin lahjoja ja kinkkuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei ap, et saa. Tuo 497e/kk on perustoimeentulotuen raja. itse saan työmarkkinatuen 518e/kk, asumistuen 316e/kk ja lisäksi täydentävää toimeentulotukea 87e/kk johtuen siitä, että maksan vuokrasta omaosuuden noin 108e jolloin mulla jää kk käytettävissä oleva raha vain noin 410e/kk joten saan täydentävää tuon 87e jolloin yhteissumma on 497e :)
Valtava raha nettona siitä, että et ota vastuuta omasta elämästäsi.
Minulle pitäisi maksaa tuo tuplasti ainakin seuraavat viisi vuotta, koska en ole elänyt muiden rahoilla vaan omilla ansioilla työllä, yrittämällä jne.
Oletko kateellinen? :) Siltä ainakin kuulostaa. Valtava raha tai, sä et voi sille mitään :*
Ap, mikä on esteenä, ettet voi töitä hakea? Sinulle esitettiin useita vaihtoehtoja, joilla tienata 150€. Tee testi, ja hae noihin paikkoihin.
Toissa vkl olisi tarvittu apua helppoon muuttohommaan ja asunnon tyhjennyksen. Astioiden käärimistä papereihin, roskien vientiä ja muun kevyen tavaran pakkaamista. Laitoin viestin paikkakunnan jouluapua -sivustolla olleisiin kolmeen perheeseen, joilla oli n. 15-20.v. nuoria ja tarjosin hommaa 12€/h palkalla. Mitäpä luulette, löytyikö nuorta tekijää, jolle olisi raha kelvannut? No ei.. Yksi vastasi kiukkuisena, että apua tässä tarvitaan, ei töitä; yksi vastasi jotain epämääräistä ja ettei oikein jaksa ja yksi ei vastannut mitään. Onneksi tutuntutun kautta löytyi lukiolainen ja pari hänen kaveri, jotka oikein iloisina homman hoitivat ja tienasivat 120 euroa.. Juu, ei ole töitä ei..
Tässä vihervassarikuplassa oikein suututaan, kun annetaan rahan anelun sijasta vaihtoehdoksi sen tienaaminen...
Ap, postin paikat on haussa nyt! Laita heti hakemus, niin saat hommia. Paikkoja on ympäri Suomen.
Kannattaa kerjätä eri jouluapu jutuista ja seurakunnalta, tt-tuesta ei kyllä saa.
Ei todellakaan saa :D
Eivät saa perheetkään mitenkään epämääräisesti "joulun viettoon" yhtään mitään. Kirkolta voit yrittää saada diakonilta viisikymppisen. Mutta silloinkin tuskin "joulun viettoon", vaan kerrot olevasi nälkäkuoleman partaalla.
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan saa :D
Eivät saa perheetkään mitenkään epämääräisesti "joulun viettoon" yhtään mitään. Kirkolta voit yrittää saada diakonilta viisikymppisen. Mutta silloinkin tuskin "joulun viettoon", vaan kerrot olevasi nälkäkuoleman partaalla.
Juuri näin. Joulu ei ole erityinen syy saada lisärahaa. Toimeentulotuki on tarkoitettu välttämättömiin menoihin, mikä joulu ei ole. Eli et saa.
Että yhteiskunnan viimesijaisella etuudella kustannettaisiin lahjat sun sukulaisille? Juu ei.
Vierailija kirjoitti:
Että yhteiskunnan viimesijaisella etuudella kustannettaisiin lahjat sun sukulaisille? Juu ei.
Jos nyt saisi edes kinkun ja muita jouluruokia : )
Vierailija kirjoitti:
Toissa vkl olisi tarvittu apua helppoon muuttohommaan ja asunnon tyhjennyksen. Astioiden käärimistä papereihin, roskien vientiä ja muun kevyen tavaran pakkaamista. Laitoin viestin paikkakunnan jouluapua -sivustolla olleisiin kolmeen perheeseen, joilla oli n. 15-20.v. nuoria ja tarjosin hommaa 12€/h palkalla. Mitäpä luulette, löytyikö nuorta tekijää, jolle olisi raha kelvannut? No ei.. Yksi vastasi kiukkuisena, että apua tässä tarvitaan, ei töitä; yksi vastasi jotain epämääräistä ja ettei oikein jaksa ja yksi ei vastannut mitään. Onneksi tutuntutun kautta löytyi lukiolainen ja pari hänen kaveri, jotka oikein iloisina homman hoitivat ja tienasivat 120 euroa.. Juu, ei ole töitä ei..
kerro toki miten tällä menetelmällä työllistät edes 100 000 suomalaista vähintään kolmena päivänä viikossa sen 8 tuntia päivä.
Niihin töihin vai ei mennä.
Minä otan heti töitä vastaan jos maksat palkan käteisenä. Saa kestoltaan minuutin - 100 vuotta
T: työtön, pks
Olen pk-seudulta, ja minulla on käytössäni auto. Kenellä olisi minulle lähes mitä hommaa vain?
Olen urheilullinen ja vahva mies.
Miten tämmöiset ihmiset palstailevat, kun täällä on yleensä vain hyvinpalkatuissa asiantuntijatehtävissä työskenteleviä.
Pitäisköhän käydä tänään töissä kertomassa pomolle että haluaisin enemmän rahaa mielitekojen toteuttamiseen, 200e olis jo tosi kiva?
Kenelle työttömän pitäisi lahjoja ostaa? Asuinalueen seurakunnan diakoniatyöntekijöiltä voi kysellä ruoka-apua jouluksi. Lahjoja ei työttömän tarvitse ostaa eikä kukaan sellaisia voi vaatia työttömältä.
Vierailija kirjoitti:
Kenelle työttömän pitäisi lahjoja ostaa? Asuinalueen seurakunnan diakoniatyöntekijöiltä voi kysellä ruoka-apua jouluksi. Lahjoja ei työttömän tarvitse ostaa eikä kukaan sellaisia voi vaatia työttömältä.
Me olemme uuden ajan työttömiä, jotka olemme kasvaneet tähän asemaan. Me vietämme melko normaalia elämää työttömänäkin. Ja normaaliin elämään kuuluu lahjojen ostelu.
Valtava raha nettona siitä, että et ota vastuuta omasta elämästäsi.
Minulle pitäisi maksaa tuo tuplasti ainakin seuraavat viisi vuotta, koska en ole elänyt muiden rahoilla vaan omilla ansioilla työllä, yrittämällä jne.