Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huvittava laihdutusblogi

Vierailija
01.12.2019 |

Löysin tälläisen huvittavan laihdutusblogin. En ole vielä ehtinyt kuin pintaraapaista, mutta silmiin pisti kuinka kauan blogi jatkunut. Maaliskuusta 2013.

Todellakin olen vasta pintaraapaissut, enkä tiedä mitä välissä tapahtunut. Mutta ~6,5 vuoden laihdutustulos herättää hilpeyttä. Pituus 165 cm ja lähtöpaino 73,5 kg ja loppupaino 104,2 kg, eli koko koko vuosien urakan aikana paino tippunut .... köh köh .... siis noussut 30.7 kg!

http://kaljamahalady.blogspot.com/

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://spinnerochspringer.wordpress.com/

Tämä on kans hyvä. Paino noussut viimeisten viiden vuoden aikana jatkuvasta laihdutuksesta huolimatta - tai sen takia. Syklikin on aina identtinen. Ensin kunnianhimoiset suunnitelmat milloin mistäkin projektista. Ekat viikot menee ihan maaliin, useita kiloja tippuu. Sitten tulee koulustressiä/työkiireitä/flunssa, jonka vuoksi pitää 'olla armollinen'. Sitten tämä armollisuus jatkuu, ja lopulta todetaan, että nyt ei ollut oikea aika. MUTTA uusi projekti on jo hahmoteltuna ja nimettynä.

Kiitos tästä, uusi blogi minulle!

Itse oon vähän saman tapaisessa kierteessä ja yritän ymmärtää missä on se mun virhe, mitä ajattelen tai teen väärin. Sen toivon oivaltavani lukemalla muiden epäonnistujien blogeja, ja vastapainoksi onnistujien.

Mutta ei ole auennut mulle vielä oma ongelma paitsi että ei ole oikein itsekuria. Sitä taas ei missään kerrota miten sitä saisi lisää.

Itsekuri ei ole ratkaisu, ei ihminen kauaa pysty kurittamaan itseään joka kerran, kun on ruokaa tai juomaa nähtävillä.

Ratkaisu on rutiinien muodostaminen, vähän kerrallaan tekee yhden pienem muutoksen, jonka pystyy pitämään. Sopiva todennäköinen laihtumisvauhti on 0,5 - 1 kg kuukaudessa. Tuolla menetelmällä on mahdollisuus laihtua pysyvästi. Toinen mahdollisuus on kuritta itseään, laihtua muutama kilo ja lihoa useampia takaisin.

Olen yrittänyt noita pieniä muutoksia mutta niille käy ihan samoin kuin isoillekin: vähänkin jotain vastoinkäymistä tai stressiä niin muutos jää pois ihan huomaamatta, vanhat rutiinit palaa.

Tee ensin niin helppo pieni muutos, että siitä tulee helposti tapa. Rutiiniksi muodostumiseen tarvitaan ehkä 7 viikkoa. Jos joskus lankeaa, ei se haittaa, jatkat vain muutoksen toteuttamista.

Tietysti nämä riippuvat omista "synneistä", mitä muutoksia kannattaa tehdä. Itse söin lukiessa olohuoneessa tai jopa sohvalla maaten eväät vieressä. Päätin syödä VAIN ruokapöydän ääressä. Joillekin tuo voi olla ainoa muutos, että ainakin lihominen loppuu. Kun on oppinut syömään ruokapöydän ääressä, voi vielä sulkea älylaitteen ja jättää lehtien lukeminen eri aikaan kuin syöminen, niin tulee syötyä yleensä vähemmän. Siis kannattaa keskittyä siihen syömiseen ja jättää se huomaatta tapahtuva sivutoiminen mässytys pois, vähän kerrallaan.

Vierailija
22/32 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kans hyvä. Paino noussut viimeisten viiden vuoden aikana jatkuvasta laihdutuksesta huolimatta - tai sen takia. Syklikin on aina identtinen. Ensin kunnianhimoiset suunnitelmat milloin mistäkin projektista. Ekat viikot menee ihan maaliin, useita kiloja tippuu. Sitten tulee koulustressiä/työkiireitä/flunssa, jonka vuoksi pitää 'olla armollinen'. Sitten tämä armollisuus jatkuu, ja lopulta todetaan, että nyt ei ollut oikea aika. MUTTA uusi projekti on jo hahmoteltuna ja nimettynä.

Itse oon vähän saman tapaisessa kierteessä ja yritän ymmärtää missä on se mun virhe, mitä ajattelen tai teen väärin. Sen toivon oivaltavani lukemalla muiden epäonnistujien blogeja, ja vastapainoksi onnistujien.

Mutta ei ole auennut mulle vielä oma ongelma paitsi että ei ole oikein itsekuria. Sitä taas ei missään kerrota miten sitä saisi lisää.

Itsekuri ei ole ratkaisu, ei ihminen kauaa pysty kurittamaan itseään joka kerran, kun on ruokaa tai juomaa nähtävillä.

Ratkaisu on rutiinien muodostaminen, vähän kerrallaan tekee yhden pienem muutoksen, jonka pystyy pitämään. Sopiva todennäköinen laihtumisvauhti on 0,5 - 1 kg kuukaudessa. Tuolla menetelmällä on mahdollisuus laihtua pysyvästi. Toinen mahdollisuus on kuritta itseään, laihtua muutama kilo ja lihoa useampia takaisin.

Olen yrittänyt noita pieniä muutoksia mutta niille käy ihan samoin kuin isoillekin: vähänkin jotain vastoinkäymistä tai stressiä niin muutos jää pois ihan huomaamatta, vanhat rutiinit palaa.

Tee ensin niin helppo pieni muutos, että siitä tulee helposti tapa. Rutiiniksi muodostumiseen tarvitaan ehkä 7 viikkoa. Jos joskus lankeaa, ei se haittaa, jatkat vain muutoksen toteuttamista.

Tietysti nämä riippuvat omista "synneistä", mitä muutoksia kannattaa tehdä. Itse söin lukiessa olohuoneessa tai jopa sohvalla maaten eväät vieressä. Päätin syödä VAIN ruokapöydän ääressä. Joillekin tuo voi olla ainoa muutos, että ainakin lihominen loppuu. Kun on oppinut syömään ruokapöydän ääressä, voi vielä sulkea älylaitteen ja jättää lehtien lukeminen eri aikaan kuin syöminen, niin tulee syötyä yleensä vähemmän. Siis kannattaa keskittyä siihen syömiseen ja jättää se huomaatta tapahtuva sivutoiminen mässytys pois, vähän kerrallaan.

Samoin kannattaa opetella elokuvia katsellessa siihen, ettei syö mitään. Jos menee leffaan, niin ei osta niitä irtokarkkeja tai poppareita sinne saliin syötäväksi, vaan keskittyy täydellä teholla siihen leffaan.

Muutenkin kannattaa tehdä päätökset kaupassa, eli ei osta kotiin mitään naposteltavaa. Monenkaan itsekuri ei riitä siihen, että söisi siitä jätti-megapussista vain muutaman sipsin tai irttarin, vaan kaikki menee kerralla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on mun lempiblogi. Kuinka moni oikeasti onkaan samassa tilanteessa, että laihduttaa ja laihduttaa ja silti lihoo? Hän osaa myös kirjoittaa hyvin. Ihanan inhorealistista ja rehellistä, silti hauskaa luettavaa kaikessa masentavuudessaan.

Vierailija
24/32 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimi kertoo jo kaiken. Jos hän olisi oikeasti rehellinen, kuten täällä kehutaan, hän myöntäisi, ettei ole edes laihduttanut tosissaan vaan halunnut nauttia määrättömästi mieliteoistaan.

Vierailija
25/32 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes ehtinyt tuonne laihdutusosioon kun luin ton omituisen siivouspalvelukokemuksen.  En ymmärtänyt ollenkaan, miksi ihmeessä kävi ostamassa niitä uusia välineitä (ei tosin ymmärtänyt itsekään sitä) ja miten ihmeessä 3,5h siivous jäi vielä kesken. Kummallinen kokemus, totisesti. Harmi kun ei kertonut tämän firman nimeä. 

Vierailija
26/32 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimi kertoo jo kaiken. Jos hän olisi oikeasti rehellinen, kuten täällä kehutaan, hän myöntäisi, ettei ole edes laihduttanut tosissaan vaan halunnut nauttia määrättömästi mieliteoistaan.

Seurasin tuota blogia alusta asti. Hän pudotti useita kertoja, ehkä 5-6, todella kivasti painoa. Ekalla kerralla muistaakseni 64 kiloon. Viimeinen tai toiseksi viimeinen hurja painonnousu about 8 kiloa ja yli 90 kilon tuli muutamassa viikossa työmatkalla Tanskassa. En oikein ymmärtänyt, miten se oli edes mahdollista.

Harmi, ettei hän enää juuri kirjoittele. Hyvin hauska ja älykäs sekä omilla ehdoillaan elävä ihminen.

Vierailija
27/32 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoin kannattaa opetella elokuvia katsellessa siihen, ettei syö mitään. Jos menee leffaan, niin ei osta niitä irtokarkkeja tai poppareita sinne saliin syötäväksi, vaan keskittyy täydellä teholla siihen leffaan.

Muutenkin kannattaa tehdä päätökset kaupassa, eli ei osta kotiin mitään naposteltavaa. Monenkaan itsekuri ei riitä siihen, että söisi siitä jätti-megapussista vain muutaman sipsin tai irttarin, vaan kaikki menee kerralla.

Ja jos käy leffassa pari kertaa vuodessa tai harvemmin niin on aivan sama mitkä mätöt sinne ostaa.

Vierailija
28/32 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se mies on pitkä, normaalipainoinen ja jotenkin tosi miehekkään ja kivan näköinen. Joku ulkomaalainen se kyllä on, puhuivat englantia, mutta ihan valkoihoinen. Voi tietysti olla joku elättäjää tarviva itäeurooppalainen tai vastaava.

Mies on englantilainen. Jos osaiait yhtään englantia, olisit kuullut, että mies puhuu brittienglantia.

Vierailija
29/32 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se mies on pitkä, normaalipainoinen ja jotenkin tosi miehekkään ja kivan näköinen. Joku ulkomaalainen se kyllä on, puhuivat englantia, mutta ihan valkoihoinen. Voi tietysti olla joku elättäjää tarviva itäeurooppalainen tai vastaava.

Mies on englantilainen. Jos osaiait yhtään englantia, olisit kuullut, että mies puhuu brittienglantia.

Punkerolla meni heti tunteisiin. 

Vierailija
30/32 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
31/32 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätänykyä hän painaa jo n. 116kg. Tavoittelee 90kg painoa.

Vierailija
32/32 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kunpa Lady jaksaisi taas kirjoittaa!