Millainen mulkero ei vastaa mahdolliselle ostajalle Tori.fi:ssä?
Kommentit (49)
Unohda, etsi toinen uhri. En jaksa koskaan vastailla turhiin kysymyksiin. Käyn töissä ja minulla on perhe, eli ei ole aikaa.
Myyn niin halvalla, että ensimmäinen, joka maksaa pyytämäni hinnan saa sen. En mittaile enkä punnitse. En tingi hinnasta. En postita, en tiedä postituskuluja, koska en postita. Kyllä väri on se, mikä kuvassa näkyy. Koko on myös kerrottu. Tämä kaikki selviää ilmoituksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en vastaa enää yhteenkään viestiin, jossa kysytään tuotteesta jotain tai pyydetään tarkkoja mittoja. Nämä eivät koskaan ole ostamassa sitä tuotetta.
Miksi ihmeessä sä et voi jo ilmoituksen laittaa tarpeellisia tietoja? Mikään ei ole ärsyttävämpää kuin huonosti laaditut myynti-ilmoitukset!!!
Hyppää yli, etsi seuraava.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Mä en vastaa enää yhteenkään viestiin, jossa kysytään tuotteesta jotain tai pyydetään tarkkoja mittoja. Nämä eivät koskaan ole ostamassa sitä tuotetta.
Sama kokemus. :,D En vaan enää jaksa vastata moisiin, jääköön nurkkiin jos ei ilman mittoja kenellekkään kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Ostaja laittaa viestiin vain: "Otan egellä"
Aha. Ei tervehdystä, ei nimeä, ei mitään muuta. Ja tuotteen hinta on ilmoituksessa ihan muuta. Otan yhteyttä ostajaan, joka laittaa asiallisen viestin.
Pelle. Eikö se nimi näy siinä viesti-ikkunan yläosassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä sä et voi jo ilmoituksen laittaa tarpeellisia tietoja? Mikään ei ole ärsyttävämpää kuin huonosti laaditut myynti-ilmoitukset!!!
Koska myyn sitä halvalla ja haluan siitä vain eroon. Eka joka hakee saa. Ja jos ei mene, lasken hintaa. Sitten ne menee. Mittaaminen yms. on todella vaivalloista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Tori on täynnä @asko.ja ilmoituksia. @yrvättää kysyä myyjiltä joitain perustietoja.
Yrititkö tinkiä valmiiksi esitetystä hinnasta?
Vierailija kirjoitti:
Unohda, etsi toinen uhri. En jaksa koskaan vastailla turhiin kysymyksiin. Käyn töissä ja minulla on perhe, eli ei ole aikaa.
Myyn niin halvalla, että ensimmäinen, joka maksaa pyytämäni hinnan saa sen. En mittaile enkä punnitse. En tingi hinnasta. En postita, en tiedä postituskuluja, koska en postita. Kyllä väri on se, mikä kuvassa näkyy. Koko on myös kerrottu. Tämä kaikki selviää ilmoituksesta.
Tuolla asenteella on parempi että kamat jää sun nurkkiis pyörimään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei olekaan, siksi omat ilmoitukseni ovat kuvallisia ja kaikki tarvittavat tiedot löytyvät.
Mutta en aio purkaa huonekaluja jotta pystyisin antamaan kyselijälle mitat kasaamattomasta tuotteesta, en vie sohvaa ulos kuvatakseni sen luonnonvalosssa, en käy mittaamassa oman autoni takapaksia, jotta selviäisi mahtuuko tuote heidän autoonsa, en postita tuotetta, koska se lukee jo ilmoituksessa jne.jne.
Millaiset mulkerot alapeukuttaa näin fiksua aloitusta?
Typerille kyselijöille jotka vaan haluaa jutskata selvästi jonkun kanssa eikä ostosta tietoakaan.
Mä ihmettelen sitä, että jos laatimassani ilmoituksessa on numero ja pyyntö esim. "yhteydenotot puhelimitse klo 16 jälkeen", niin kakskymmentä lukutaidotonta urpoa laittaa viestin sen tori.fin palvelun kautta. En seuraa sitä aktiivisesti.
Itse kun joskus olen torista jotain ostanut, niin otan aina puhelimitse yhteyden, jos numero on esillä.
Koska jotkut ihmiset ovat käytöstavattomia mulkeroita. Näitä löytyy sekä myyjissä että ostajissa.
Itse laitan aina asiallisen ja informatiivisen viestin, en jankkaa enkä kysele huvikseni, mutta silti yli puolet myyjistä jättää vastaamatta. Moni ns. ostaja on myös ihan vajaaälyinen, ihan käsittämättömän törkeää käytöstä. Olenkin lopettanut kokonaan Torissa asioimisen näiden kaikenlaisten idioottien takia.
Oma tuttavapiiri koostuu varsin fiksuista ja asiallisista ihmisistä, siksi onkin joka kerta järkytys törmätä näihin toisenlaisiin tyyppeihin.
Vierailija kirjoitti:
Yrititkö tinkiä valmiiksi esitetystä hinnasta?
En.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei olekaan, siksi omat ilmoitukseni ovat kuvallisia ja kaikki tarvittavat tiedot löytyvät.
Mutta en aio purkaa huonekaluja jotta pystyisin antamaan kyselijälle mitat kasaamattomasta tuotteesta, en vie sohvaa ulos kuvatakseni sen luonnonvalosssa, en käy mittaamassa oman autoni takapaksia, jotta selviäisi mahtuuko tuote heidän autoonsa, en postita tuotetta, koska se lukee jo ilmoituksessa jne.jne.
Hyvä!
Mutta kaikki eivät todellakaan laita ilmoitukseen tarvittavia tietoja. Esim. mulla on etsinnässä sohvapöytä, ja olen törmännyt ties kuinka moneen ilmoitukseen tyyliin "myydään pöytä" ja mukana suttuinen kuva josta ei saa mitään tolkkua. Eli ne mitat nyt olisi ainakin ihan kiva olla siinä ilmoituksessa, samoin jos siinä tuotteessa on joku vika, niin sen voisi myös mainita (ellei ole jo erikseen laitettu että kulumaa löytyy tms).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai monesti ilmoitus on harhaanjohtava, tyyliin "myydään villakangastakki" mutta materiaalina onkin polyesteri.
Joten täsmällinen myynti-ilmoitus, josta käy ilmi kaikki tarpeellinen, on plussaa. Suuri osa kyllä onkin semmoisia.
Itse en koskaan tingi, maksan n. tunnin sisällä kaupoista (jos tuote postitetaan) enkä venkslaa hakuajoissa (jos on nouto). Olen siis varsin "hyvä ostaja".
En kuitenkaan jaksa enää näitä myynti-ilmoituksia, joissa kyllä on tuotteesta useampi kuva ja tekstiäkin ihan kiitettävästi mutta puuttuu esim. kaulaliinan materiaali, vaatteen koko tai pöydän mitat. Ennen kysyin kohteliaasti näitä mielestäni ihan perusasioita, mutten enää viitsi vaivautua.
Siirryn siis vain eteenpäin selailussani mutta mietin kyllä näitä myyjiä, että miksi vaivautua laatimaan ilmoitus jos siihen viitsi niitä ostamisen kannalta tärkeimpiä tietoja kuitenkaan laittaa.
Minä olen tasan kerran ostanut tori.fi:stä pleikkarin. Vastasin kuuteen ilmoitukseen ja olin valmis maksamaan pyydetyn hinnan ja hakemaan vaikka heti. Yksi vastasi, että palaa asiaan maanantaina, kun on takaisin paikkakunnalla, mutta ei koskaan palannut. Neljä ei vastannut mitään. Yksi vastasi ja hänen kanssaan sitten kaupat syntyivätkin. Onko se niin vaikeaa sanoa, että meni jo? Eivät edes kovin vanhoja ilmoituksia olleet.
En vastaa ihmisille, joiden itseilmaisu on todella puutteellista tai jotka eivät osaa käytöstapoja (tervehdys, kohtelias sävy, allekirjoitus...).
Enkä välttämättä vastaile näille yksityiskohtaisten tietojen kysyjillekään, koska myymäni vaatteet ovat niin halpoja, ettei maksa vaivaa selvittää jotain asiaa vaivaisen 2 euron takia. Ja kuten joku jo sanoikin, kyselijät eivät juuri koskaan osta sitä tuotetta tai edes kiitä vastauksesta.