Millainen mulkero ei vastaa mahdolliselle ostajalle Tori.fi:ssä?
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vastaa ihmisille, joiden itseilmaisu on todella puutteellista tai jotka eivät osaa käytöstapoja (tervehdys, kohtelias sävy, allekirjoitus...).
Enkä välttämättä vastaile näille yksityiskohtaisten tietojen kysyjillekään, koska myymäni vaatteet ovat niin halpoja, ettei maksa vaivaa selvittää jotain asiaa vaivaisen 2 euron takia. Ja kuten joku jo sanoikin, kyselijät eivät juuri koskaan osta sitä tuotetta tai edes kiitä vastauksesta.
Mistä sinä siis tiedät, kiittäisivätkö he vastauksesta, jos et edes vastaa?
Olen vastannut aiemmin mutta lopettanut, eikä juuri kukaan ole kiittänyt tai edes palannut asiaan enää. Johtopäätös perustuu siis omiin kokemuksiin. En voi tietenkään tulevaisuutta ennustaa, mutta historia opettaa.
Vierailija kirjoitti:
Koska jotkut ihmiset ovat käytöstavattomia mulkeroita. Näitä löytyy sekä myyjissä että ostajissa.
Itse laitan aina asiallisen ja informatiivisen viestin, en jankkaa enkä kysele huvikseni, mutta silti yli puolet myyjistä jättää vastaamatta. Moni ns. ostaja on myös ihan vajaaälyinen, ihan käsittämättömän törkeää käytöstä. Olenkin lopettanut kokonaan Torissa asioimisen näiden kaikenlaisten idioottien takia.
Oma tuttavapiiri koostuu varsin fiksuista ja asiallisista ihmisistä, siksi onkin joka kerta järkytys törmätä näihin toisenlaisiin tyyppeihin.
Mul on mennyt torissa hyvin jo vuosia paitsi yksi ostaja - rupes tinkimään paikan päällä ja oli tosi epämiellyttävä ihmisenä. Laitan aina ilmoitukseen kaikki mahdolliset tiedot - mitat, paljon tuotetta on käytetty, milloin se on ostettu...Laitan hyviä kuvia ja monta. Nykyisin laitan aina tinkivaraa, koska aina kysytään alennusta ja se on ärsyttävä. Tyylii myytkö vitosella, tuotko Korsoon. Haha joo. Joskus olen jopa ystävällisesti selittänyt, että ihmisen aikakin on jotain väärti. Suostun lähettämään tuotteen postitse aina, pakkaan omalla kustannuksella huolellisesti ja välillä laitan pakettiin mukaan pienen yllärin. Tuotteesta kiinnostuneille kirjoitan mun puh.nron ja osoitteen, että hänellä olisi turvallinen olo. En vasta kaikkiin viesteihin, koska kun myynnissä on yli 20 juttua ja lähetetään usein juuri sellaisia helmiä, kun edellä mainitsin - mulla menisi liikaa aikaa ja aika on kallein ihmisen elämässä. Älä kysy infoa, mitä voit jo lukea ilmoituksesta ja kunniota myyjää - ole kohtelias, älä pyydä tuomaan tavaraa kotiovelle ja älä ole liian ahne. Hyväksy, että kaikki eivät myy hyvää tavaraa pilkkahinnalla. Kaikki ei halua vaan päästä tavarasta eroon - jotkut haluavat saada uudesta merkkivaatteesta jossa rokkuu tuotelappu ja joku maksoi 150 euroa, sen 20 euroakin. On törkeä kysyä, että myytkö kympillä. Ite en ostajana kysy alennusta - kunnioitan myyjän aikaa ja vaivaa. Eli joo...en todellakaan vasta kaikkiin viesteihin, mutta asiallisiin kirjoitan erittäin kohteliaan vastauksen.
En vastaa viesteihin, koska:
1.) tuote on varattu ja kyselyjä satelee jatkuvasti tai
2.) ostaja ei miellytä.
Oli kyse sitten huonosta kielitaidosta tai ilmaisusta, pelkistä ”varaan tän” tai ”haluun tän” viesteistä, tinkaamisesta tai ihan vain idioottimaisista kysymyksistä niin ei maksa vaivaa lähteä vastailemaan. Teen aina selkeät ilmoitukset kuvilla ja mitoilla ja hinnatkin ovat sen mukaan millä olen valmis luopumaan - tinkiminen on turhaa.
Koottuna vielä parhaimpia hetkiä:
Myin puista kirjahyllyä, ilmoituksessa lukee ”vain nouto”. Ostaja laittaa viestiä onnistuisiko silti kuljetus viereiselle paikkakunnalle, hänellä kun ei ole autoa. Nuorena ja kokemattomana sitten vastasin, että valitettavasti ei ole minullakaan niin tämä fiksuna ehdotti että voisinhan minä sen hyllyn junalla hänelle tuoda - juu ei.
Ihan tavallinen 160x200cm patja ja ostaja laittaa viestiä mahtuuko se henkilöautoon. Edelleen autottomana paha sanoa, helpompi se varmaan hänen olisi ottaa mitta kauniiseen käteen ja käväistä autolla kuin minun sellaista taikoa.. jätin vastaamatta.
Ostaja ottaa yhteyttä tuotteesta, joka häntä ehkä kiinnostaa. Vastasin pariin asialliseen lisäkysymykseen, jonka jälkeen hän sanoi pohtivansa hetken. Laittoi vielä perään viestiä että voinhan muistuttaa häntä asiasta 4 päivän päästä jos hän silloin olisi tehnyt päätöksen. En vastannut enää mitään, tuote lähti seuraavalle kysyjälle vielä samana päivänä.
Iso kulmasohva ja pyynti oli 600e. Saan pitkän viestin jossa kerrotaan yksityiskohtaisesti viestin lähettäjän tyttären elämäntilanne, kun kaikki on mennyt pieleen, pienet lapset kärsii ja mieskin lähti. Mutta! Tyttö on aina haaveillut juuri tällaisesta sohvasta niin enkö mitenkään voisi myydä köyhälle sohvaa 50e hinnalla. Ei, en myynyt, ilmaisiakin sohvia on tarjolla.
Ja vielä: jos ilmoitus on ”Annetaan” niin en todellakaan jää varailemaan tuotetta viikoksi vaan se lähtee ensimmäisen noutajan matkaan.
Onneksi torissa on myös paljon fiksuja ja asiallisiakin ostajia :)
Vierailija kirjoitti:
Mä en vastaa enää yhteenkään viestiin, jossa kysytään tuotteesta jotain tai pyydetään tarkkoja mittoja. Nämä eivät koskaan ole ostamassa sitä tuotetta.
Tästä samaa mieltä. Kyselijät eivät osta edes kahden euron tuotetta, vaikka kyselevät tarkkaan. En viitsi vaivautua kahden euron takia. Kyselijöissä on myös niitä, jotka kysyvät asiaa, joka jo lukee tekstissä. Osa ostajista ei edes lue tekstiä, vaan pelkän otsikon ja katsoo ensimmäisen kuvan. Monet ostajat ovat todella hätäisiä ja tunnin sisällä voi tulla monta viestiä ja viimeisenä viesti, jossa vapautetaan tuote. Ei kannata reagoida liian nopeasti.
En vastaa niihin jotka tarjoavat jotain supernaurettavaa hintaa. Menee vaan aikaa tingatessa. Esim jos myyn vaikka vähän käytettyä elektroniikkaa puoleen hintaan kauppaan nähden ja yleensä menee Max päivä että silloin myyty hintapyynnöllä löytyy aina ihmisiä jotka tarjoaa 15% uuden hinnasta.
Kerran jopa myin täysin uutta tuotetta joka oli väärää mallia, 24kk takuu voimassa ja avaamaton. Pyyntö oli 70% kaupan hinnasta, joku tarjosi siitä 20%.
Itse en vastaa aina, jos tarjotaan jotain alihintaa mikä on alempi hinta mitä olen pyytänyt. Muuten kyllä vastaan tietenkin ostajaehdokkaille.
Kyllä se niin päin enemmän on, että ostajat tekee ohareita. Tullaan laittelemaan viestejä, että "olen kiinnostunut voinko tulla katsomaan tänään..." Ja sitten hävitään kuin pieru Saharaan.
Kun ostaja haluaa sanella hinnan, ja vaikka myynti ilmoituksessa on mainittu "vain nouto" vaatii lähettämään postipakettina. Jollei ostaja osaa lukea, niin hittojako sille vastaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en vastaa enää yhteenkään viestiin, jossa kysytään tuotteesta jotain tai pyydetään tarkkoja mittoja. Nämä eivät koskaan ole ostamassa sitä tuotetta.
Sama kokemus. :,D En vaan enää jaksa vastata moisiin, jääköön nurkkiin jos ei ilman mittoja kenellekkään kelpaa.
Etkö tunne numeroita, kun et osaa mittoja laittaa. Monta potentiaalista kauppaa on jäänyt tekemättä, kun ei ole mittoja.
Mistä sinä siis tiedät, kiittäisivätkö he vastauksesta, jos et edes vastaa?