olemme seurustelleet 6kk miesystavan kanssa ja nyt pappani kuoli, kysyin haluaisiko han lahtea kanssani hautajaisiin ja han kieltaytyi, sanoi etta yrittaa valttaa niita parhaansa
mukaan. ja ulkopuolisella on vielä kurjempaa olla hautajaisissa.
miten pitäisi suhtautua? en alunperin ajatellutkaan että kutsuisin häntä, mutta kutsuin kuitenkin. minusta olisi hyvän tavan mukaista tulla pyynnöstä seurustelukumppaninsa mukaan tämän lähisukulaisen hautajaisiin..
Kommentit (8)
isoisäsi? Jos ei, sitten ei tarvitse tulla hautajaisiin.
Onko hän ollut jo näytillä suvulle aiemmin?
Meillä oli just isäni hautajaiset ja siellä oli aika outo tunnelma kun " lähimmät" omaiset oli aika tavalla pakko olla paikalla -fiiliksellä. Mies sano kans et oli oudoimmat hautajaiset, hän tapas mun isän n 3 krt 4 vuodessa. Mä en ollu tavannu ukkoo pariin vuoteen. Veli yhtä vähän... Joten se olo ei ollu mitenkään luonteva hautajaisiin, ei hautajaisiin musta pitäis väkisin osallistuu. Ei varsinkaan seurustelukumppanin joka ei vainajaa ilmeseti (?) tuntenu.
Kumpikaan ei osallistunut toisen suvun hautajaisiin. Minusta siinä ei ollut mitään ihmeellistä.
Mitä sitä täältä kyselemään että miltä susta tuntuu. Jos susta tuntuu kurjalta niin sano se miehellesi ja kysy tarkemmin miksei halua tulla.
Itsekin vihaan hautajaisia, enkä lähtisi minulle tuntemattoman ihmisen hautajaisiin.
Kaiken huippuna vielä, että jos hän ei ole tavannut sinun sukuasia, ei hautajaiset ole ehkä paras tilaisuus siihenkään.
Ikinä en ollut nähnytkään kyseistä henkilöä. Oli jo silloin kun tutustuimme laitoshoidossa dementiansa takia. Mummin vanhemmat kävivät säännöllisesti katsomassa ja hoitamassakin mummia.
Muo ei pyydetty hautajaisiin ja hyvä niin, ei ois kiinnostanut edes lähteä. En tuntenut ihmistä, ja en edes surrut hänen kuolemaansa. Miehen ja anopin surua oli toki kurja katsoa.
sukusi? Ei minusta ole reilua raahata häntä tapaamaan koko sukua hautajaisiin.