Onko mielestänne liikaa holhoamista ja huolehtimista, jos 10v:n pitää käyttää ns. heijastinvaljaita ulkoillessa pimeällä??
?
Kommentit (28)
Minäkin puen lapsille heijastinliivit, koska autoilijana tiedän miten huonosti jalankulkijat näkyvät ilman heijastimia (eivätkä pienet heijastimet näy mielestäni tarpeeksi hyvin). Jos on valaisematon tie niin taskulamppukin on hyvä olla).
Mä pidän pumpulissa ja valjaissa kunnes täyttävät 18, sit potkasen pihalle, siinäs koittavat pärjätä maailmassa kotona annetuilla eväillä (ei siis millään). Kyllä tulee äitiä ikävä, olen niin tärkeä.
No minä en ole pakottanut 11-vuotiasta käyttämään valjaita tai liiviä, kun käyttää heijastimia ja paria välkkyvää valoa. hyvä juttuhan se on jos käyttää tuollaisia.
Vierailija kirjoitti:
Joo ja ammatikseen autoilevan lisäyksenä, jokin pieni lamppu tai värivalo kiinnitettynä vaatteeseen on ihan mahtava juttu.
Silloin se pieni henkilö näkyy vaikka olisi sellaisessa kulmassa mihin ei etuvalot vielä viistä, eli mutkassa pahasti jne. Jättää reaktioaikaa kun näkee että jotain siel pusikon juurella on.
Älä autoile leikkikentillä ja taloyhtiöiden pihoissa.
Autoilija kommentoi: nuo valjaat on loistojuttu, näkyvyys ihan toista luokkaa kuin tavallisilla heijastimilla, etenkin jos on yhtymä ään suimuista tai sateista. Lenkkeilijöillä on näkynyt tänä syksynä paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ja ammatikseen autoilevan lisäyksenä, jokin pieni lamppu tai värivalo kiinnitettynä vaatteeseen on ihan mahtava juttu.
Silloin se pieni henkilö näkyy vaikka olisi sellaisessa kulmassa mihin ei etuvalot vielä viistä, eli mutkassa pahasti jne. Jättää reaktioaikaa kun näkee että jotain siel pusikon juurella on.Älä autoile leikkikentillä ja taloyhtiöiden pihoissa.
Pysyykö teidän kouluikäiset leikkikentällä tai pihassa? Eivätkö liiku muuten ulkona?
Vierailija kirjoitti:
Minäkin puen lapsille heijastinliivit, koska autoilijana tiedän miten huonosti jalankulkijat näkyvät ilman heijastimia (eivätkä pienet heijastimet näy mielestäni tarpeeksi hyvin). Jos on valaisematon tie niin taskulamppukin on hyvä olla).
Puet 10-vuotiaan?
paremmat päällä kuin liivit, pystyy säätämään