Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minä en jaksa enää noita lapsia enkä tätä elämää :((

Vierailija
05.06.2006 |

Oon yh eikä mulla ole sellaista tukiverkostoa että saisin sitä omaa aikaa tai apua. Käyn töissä, opiskelen ja hoidan kaiken muun kysin. Lasten isä ei muista lapsia omaavankaan, joten nuo on mun kanssa aina. Paitsi sillon kun ovat tarhassa ja minä koulussa/töissä. Mä oon ihan väsyny tähän. Ne ei tottele mua, tappelevat koko ajan, huutavat (siis oikeasti huutavat.. ne ei kai osaa edes puhua normaaliäänellä) hajottavat kaiken.. nytkin yritin niitä nukkumaan laittaa niin tuolla kuuluvat perkeleet juoksevan. Kun ne ei pysy sängyssään enkä mä jaksa enää. Itken täällä yksin. Kämppä menee alta, ei oo tietoa mihin tästä lähden. En jaksa pakata ja turhaa se oiskin kun nuo purkais samantien laatikot. Täällä on aivan järkyttävä sotku. Nuo jättää kaiken levälleen, joap murentavat leivät ja ruuat ympäri lattioita.

Jos mä oisin tienny mihin joudun kun lapsia haluan, niin en ikinä olis tehny noita. Mä en vaan jaksa enää yhtään enempää :(((((

Ai niin. Joku vielä sanoo tästä, joten ei, mulla ei ole ketään sukulaista tmv joka noita ottais ikinä pariksi tunniksi kauempaa. En saa tukiperhettä kun lasten isälle pitää kuulema antaa vielä mahis parantaa tapansa..

Kunpa en ois ikinä tehny noita ..

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
05.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko laittaa yhden nukkumaan omaan sänkyyn, yhden vaikka sinun sänkyyn ja yhden sohvalle? Minä kannan lapset omiin sänkyihinsä kun ovat nukahtaneet. Nyt menee max 30 min, kun kaikki on taju kankaalla. Jaksan illalla vielä laittaa tiskit pois ja katsoa seuraavalle päivälle vaatteet.

Vierailija
2/12 |
05.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä anna periksi, jos sanovat, ettei voi saada tukiperhettä tai muuta apua. Sano, ettet tosiaankaan jaksa ja tarvitset välttämättä nyt tukea. Pitää vain olla itse tosissaan, kuvailla tilanne ja perustella, miksei jaksa. Jos tilanne on tuollainen, apua pitäisi tosiaan saada.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
06.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää yrittää tuota ajanantamista, jos se edes hetken helpottaisi. Ja yritän soittaa taas sinne lastenvalvojalle siitä tukiperheestä. En vain tiedä saanko sitä, kun viimeksikin ajettiin vain isän etuja :( Ja ihan turhaan.. Täällä on myös kuulema todella pitkät jonot että saa sellaisen. Mutta soitan jokatapauksessa huomenna ja yritän.

Jos ei mikään muu auta, niin pitänee yrittää kiristää sen verran että tosiaan saisin sen MLL:n hoitajan vaikka joskus pariksi tunniksi. Tosin ei se pari tuntia niin kauheasti helpota.. olis ihanaa saada olla edes vuorokausi, kaksi ihan yksin.

ap

Vierailija
4/12 |
06.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo teksti oli kuin mun kirjoittamaa...! Mä myös kolmen kauhukakaran yh! Ja usein on, varsinkin iltaisin, sellainen olo ettei jaksa enää. Ja katuu miksi koko penskat on edes olemassa. Mä yritin myös saada tukiperhettä, mutta en saanut... yrittivät siinä kovasti, että lasten isä alkaisi ottaa lapsia. Mutta sanoin ettei se tule ikinä onnistumaan, turhaan edes yrittää... Lasten isän elämä alkoi mennä aivan rempalleen jo ennen eroa. Ja nyt on vailla vakituista asuntoa, aivan tuuliajolla. Vie minne elämä kuljettaa. Ja alkoholi kuuluu asiaan. Sekä yksi suhde, joka on varsinaista Matti&Mervi -touhua. Mutta vastaus sossusta oli, että " yritä nyt vain jaksaa, rankka vaihe elämässä" !!!!!! Siis en saanut tukiperhettä! Ja sama tilanne kuin sinulla ap, ei ole tukiverkostoja! Ei ketään!!!! Ja nyt koitan aivan hermorauniona kestää. Säälittää vain lapset, kun olen aina hermona. Totuuden kuuleekin usein lasten suusta: " miks olet aina vihainen, miks et ole koskaan iloinen, miks suutut aina, sä oot maailman inhottavin, tykkäätkö enää meistä...." jne.

Missä päin ap asut? Olis kiva tutustua...? Jakaa kokemuksia...

Vierailija
5/12 |
06.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toimii täysin perheen ehdoilla. Perhetyöntekijä ei ole viemässä kenenkään lapsia, vaan hän on tukemassa perhettä avohuollon tukitoimena. Jaksamista!!!

T. Perhetyöntekijä

Vierailija
6/12 |
05.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt soitat sossuun ja vaadit sieltä kaiken mahdollisen avun!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
7/12 |
05.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

saisinpa lähetettyä sulle sinne jonkun super nannyn joka laittais lapset ja asiatkin järjestykseen.

en oikeen osaa sanoa mitään...

minkä ikäiset lapset sulla on?

Vierailija
8/12 |
05.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

soita neuvolaan, lastensuojeluun, mihin vaan äläkä luovuta ennenkuin apua saat! Ei ole tarkoitus että kukaan uupuu taakkansa alle, eikä ole tarpeen syytellä itseään jos väsyy, etenkin kun tilanne on tuo että tukiverkkoja ei ole.

Sulla on myös oikeus lepoon ja omaan aikaan ja elämästä nauttimiseen. Kyllä ne asiat järjestyvät ja pääset taas nauttimaankin lastesi seurasta.

Vierailija
9/12 |
05.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuorokausi on sen 70 e plus kaikki kulut siihen päälle.. ja sitten mun pitäis ite olla kotoa pois, mihin menisin? Mulla ei ole rahaa semmoseen :( Vaikka oon yrittäny olla katkeroitumatta, niin silti päivä päivältä viha lasten isää kohtaan kasvaa niin että voisin senvaikka käydä nirhaamassa ensin ja sitten luovuttaa ite sen jälkeen.

Ja miksi nuo ei nuku tuolla..????

Vierailija
10/12 |
05.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ne lapset rauhottuu kun sinä rauhotut, ne vaistuu sinun mielialasi ja reagoivat sen mukaan. Nyt vedät syvään henkeä menet nukuttamaan lapsukaiset, istut sen jälkeen pöydän ääreen ja pistät lapulle suunitelman minkä avulla toimit, vaikkakin päivän tai tunnin kerrallaan mutta teet itsellesi nyt säännöt joita noudatat. Ei tänne olla tultu luovuttamaan vaan selviytymään. Ukko voi painua hiiteen kyllä sinä selviät. Tsemppiä! :)) T:Taistelija

Vierailija
11/12 |
05.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä huomaan meidän pojissa heti kiukutteluna sen, jos olen viettänyt heidän kanssa liian vähän aikaa. Alkaa huuto, möykkä ja tavaroiden rikkominen.

Kun tulet kotiin, voisitko antaa lapsille 30 min aikaa? Meillä se tehoaa. Sen jälkeen on rauhallista hoitaa kotihommia, kun ensin on kyselty kuulumiset, halittu ja suukotettu.

Saatko heitä nukkumaan eri huoneisiin? Meillä tehosi. Ei ollut riehujakaveria ja meno rauhoittui. Tai sitten laitat eri aikaan nukkumaan. Luet vaikka toiselle, kun toinen käy nukkumaan.

Jos apua ei ole saatavilla, sinun on selvittävä. Olet ainoa akuinen lastesi elämässä. Ainoa, keneen he voivat luottaa. Älä riko sitä. Saisitko MLL:n lapsenvahdin vaikka kerran kahdessa viikossa viemään lapset illalla ulos? Siivoasit ja olisit hetken yksin kotona. Se on ihmeen terapeuttista.

Voimia sinulle!!!!

Vierailija
12/12 |
05.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita neuvolaan ja pyydä apua. Sosiaalitoimi kyllä auttaa myös, jos vain uskallat apua pyytää.

Itse sain elämääni järjestystä eron jälkeen tukiperheen ja muun tuen avulla. Omien lasteni ylivilkkausongelmiin olen saanut myös apua, lapsilla on avustajat koulussa ja tarhassa, sosiaalitoimi järjesti myös leirejä ja muita lapsille että pääsin välillä lepäämään.

Tilanne on ihan järkyttävä ja ymmärrän hyvin miten se hajottaa. Omat hulivilini juoksentelivat myös ja hajottivat kaikki paikat ja minä uuvuin ja sairastuin masennukseen. Onneksi sitä apua sitten sain, kun sitä tajusin lopulta hakea.

Nyt olen töissä, lapsilla on hyvä tilanne koulussa ja kotonakin on rauhoittunut meno ja meininki. Nyt sentäs pysyvät sängyissään :-)

Paljon myötätuntoa ja haleja sinulle. Koeta jaksaa ja muista, että ei ole häpeä hakea apua tuollaisessa tilanteessa.