Kristinusko on henkilökultti
Jeesuksesta tehtiin kirkolliskokouksessa Jumalan kuva koska Jumala on liian abstrakti olevaisuus tavallisen ihmisen kuviteltavaksi. Kansa on ollut helpompaa valjastaa seuraamaan ihmisen hahmoa. Kyse on samanlaisesta ilmiöstä kuin menestyneiden ihmisten fanittamisessa. Jeesuksen suuhun on voitu laittaa vuosisatojen aikana mitä tahansa sanoja, ja ihmiset vaan seuraa. En voi käsittää sitä kuinka tällainen huijaus menee edelleen, tänäkin päivänä ihmisiltä ohi, tällä koulutuksen tasolla.
On täysin eri asia että tuntee Jumalan itse kuin että lähtee muiden ihmisten manipuloimana liikkeeseen mukaan, minäkin tunnen Jumalan. Mutta mikään ei saisi minua käyttämään muiden ihmisten hurmoshenkisyyttä hyväkseni.
Kommentit (4)
Vierailija kirjoitti:
En kuulu lahkoihin ja elän ihan normaalia elämää iloineen ja suruineen enkä tuputa kenellekkään mitään. Näillä mennään =D kukin tavallaan.
Mulla tuli ihan sama raamatunkohta mieleen, mutta olin liian laiska etsiäkseni sen. Kiitos.
Ho hoijaa herjaajat taas vauhdissa ja omaa agendaansa ja epäuskoaan tyrkyttämässä.
Uskonnot sopii mainiosti kaikille vajaaälyisille luusereille, jotka eivät kykene ajattelemaan loogisesti ja rationaalisesti. Hehehehhe.... :-D
En kuulu lahkoihin ja elän ihan normaalia elämää iloineen ja suruineen enkä tuputa kenellekkään mitään. Näillä mennään =D kukin tavallaan.
https://raamattu.fi/raamattu/KR92/JHN.14/Johannes-15