Audi mersu bemari - mihin noista menee vähiten korjauksiin??
Eli auto joka hajoaa vähiten kiinnostaa. Eikä se ole mukavaa jos korjaaminen maksaa paljon sitten kun se hajoaa.
Kommentit (65)
Juu, ei leksusta mulle. Ne näyttää siltä että on yritetty vähän liikaa.
Acura olisi ok, mutta sitä ei myydä suomessa.
Ehkä pitäisi katsoa hondaa, mazdaa ja toyotaa sitten kun ei kiinnosta korjaamolla käynti. Mikä noista olisi eniten premium?
- Ap
Vierailija kirjoitti:
Ehkä pitäisi katsoa hondaa, mazdaa ja toyotaa sitten kun ei kiinnosta korjaamolla käynti. Mikä noista olisi eniten premium?
- Ap
Honda.
Kaikki nuo on perseestä ja osat ja korjaukset kalliita. Osta joku riisikuppi.
Vierailija kirjoitti:
Audia pitää korjata koko ajan
Aha, meillä uutena ostettu 2003 ja kohta 500 000 ajettu, vain norm määräaikaishuoltotoimia. Audi siis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Ap
Honda.
Mikä siinä on parempaa kuin mazdassa?
Heitä Audi pois listasta joka on ollut kuraa vuoden 2005 jälkeen ja tilalle laadukas Volvo mieluiten D5 koneella.
Vierailija kirjoitti:
Heitä Audi pois listasta joka on ollut kuraa vuoden 2005 jälkeen ja tilalle laadukas Volvo mieluiten D5 koneella.
Volvolla nyt ajaa vasn eläkeläispapat ja jokunen lapsi perhe. Ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä nyt menossa kolmas 5-sarjan Bemari 3-litran diesel-moottorilla. Tällä ajettu 250 tkm ilman merkittäviä korjauksia. Voin lämpimästi suositella Bemaria. Kuluvia osia vaihdettu sekä alustasta koiranluita ja vastaavia. Moottorin kanssa ei huolia.
Paitsi että bemari on ruma.
Ai jaa. Olisin ostanut sinulle tämän: https://www.nettiauto.com/bmw/840/10612550
Mutta en viitsi jos se on niin ruma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Volvolla nyt ajaa vasn eläkeläispapat ja jokunen lapsi perhe. Ei kiitos.
Itsellä on ollut sekä v70 volvo vm 2007 ja audi a6 vm 2004 että kyllä tuo Audi enemmän oli pappa auto ja öljyä söi niin pirusti ja apukuskin etulokari ruostui puhki. Volvolla pääsi normaali huolloilla eikä ruostetta olkut missään.
Autot kannattaa ostaa uusina ja vaihtaa uuteen 2-3v välein. Mahdolliset viat menee takuuseen.
Työkavereilla ollut bemareita ja jatkuvasti kalliita vikoja ja pajalla. Toinen vaihtoi Audiin (!) ja toisella ei ole enää autoa lainkaan. Omilla aivoilla ajatteleva ei koske noihin, mutta jos rahaa hakuaa polttaa uunissa, niin mikä ettei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Ap
Honda.
Kait sä tiedät Americaanojen wanhan wiisauksen mitä tulee hondiin ?
"Ennemmin näen siskoni huoratalossa, kuin veljeni hondassa"
Kandee miettii Volvoa. Se on hyvä ja luotettava. Turvallisuuden lisäksi tosi hyvä talviautoksi, lähtee kun palmun alta ja lämpeää nopeasti. Tämän uuden mallin keula on vähän vaikea hahmottaa esim. Parkkihallissa ja muutaman kerran on vähän osunutkin viereiseen autoon mutta parin kolhun jälkeen varmasti muistaa. Huolloista en tiedä kun mies vie sen johonkin kun auto sen tarpeesta ilmoittaa.
Mersu on vähävikaisin. Audi surkein (moottori ja vaihdelaatikko hajoavat pienillä kilometreillä). Bemareissa myös liikaa vikoja.
Ei mikään. Osta 1000e maksava citikka niin jää rahaa korjauksiin tai jos kone leviää niin voit ostaa uuden saman hintaisen. Toinen vaihtoehto on ostaa uusi auto missä on takuu. Köyhien ei kannata ostaa välimallin hintaluokan autoja jos ei ole varaa remontteihin.
Aloittaja kysyy mikä on vähävikaisin, audi,bemari vai mersu ja heti menee off-topicciin kun tungetaan volvoa, toyotaa ym. Luetun ymmärtämisessä vaikeuksia? Jos ei kokemusta kyseisistä autoista niin tehkää oma ketju missä kehutte omia kippojanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Ap
Honda.
Hondan huolto maksaa maltaita. Mietin eka itsekin mutta ostin mesen. Oon tykännyt.
Perheessä on BMW 530d (240 tkm), Volvo XC90 D5 (210 tkm) ja Lexus LS430 (190 tkm).
Näistä vähävikaisin on Lexus, vain toinen takapyörän laakeri huoltojen ulkopuolelta vaihdettu. Bemarissa on vaihdettu polttoainepumppu ja koiranluita melko runsaasti. Volvossa sen sijaan on ollut moottorin polttoaineinjektoreissa vikaa, turbon ahtoputki on vaihettu ja imusarjan läpät on vaihdettu ja muuta pientä.
Mersusta ja Audista ei ole henkilökohtaista kokemusta. Itse en ainakaan osta autoa, jossa ei ole momentinmuunnin vaihteistoa ja molemmilla noilla merkeillä on niitäkin, joissa näin ei ole.
Auton ikä ei varsinaisesti vaikuta sen hajoamisherkkyyteen. 100 000 ajettu 20 vuotta vanha auto voi olla varsin vähävikainen kun taas täysin samanlainen auto 3-vuotiaana ja 300 000 ajettuna voi olla ihan loppu.