Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas sudet syöneet koiria. Monesko tämä jo oli tänä vuonna?

Vierailija
30.11.2019 |

Susia on kyllä enemmän mitä Luke väittää. Ei muuten vo jatkuvasti näitä tapahtua.

https://www.facebook.com/eero.seppa.7/posts/2899831860051528

Kommentit (85)

Vierailija
21/85 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi ei, hauvat. :( Mulle joku biologi sanoi, että suomalaisilla on ikävä tapa jättää vanha koira puuhun sidottuna susien syötäväksi, jotta saadaan jokin ihme susikorvaus. Toivottavasti näin ei ole. Minulla ei ole itse lemmikkiä eikä tule, mutta ei uskollisia hauvoja saa jättää jonnekin syötäväksi. Hauvat ovat kilttejä ja uskollisia. :((

Niinhän nuo punavihreät väittää muiden huuhaa puheiden ohella. Metsästäjät itse eivät näistä koskaan kuule, mutta jotenkin se punavuoren hipsteri tämänkin tietää.

Harva poromieskään myönsi kuulleensa siitä kuinka susialueiden poromiehet ostivat vasoja muilta paliskunnilta susille syötettäväksi kun petokorvauksesta jäi tuolla tavoin mukava siivu käteen, ennenkuin oli niin kiistattomat näytöt asiasta että kieltäminen ei ollut enää mahdollista.

Koulutetusta ja menestyneestä metsästyskoirasta petokorvaus voi lähennellä kymppitonnia. Ihan voi kukin mielessään miettiä että saattaisiko tuo jollekulle olla ihan riittävä motivaatio uransa ehtoopuolella olevan turren susille syöttämiseen. 

Se ei selitä mistä se punavihren hipsteri sen tiedon saa. Nuo ovat vain punavihreiden ilkeitä juoruja, jotka kannattaa jättää omaan arvoonsa.

Vierailija
22/85 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin vaan linkistä tarkistamassa että olihan taas koira vapaana juoksentelemassa pitkin metsiä. Asia oli juuri niinkuin näissä yleensäkin, ja sitten ollaan yllättyneitä kun susi käyttäytyy, kuten susi käyttäytyy.

Aika vaikeeta käydä metsällä jos koira narussa kiinni. Ai niin, kaupunkilaisista metsästäminenkin on vääri. Sori, unohin. Syökää vaan sieltä mäkkäristä pihviä.

Te saatte metsästää ja susi saa metsästää. Fiftyfifty. Vaikka oikeasti sudella on suurempi oikeus siihen, koska sillä ei ole vaihtoehtoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/85 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin vaan linkistä tarkistamassa että olihan taas koira vapaana juoksentelemassa pitkin metsiä. Asia oli juuri niinkuin näissä yleensäkin, ja sitten ollaan yllättyneitä kun susi käyttäytyy, kuten susi käyttäytyy.

Aika vaikeeta käydä metsällä jos koira narussa kiinni. Ai niin, kaupunkilaisista metsästäminenkin on vääri. Sori, unohin. Syökää vaan sieltä mäkkäristä pihviä.

Te saatte metsästää ja susi saa metsästää. Fiftyfifty. Vaikka oikeasti sudella on suurempi oikeus siihen, koska sillä ei ole vaihtoehtoja.

Sudella on suurempi oikeus siksikin että se riskeeraa oman henkensä, metsästäjä lähettää metsään koiran puolestaan.

Vierailija
24/85 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira sopii moneen osaa suden elämässä. Kilpaileva yksilö, joka helposti tapetaan. Koskee myös yksinäisiä susia. Ja helppo ruoka, jos ei ole metsästys onni muuten suosinut. Ja nyky koira ei tajua miten suden kanssa toimitaan. Täälläkin usein sanotaan, että koira puree vaikka lasta, kun lapsi provosoi ja sen on lapsen syy. Niin koirilla on tapa provosoida sutta.

Vierailija
25/85 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi ei, hauvat. :( Mulle joku biologi sanoi, että suomalaisilla on ikävä tapa jättää vanha koira puuhun sidottuna susien syötäväksi, jotta saadaan jokin ihme susikorvaus. Toivottavasti näin ei ole. Minulla ei ole itse lemmikkiä eikä tule, mutta ei uskollisia hauvoja saa jättää jonnekin syötäväksi. Hauvat ovat kilttejä ja uskollisia. :((

Niinhän nuo punavihreät väittää muiden huuhaa puheiden ohella. Metsästäjät itse eivät näistä koskaan kuule, mutta jotenkin se punavuoren hipsteri tämänkin tietää.

Harva poromieskään myönsi kuulleensa siitä kuinka susialueiden poromiehet ostivat vasoja muilta paliskunnilta susille syötettäväksi kun petokorvauksesta jäi tuolla tavoin mukava siivu käteen, ennenkuin oli niin kiistattomat näytöt asiasta että kieltäminen ei ollut enää mahdollista.

Koulutetusta ja menestyneestä metsästyskoirasta petokorvaus voi lähennellä kymppitonnia. Ihan voi kukin mielessään miettiä että saattaisiko tuo jollekulle olla ihan riittävä motivaatio uransa ehtoopuolella olevan turren susille syöttämiseen. 

Mikä on ihan kauheaa. Uskollinen hauvi palvellut koko elämänsä ja sitten kiitokseksi jätetään susien revittäväksi. :(

Vierailija
26/85 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ei selitä mistä se punavihren hipsteri sen tiedon saa. Nuo ovat vain punavihreiden ilkeitä juoruja, jotka kannattaa jättää omaan arvoonsa.

Hhmm...monet tietävät miten asia on.

Vierailija
27/85 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia toimintaa. Luonto ottaa ja antaa. Mun mielestä metsästäjän pitäisi tämä parhaiten ymmärtää vai ovatko nykyään niin vieraantuneita luonnosta? Katsoin huvittuneena youtubesta erästä metsästjää joka metsästi oikein älypuhelin kädessä gps:sän avulla. Istui yhdessä kohtaa tovin ja tuijotteli älypuhelinta missä koira menee. Sitten saalis juoksi vastaan ja kerran tussautti tissiposki kettua ja se oli siinä. Sitä ennen istui lämpimässä autossa jota valutti eteenpäin hiljalleen ja koira jolkotteli siinä ulkopuolella. Kyllä oli naurettavan näköistä touhua.

Vierailija
28/85 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varma tieto.

Vierailija
29/85 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on video kun yksinäinen koira antaa henkensä. Miksi metsästäjällä on vain yksi koira? Kannattaisi koiralla olla kaveri.

Welcome to animal kingdom.

Vierailija
30/85 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on video kun yksinäinen koira antaa henkensä. Miksi metsästäjällä on vain yksi koira? Kannattaisi koiralla olla kaveri.

:'((

Vierailija
31/85 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaalia toimintaa. Luonto ottaa ja antaa. Mun mielestä metsästäjän pitäisi tämä parhaiten ymmärtää vai ovatko nykyään niin vieraantuneita luonnosta? Katsoin huvittuneena youtubesta erästä metsästjää joka metsästi oikein älypuhelin kädessä gps:sän avulla. Istui yhdessä kohtaa tovin ja tuijotteli älypuhelinta missä koira menee. Sitten saalis juoksi vastaan ja kerran tussautti tissiposki kettua ja se oli siinä. Sitä ennen istui lämpimässä autossa jota valutti eteenpäin hiljalleen ja koira jolkotteli siinä ulkopuolella. Kyllä oli naurettavan näköistä touhua.

Aivan samaa mieltä. Nykymetsästys ei ole millään tavalla luonnon kunnioittamista, kuten se joskus on ollut. Ja oli lisäksi oikeasti vaarallista touhua. On unohtunut tosiaankin tuo luonto ottaa ja antaa asenne, minkään ei pitäisi olla itsestäänselvää. Kunnioittavaakin sakkia totta kai on, mutta ei todellakaan ole mikään harvinaisuus että tuolla jolkottaa kaikenlaisia "metsästäjiä" joiden asenne on se, että metsän KUULUU antaa hänelle saalista ja se on otettava, vaikka polttamalla ilves omaan koloonsa.

Vierailija
32/85 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten jotkut voi olla niin rakastuneita susiin? Miksei harakoihin tai kyykäärmeeseen tai vaikka villisikaan ennemmin?

Vierailija
33/85 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo koira jäi kylläkin henkiin, koska sillä oli susien varalta suojavarusteet. Hädintuskin, mutta kuitenkin.

Vierailija
34/85 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo Punahilkka sadussa tiedettiin suden vit..umainen luonne

Vierailija
35/85 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Susia siirrettävä paljon enemmän länsi- ja etelä-suomeen. Varsinkin etelään.

Vierailija
36/85 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Citysudet jätettävä henkiin varsinkin Etelä-Suomessa.

Vierailija
37/85 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten jotkut voi olla niin rakastuneita susiin? Miksei harakoihin tai kyykäärmeeseen tai vaikka villisikaan ennemmin?

Kyse ei ole rakkaudesta vaan luonnon järjestyksestä ja järjestä. Ei se susi turhaan ole olemassa. Ja loppujenlopuksi se on sen sun metsästyskoiran ''isoveli''. Ilman sutta ei olisi koiraakaan. Kyse on kunnioituksesta. Mulle susi, karhu, isot hirvet sarvineen, norsut, leijonat etc on majesteettisia eläimiä.

Automaattinen kunnioitus jollain alkeellisella ja eläimellisellä tavalla.

Vierailija
38/85 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo koira jäi kylläkin henkiin, koska sillä oli susien varalta suojavarusteet. Hädintuskin, mutta kuitenkin.

Jäikö!! Jee. :) <3

Vierailija
39/85 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jäikö!! Jee. :) <3

Jäi. Sudet lähtivät karkuun kun omistaja saapui paikalle.

Vierailija
40/85 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin sudet jolkottelivat pihassa. Koira uskallettiin laskea sen verran ulos, että käy tarpeensa tekemässä, muuten pimeän aikaan aina sisällä. Järjestettiin myös ns. susikyytejä alakoululaisille, koska sudet liikkuivat niin lähellä asutusta. Vaikka sudesta ei ihmiselle vaaraa olisikaan, niin kuinka moni vanhempi laittaisi oman lapsensa kulkemaan kouluun parin kilometrin verran, jos matkan varrella liikkuu susilauma? Se voi olla vaikeaa kaupunkilaisen ymmärtää, että maalla asutusta on harvassa ja suurin osa koulumatkasta kävellään peltojen ja metsien halki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän