Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain 50 vuotiaaksi asti syödä ihan mitä halusin

Vierailija
29.11.2019 |

Pysyin hoikkana. Nyt kun olen päälle 50v, huomasin että painoa alkaakin tulla. Nyt pitääkin olla tarkka, inhottaa jo nämä pari ylimääräistä kiloa. Ei muuten, mutta kaikki on mennyt mahaan, ällöä massaa.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen 61v. ja voin edelleen syödä juuri sitä, mitä haluan. Jos sinä lihot haluamallasi ruualla, niin ehkä haluat syödä huonoa ja ravinnotonta ruokaa.

Oletko mies?

Lähes kaikilla naisilla keho muuttuu vaihdevuosissa. Jos pitää elintavat samana, alkaa lihoa. Ainakin rasva alkaa sijoittua kehoon eri tavalla.

Olen nainen enkä sanonut, että syön samoin kuin nuorena. Sanoin, että syön edelleen sitä, mitä haluan.

Vierailija
22/22 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama tapahtui minulla, joskin nuorempana... noin neljänkympin paikkeilla. Kolmannenkin lapsen jälkeen olin ollut aivan hoikka. Sitten alkoi kalorien ja puntarin kyttääminen, jotta paino ei olisi jatkuvassa nousujohteessa. 

Keksin tämän viikkotason systeemin 5:2 ihan itse. En ainakaan silloin 90-luvun puolessa välissä ollut tästä lukenut tai kuullut. Puhtaasti matematiikalla tämän päättelin. Kun söin kahtena päivänä erittäin kevyesti n. 500 kcal, niin muina päivinä ei tarvinnut vahtia syömisiään. Sama käytäntö nyt 60-vuotiaanakin. 

Ja kaikki tämä ihan rennosti. Ei homma tiukkapipoista ole. Jos on loma tai muuten erityisolosuhteet, niin ihan hyvällä omallatunnolla joustan. Seuraavalla viikolla sitten tiukemmin vaikka 4:3. 

Ehkä tässä olisi ratkaisu minunkin ongelmaan, en tiedä.

Liikun paljon, joka päivä juoksen tai teen muuta urheilua. Yritän pitää kalorit 1000 kcal per päivä. Jossain olen lukenut, että keho tottuu tähän määrään, eikä paino putoa sen vuoksi. Ehkä pitäisi kokeilla tuota 500 kcal päivää?

Ongelma on, että painan saman verran kuin 30-vuotiaana. Mutta se läski on tullut vatsaan ja rintoihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kaksi