Mies painostaa imetyksessä
Olen täysimettänyt vauvaamme kohta 4 kk ajan, ja mieheni on ollut toisinaan kannustava, mutta toisinaan myös painostava imetyksen suhteen. Imetys on ollut minulle hyvin hankalaa, ja olen jo monta kertaa meinannut "sortua" korvikkeeseen. Mukaan on mahtunut niin kipua kuin tolkuttomia imetysmaratoneja ja neljän seinän sisälle jumiutumista. Vauva syö edelleen tunnin välein (myös öisin), nukkuu pitkiä aikoja rinnalla ja on alkanut myös puremaan nännejä.
Mieheni toivoisi minun jatkavan täysimetystä ja saa jotenkin minut tuntemaan itseni huonoksi, jos esim. ehdotan, että iltaisin antaisimme vauvalle korviketta. Sanoo, että hyväksyy korvikkeen, muttatekee sen tavalla, jolla mielipiteensä tulee kyllä ilmi. Jaksaa myös muistuttaa, kuinka epäilee minun pettyvän itseeni, jos en jatka imetystä.
En tiedä johtuuko tämä vain imetyshormoneista vai mistä, mutta missä menee teidän mielestänne kannustamisen ja painostamisen raja?
Kommentit (22)
Kiitos kannustuksesta 😊 Miehen puheet tuntuvat epäreiluilta, mutta mietin olenko vain itse hormonihuuruissani...Ap.
Nainen voi myös maksaa vuokran vastikkeen kaiken piste.