Onko rasismikortin vetäminen esiin tehokasta?
Vai onko rasistiksi syytteleminen kärsinyt inflaation, ja rasistileiman lyöjä aiheuttaa lähinnä myötähäpeää?
Kommentit (42)
Minua on monesti sanottu rasistiksi, tekemieni päätösten takia. En menetä yöuniani tai ala selittämään motiiveja päätösteni takana.
Minua syytökset ei hetkauta, yleensä kun vastapuoli vetää rasismikortin hihasta, se tukee sitä että päätökseni oli oikea, vaikka se ei sillä hetkellä kohdehenkilöä miellytäkään.
Eli enemmän rasismikortin käyttö on noloa.
On ja ei. Suuret puolueet edelleen pelkäävät sitä hullun lailla. Siviilit onneksi jatkuvasti vain vähemmän, mikä on erittäin hyvä. Kuka helvetti nimittäin jaksaisi sitä loputonta vähemmistöjen ja feministien vinkumista maailman tappiin asti, mikä on meneillään jenkeissä eikä tule päättymään koskaan eikä hyvin.
Yksi 2010-luvun tehoikkammista tavoista. Tällä käytännössä aina voittaa ja päättää keskustelun
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se minusta hiukan syö koko sanan merkitystä jos joku kaapuun pukeutunut emakko huutaa minua rasistiksi siksi että kielsin sen jälkikasvua heittelemästä kiviä bussipysäkkikatoksen lasiin. Olen siis rasisti, sori siitä.
Rasisti.En vaan tiedä kumpi.
Riippuu vetjän väristä. Tämähän on rasismia.
Miksi ihmeessä joku husuilu olisi tehokasta? On korkeintaan tehokas tapa näyttää älyllinen vajavaisuutensa.
Se kertoo eniten sanojastaan.
Ei ole argumentteja.
Olisi hyvä perehtyä historiaan ja tarkistaa mitä rotusorto oikeasti oli.
Emmi vehviläinen halusi twitter -marttyyriksi, ja pääsi.
Suomalainen ei saisi valita suom. taksikuskia vai?
Ja miksei, emmi?
Älä emmi vastata...
Se on niin tehokasta, että monesta on tullut rasisti ihan siksi. Jokainen kai haluaa itseäänkin puolustaa.
Vierailija kirjoitti:
Yksi 2010-luvun tehoikkammista tavoista. Tällä käytännössä aina voittaa ja päättää keskustelun
Ei voita.
Ei ole olemassa käsitettä ”rasismikortti”, käsite on niiden keksintöä jotka eivät ymmärrä totuuden ja valheen eroa.
Riippuu siitä mitä sen esille vetämisellä hakee. Jos Husuilun tyyppistä huomiota etsii, niin siitä vain. Kyllä se joissakin tilanteissa saattaa toimiakin, jos asia halutaan hyssytellä hiljaiseksi anteeksi pyydellen, eikä viitsitä edes tutkia, onko syytöksessä mitään perää.
Ei oikein Husun kohdalla toiminut, vaikka ei ole ainut rasismilla ratsastaja. Ainakin tarkoitus on saada ääniä ko. uhriutumisella.
Rastas kirjoitti:
Ei ole olemassa käsitettä ”rasismikortti”, käsite on niiden keksintöä jotka eivät ymmärrä totuuden ja valheen eroa.
Ja mikä on se universaali totuus?
Vähemmistöjen perseilystä puhuttaessa, yleensä siinä vaiheessa, kun asia-argumentteja ei enää ole, alkaa vastapuolen syyttely rasistiksi.
Vierailija kirjoitti:
Rastas kirjoitti:
Jos olet rasisti olet sitä, jos valehtelet olet valehtelija jne.
Rastas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rastas kirjoitti:
Jos olet rasisti olet sitä, jos valehtelet olet valehtelija jne.
Jos minä pidän sinua valehtelijana ja sinä pidät minua valehtelijana kumpi on valehtelija?
Ei ole. Ei ole koskaan ollut millään lailla helppoa tai itselle hyvä idea syyttää ketään rasismista. Sillä on aina saanut vain vihat niskaansa ja hyvin harvoin minkäänlaista oikeutta asiaan. Niin nytkin.
Rasismi on selkeästi määritelty ideologia. Jotkut tykkää jotkut ei. Monet rasistit haluaisivat keksiä uuden termin ideologialleen, mutta se on silti rasismi.