Kun tapaan tytärtäni hän suitsuttaa aina anoppiaan
Surullinen olo.
En haluaisi missään nimessä olla katkera, mutta jää aina niin tyhjä tunne tapaamisien jälkeen.
En koskaan arvostele häntä mistään, vaan yritän ilahduttaa pienillä huomaavaisuuksilla, kahvihetkillä kahviloissa sekä yllätyslahjoilla. Silti en saa mitään vastakaikua. Tapaamiset täyttää puhe anoppinsa tekemisistä. Kuuntelen, en kommentoi koskaan mitään negatiivistä, mutta en ymmärrä miksi pitää vetää hänet näihin hetkiin, koska muutenkin viettävät paljon aikaa yhdessä? Se on ihan ok minun puolelta. Asumme suht koht lähekkäin, mutta hän ei tule koskaan käymään omaehtoisesti. Olen kutsunut usein, mutta ei löydä aikaa. Ehkä se sitten vain menee näin.
En kuitenkaan haluaisi ottaa tätä puheeksi tyttäreni kanssa, sillä se aiheuttaisi vain hämmästelyä ja kieltämistä, melkeinpä tiedän tämän ennakkoon, tunnen hänet.
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
No katsos kun anoppin kanssa välit on erilaiset varsinkin jos anoppi vaatii tiettyä omaa tyyliään jota ei sitten muut sukulaiset vaadi. Anoppit on usein kiinni lapsissaan ja se näkyy käytöksessä, sit jos susta tulee anoppi käyttäydyt itsekin tietyllä tavalla.
Jos tulee anoppi? Jos? Jos tyttärellä on anoppi niin loogisesti myös tämän tyttären äiti on jo anoppi.
??? Eiköhän ap ole puolestaan anoppi myös, luulisi sen olevan selvää, jos tytär kerta on naimisissa.... Ei näytä kaikki ymmärtävän lukemaansa, huoh.
Sehän on vaan hyvä, että tulee anoppinsa kanssa toimeen. Koita nyt hyvä ihminen katkasta jo napanuora. Sä olet kuitenkin tyttäresi ainoa äiti.
Minä inhoan äidissäni just noita pieniä ilahduttamisia. Sitä että ei ikinä oikeasti kuuntele, tunkee vain krääsää.
On tuo erikoista jos et tosiaan ilkeile koskaan mitenkään. Oma äitini ilkeilee ja on ikävä ihminen, anoppi on mukava.
Millaiset teidän välit oli aiemmin? Etäiset vai läheiset?
Jos vain kertoo kuulumisia? Oletko vähän turhan herkkä?
Vierailija kirjoitti:
Jos vain kertoo kuulumisia? Oletko vähän turhan herkkä?
Ei kai siinä mitään väärää ole jos haluaisi lapsensa kanssa läheiset välit. Anopista puhuminen toki voi olla vain kuulumisia.
Mutta vaikea välejä on varmaan aikuisena korjata, jos lapsena ei ollut kunnon keskusteluyhteyttä esim
Etkö voisi olla ylpeä tyttärestäsi, jonka olet kasvattanut niin hyvin, että tulee toimeen anoppinsa kanssa? Se kun ei aina ole helppoa.
Minua kävi aloittaja äitiä sääli . vaikuttaa symppikseltä ja aidosti surulliselta. Justhan kirjoitti että kuuntelee vaikka joku jo kerkes kommentoimaan ettei kuuntele. ilmeisesti tytär ei kysele - aikuinen ihminen - äitinsä kuulumisia koskaan
Tyttäret saattavat joskus jäädä sille pikku-prinsessa-tasolle, odottaen edelleen äidin puolelta vain saamista, tajuamatta itse antaa mitään suhteelle puolestaan, eli ei kasva tasavertaiseksi aikuiseksi äitinsä kanssa. Äidit taas jatkavat hemmottelua, kierre valmis.
Kannattaisiko pitää hieman paussia tapaamisten kanssa ehkä herättelisi tytärtäkin?
Vierailija kirjoitti:
Minä inhoan äidissäni just noita pieniä ilahduttamisia. Sitä että ei ikinä oikeasti kuuntele, tunkee vain krääsää.
Ja kerjää sääliä tai sympatiaa tms, kuten ap. Kuten spanieli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kerjää sääliä tai sympatiaa tms, kuten ap. Kuten spanieli.
Manipuloi tunteilla.
Manipuloi tunteilla? Siis uskomatonta että ap äiti tuntee tytärtänsä kohtaan tunteita ja on surullinen kun ei saa vastakaikua ja syytetään tunteilla manipuloinniksi? Voiko noin typerää kommenttia ollakaan kuin juuri näillä prinsessa-narsisteilla. mulle mulle, mutta ei mitään ei ole valmis antamaan, edes empatiaa
Vierailija kirjoitti:
Manipuloi tunteilla? Siis uskomatonta että ap äiti tuntee tytärtänsä kohtaan tunteita ja on surullinen kun ei saa vastakaikua ja syytetään tunteilla manipuloinniksi? Voiko noin typerää kommenttia ollakaan kuin juuri näillä prinsessa-narsisteilla. mulle mulle, mutta ei mitään ei ole valmis antamaan, edes empatiaa
Me vaan tiedetään miten nää jutut menee ja miten ns ”uhri” toimii.
Ette voi tietää aloituksen tapauksesta yhtään mitään, saati sitten "uhrin" toiminnasta. Tytär tässä manipuloi ja käyttää hyväksi äitinsä välittämistä. Ottaa kaiken hyödyn, mutta ei tosiaankaan anna muuta kuin katsauksen anopistaan. ehkä sen anopin kanssa voi vetää jotain roolia, äiti taas tuntee tyttärensä joten ei kannata esittää muuta
Harva provoilija ilmoittaa
jo ekalla sanalla että tämä on provo,
voit lopettaa lukemisen.
Vierailija kirjoitti:
Ette voi tietää aloituksen tapauksesta yhtään mitään, saati sitten "uhrin" toiminnasta. Tytär tässä manipuloi ja käyttää hyväksi äitinsä välittämistä. Ottaa kaiken hyödyn, mutta ei tosiaankaan anna muuta kuin katsauksen anopistaan. ehkä sen anopin kanssa voi vetää jotain roolia, äiti taas tuntee tyttärensä joten ei kannata esittää muuta
Minkä hyödyn? Saa kotinsa täyteen turhaa krääsää jota ei ole pyytänyt.
Äitihän ei tunne tytärtään. Ei ole edes puheyhteyttä.
en oikein usko että olisi provo, tai mistä tietää, mutta mulla ihan samanlainen tapaus tiedossa. ystäväni on kertonut aivan samantapaisia kohtaamisiaan oman aikuisen tyttönsä kanssa
No katsos kun anoppin kanssa välit on erilaiset varsinkin jos anoppi vaatii tiettyä omaa tyyliään jota ei sitten muut sukulaiset vaadi. Anoppit on usein kiinni lapsissaan ja se näkyy käytöksessä, sit jos susta tulee anoppi käyttäydyt itsekin tietyllä tavalla.