Psykiatrian poliklinikka, kokemuksia?
Olen siis menossa tuollaiseen, ihan aikuinen ihminen olen. Ohjeissa korostettiin, että hoito on perhe & verkostokeskeistä. Mitä tuo tarkoittaa? Ei kai siihen tarvitse ketään omaista osallistaa jos ei halua?
Kommentit (7)
Ei eroa hammaslääkäristä. Menee paikalle, odottaa vuoroaan ja kutsutaan sisään. Ei ole ollut läheisiä ainakaan minulla hoidossa mukana.
No ei ole verkostokeskeistä, vaikka kuinka niin mainostettaisiin.
Joo ei ole. 15 vuotta kävin ihan yksin.
Jos olet juuri sellainen kuin he haluaa ja teet juuri siten kuin he haluaa niin ei mitään ongelmia. Mutta jos ajattelet omilla aivoillasi niin eivät siitä tykkää. Kokemusta on.
On kokemusta. Sain aikanaan keskusteluapua (psyk. sairaanhoitaja ja psykologi) ja tietyn hoitojakson jälkeen minut ohjattiin terapiaan. Sain suosituksen tiettyyn terapiasuuntaukseen ja olen ollut tyytyväinen.
Kesti kait pari vuotta että kerroin koko touhusta esim. vanhemmilleni. Minkäänlaista perhe- tai verkostokeskeisyyttä ei hommassa ollut.
Mä kävin ADHD-tutkimuksissa. Äidille soitettiin, kun selvitettiin mahdollisia oireita lapsena, mutta ei mun sukulaisia tai kavereita muuten kiusattu.
Eikö kukaan ole ollut?