Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

BLACK FRIDAY = Nyt on lupa unohtaa merien roskapyörteet ja kauppakärryn voi lastata täyteen muovikrääsää ja -romua.

Tekopyhyys saa vallan
29.11.2019 |

Ainakin jenkkilässä kauniit puheet ympäristöstä unohtuvat heti, kun kaupat avaavat ovensa. :O

SAIRASTA!!!!

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

BLACK FRIDAY = Nyt on lupa unohtaa merien roskapyörteet ja kauppakärryn voi lastata täyteen muovikrääsää ja -romua.

Mitä tekemistä luulet roskapyörteillä olevan minkään ostamani kanssa? Minä en heitä roskiani mereen, vaan vien roskalaatikkoon, josta jäteauto vie roskat kierrätettäväksi ja Vantaalle poltettavaksi.

Niin kauan kuin valmistajat käyttävät muovia, niin minun on muovituotteita pakko ostaa. Minä en valitettavasti ole Suomen enkä EU:n kuningas, jotta voisin sanella muovit korvattavan muilla materiaaleilla. Mene siis kitisemään aivan eri taholle kuin minulle.

Niin kauan kuin sinä ostat, löytyy valmistajia jotka haluavat rahasi.

Se on totta, että jossakin muodossa muovia on pakko kuluttaa, mutta helppo sen käyttö olisi tiputtaa murto-osaan.

Muovit ovat loistavia materiaaleja moniin sovelluksiin. Kertakäyttökrääsä ei ole järkevää. Ihan sama, mistä materiaalista se tehdään.

Vierailija
22/54 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tekemistä luulet roskapyörteillä olevan minkään ostamani kanssa? Minä en heitä roskiani mereen, vaan vien roskalaatikkoon, josta jäteauto vie roskat kierrätettäväksi ja Vantaalle poltettavaksi.

Niin kauan kuin valmistajat käyttävät muovia, niin minun on muovituotteita pakko ostaa. Minä en valitettavasti ole Suomen enkä EU:n kuningas, jotta voisin sanella muovit korvattavan muilla materiaaleilla. Mene siis kitisemään aivan eri taholle kuin minulle.

Se on totta, että jossakin muodossa muovia on pakko kuluttaa, mutta helppo sen käyttö olisi tiputtaa murto-osaan.

Mitä sitten, että valmistajat haluavat rahani? Ja tietenkin jatkan ostamistani myös. Ei tuotteiden tekemistä ja minun osteluani pidä yrittää rajoittaa. Sehän olisi täysin idioottimaista. Valmistajien yksinkertaisesti täytyy siirtyä käyttämään muovin sijasta muita materiaaleja. Helpoiten se onnistuu, kun poliitikot näin määräävät, kuten ennenkin ovat osanneet tehdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muovit ovat loistavia materiaaleja moniin sovelluksiin. Kertakäyttökrääsä ei ole järkevää. Ihan sama, mistä materiaalista se tehdään.

Miksi kertakäyttökrääsä mukamas ei olisi järkevää, jos se tehdään materiaalista, joka ei aiheuta ongelmia luonnossa?

Vierailija
24/54 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kertakäyttökrääsä mukamas ei olisi järkevää, jos se tehdään materiaalista, joka ei aiheuta ongelmia luonnossa?

Mikä materiaali, tuote ja sen valmistaminen ei aiheuta ongelmia luontoon?

BTW, tämä palsta on täynnä joko älykääpiöitä tai trolleja

Vierailija
25/54 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi en ostaisi jotain tarvitsemaani tavaraa kun se on alennuksessa? Olenko silloin ympäristötietoisempi, kun odotan että se maksaa taas tuplasti enemmän ja ostan vasta sitten?

Vierailija
26/54 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi en ostaisi jotain tarvitsemaani tavaraa kun se on alennuksessa? Olenko silloin ympäristötietoisempi, kun odotan että se maksaa taas tuplasti enemmän ja ostan vasta sitten?

Tarvitsema vai haluama?

Vierailija
27/54 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kuin muksut uskoo joulupukkiin, meille niitä muovisiakin (toive)leluja jouluna tulee ja tänään niitä saa edullisesti.

Muuta krääsää en osta muutenkaan. Pakko myöntää, että lapset on mun heikko kohta ja leluja meillä on enemmän kuin tarvis.

Onneksi meillä ei muovit kuitenkaan päädy mereen vaan kierrätetään asiallisesti ja polttoon menee loput.

Vierailija
28/54 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten nyt saa hankittua joululahjat, kun rahat ei riitä täysihintaisiin tuotteisiin.

Tässä se taas nähdään. Eipä ole väliä ilmastolla kunhan joululahjat saadaan. Mahdatko ymmärtää, että jos todella haluttaisiin pelastaa maapallo, kaikenlainen turha kuluttaminen pitäisi lopettaa. Ei riitä kun siirtyy kasvissyöjäksi, pitäisi lopettaa aamutossujenkin ostaminen.

Vierailija
29/54 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valmistus vie esimerkiksi sähköä ja tuotteen sekä raaka-aineiden kuljetus tuo päästöjä. Turhaa kulutusta pitäisi karsia kautta linjan. Kertakäyttötuote voidaan korvata uudelleenkäytettävällä monessa tapauksessa ja loppujen kohdalla voidaan arvioida tarvitaanko oikeasti kyseistä käyttöä.

Vierailija
30/54 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisten muovit eivät ole ongelma vaan aasian maiden mereen tulvissa huutoutuvat kaatopaikat

Vierailija
31/54 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin gigantin verkkokaupan tukkiminen on sairasta, asiakkaiden määristä se ei voi johtua, vaan todennäköisesti virustettu. 

Vierailija
32/54 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääkähän ilmastohörhöt ja muut mt-potilaat kotio, nii riittää ittelle enempi ostettavaa.

Vierailija
33/54 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä materiaali, tuote ja sen valmistaminen ei aiheuta ongelmia luontoon?

BTW, tämä palsta on täynnä joko älykääpiöitä tai trolleja

Esimerkiksi rauta. Sitä on luonto täynnä jo nyt ja se on elintärkeä ainekin eliöille.

Jos alat itkemään rautakaivoksesta, niin sehän ei ole raudan vika laisinkaan, jos kaivosyhtiö ei vaivaudu toimimaan ympäristöä kunnioittaen. On olemassa myös raudanhankintatapoja, joissa ongelmia ei esiinny. Kuten jos vaikka erottelet mätänevästä biomassasta rautaa, otat sitä merivedestä talteen, suodatat hiekasta, sulatat meteoriitin jne.

Vierailija
34/54 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valmistus vie esimerkiksi sähköä ja tuotteen sekä raaka-aineiden kuljetus tuo päästöjä. Turhaa kulutusta pitäisi karsia kautta linjan. Kertakäyttötuote voidaan korvata uudelleenkäytettävällä monessa tapauksessa ja loppujen kohdalla voidaan arvioida tarvitaanko oikeasti kyseistä käyttöä.

Mistähän lähtien sähkö on ollut ongelma luonnolle? Sähkö on elektronien liikettä, jota luonnossa on tapahtunut lähestulkoon Big Bangista alkaen. Myöskään sähkön tuottaminen ihmisten toimesta ei aiheuta itsessään luonnolle ongelmia, ellei valitsemalla valitse haitallista tuotantotapaa.

Turhaa kulutusta on aivan turha yrittää karsia, koska luonto ei millään piipertämisellä pelastu. Kulutusta on ollut jo miljardeja vuosia, joka osoittaa, ettei sen tarvitse olla haitallista.

Vierailija
35/54 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten nyt saa hankittua joululahjat, kun rahat ei riitä täysihintaisiin tuotteisiin.

Tässä se taas nähdään. Eipä ole väliä ilmastolla kunhan joululahjat saadaan. Mahdatko ymmärtää, että jos todella haluttaisiin pelastaa maapallo, kaikenlainen turha kuluttaminen pitäisi lopettaa. Ei riitä kun siirtyy kasvissyöjäksi, pitäisi lopettaa aamutossujenkin ostaminen.

Eri, mutta olet täysin väärässä. Suosittelen opiskelemaan perusasiat ennen kuin sekoilet keskustelualueilla.

Joululahjoilla ja kuluttamisella ei ole yhtään mitään tekemistä "maapallon pelastamisen" kanssa. Sillä ei varsinkaan ole mitään tekemistä ilmaston kanssa.

Ilmastonmuutos johtuu siitä, että maan alta kaivetaan fossiilisten polttoaineiden muodossa ylimääräistä hiiltä hiilikiertoon. Kukaan ei kuitenkaan pakota käyttämään kivihiiltä, maakaasua ja maaöljyä tavaroiden ja energian valmistamiseen, vaan aivan jokainen olemassaoleva tavara voidaan tuottaa ilman niitä. Myös kyseiset hiilivedyt itsessään voidaan tuottaa puhtain menetelmin, jos niitä välttämättä halutaan.

Millään aamutossujen ostamattomuudella ja muulla piipertämisellä ei ole mitään merkitystä. Valtaosa tuotannosta pyörii varsin tärkeiden asioiden ympärillä, eikä siten mikään vähentäminen juurikaan edes auta, saati sitten korjaa ongelmia. Ongelmat korjaantuvat ainoastaan korjaamalla tuotanto, jonka jälkeen onkin täydellisen yhdentekevää, miten paljon kulutusta on.

Vierailija
36/54 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta se pakotus typer.ä ilmastohihhuli. Olet jo nolannut itsesi täysin. Suksi kuuseen ja vie säälittävät tofumakkarat ja kestokassit mukanasi. Ketään ei kiinnosta.

Vierailija
37/54 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos oikeasti tarvitsee jotain, niin voihan sitä ostaa jos halvemmalla saa. tosin monien kohtalla moni ostaa kun halvalla saa. varmaan jokainen on kuullut miten jotkut tilaa kiinasta tavaraa vaikkei oikeasti tarvitse. jos tarkoituksena on säästää rahaa, niin unohtakaa alennusprosentit. vertailkaa eri liikkeiten hintoja ja tutkikaa miten paljon tuotteila on ollut hintaa muutamia kuukausia aikaisemmin. jotkut epärehelliset liikkeet voivat ennen alennuksia nostaa hintoja että saisivat isommat alennusprosentit.

Vierailija
38/54 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmastoa on myöhäistä pelastaa. Nyt kun vielä pystyy, kannattaa kuluttaa kuin viimeistä päivää.

-Realisti

Vierailija
39/54 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe tarpeeseen ostamisessa mitään väärää. Esim. mulla on yli 10v vanha telkkari huonolla kuvanlaadulla ja äänillä, jolle meinasin ostaa seuraajan, jos jostain alesta bongaisin hyvän diilin.

Pelkästään alennuksien perässä juokseminen ja ostelu koska ”se oli niin halpa” aiheuttaa lähinnä silmien pyörittelyä. Ei ole järkevää millään tasolla.

Vierailija
40/54 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän mennessä on mennyt jotain 150e. Tosin noista vain pari heräteostoksia, eikä nyt varsinaisesti black fridaysta johtuvia (olisin ostanut ilman tarjoustakin).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän neljä