Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko normaalia että 2,5v lapsi jaksaa tuijottaa akvaariota yli tunnin vaatimatta mitään huomiota?

Vierailija
28.11.2019 |

Meillä kävi erään tuttavan lapsi ja tosiaan koko vierailun ajan istui paikoillaan kuin tatti ja tyytyväisenä tuijotti akvaariota.

Esim. kun siskon ja serkun saman ikäiset lapset tulevat kylään niin pari minuuttia saattavat katsoa kaloja ja sitten ovat jo vaatimassa puhelimia itselleen.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on auton niskatuissa akvaariot. Lapset katselee kaloja hiljaa jo koko matkan.

Auto ei ilmeisesti ole koskaan pakkasessa...?

Vierailija
22/29 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näitä tylsiä hetkiä pitäisi tarjota lapsille, nykyään ne älylaitteet saa aikaan liian paljon virikkeitä.

Jos lapsi ei olisi normaali, niin sen huomaa monella alueella.. Mä ainakin olen hiukan kateellinen niille äideille kenellä on sellainen taapero, joka viihtyy tarvitessa aloillaan, ehkä näillä lapsilla on jo jonkin verran vieraskoreutta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä se on hienoa, että lapsi on osannut rauhoittua tarkkailemaan kalojen puuhia. Saa jotain omia oivalluksia päähänsä, vielä kun viereen olisi mennyt ja vähän jutellut yhdessä mitä siellä akvaariossa oikein tapahtuu. Mun työpaikalla kans lapset jaksaa vaikka kuinka kauan kattoa miten jyrsijät juoksentelee lattialla. Osaavat olla rauhassa, sillä kauheeta möykkää pitämällä ei kyllä mikään elukka tuu yhtään lähemmäs. Samalla opettaa että rumasti käyttäytymällä ei tuu hommasta yhtään mitään.

Vierailija
24/29 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

_Miksi_ teillä on se v*tun akvaario? :D

Vierailija
25/29 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuunnellako olisi pitänyt?

Vierailija
26/29 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä lapsista paljoakaan, mutta onpa suloinen mielikuva, että pieni piltti on ollut niin haltioissaan kaloista. Ei kai mitään ongelmaa, kun on kerran tyytyväisenä katsellut. Mitähän kaikkea onkaan miettinyt sen reilun tunnin aikana :) Itse en lapsena jaksanut kaloja kovin kauaa seurailla, mutta kissojen ja koirien kanssa meni aika kylässä liiankin nopeasti, kotona kun ei surukseni lemmikkejä ollut.

Vierailija
27/29 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iskä kerto joskus että kun olin muksu ja perhe meni veneellä saareen mökille, niin muut muksut ryntäs heti leikkimään ja mä etsin rannalta sopivan kiven, jonka päällä nökötin hiljaa tuntikausia ja katselin mietiskelevän näköisenä ulapalle.

Akvaariot, pilvet ja elävä tuli on aina olleet semmoisia mitä vois katsella tuntikausia.

Hyvä että lapsi osaa viihdyttää itseään, niinä hiljaisina hetkinä siellä pääkopassa syntyy suuria ajatuksia ja oivalluksia :)

Sinä tuijotit kiveä ja kuvittelit olevasi älykkäämpi kuin ne "muut" ?

Onko ulappa rapakiven serkku?

Vierailija
28/29 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iskä kerto joskus että kun olin muksu ja perhe meni veneellä saareen mökille, niin muut muksut ryntäs heti leikkimään ja mä etsin rannalta sopivan kiven, jonka päällä nökötin hiljaa tuntikausia ja katselin mietiskelevän näköisenä ulapalle.

Akvaariot, pilvet ja elävä tuli on aina olleet semmoisia mitä vois katsella tuntikausia.

Hyvä että lapsi osaa viihdyttää itseään, niinä hiljaisina hetkinä siellä pääkopassa syntyy suuria ajatuksia ja oivalluksia :)

Sinä tuijotit kiveä ja kuvittelit olevasi älykkäämpi kuin ne "muut" ?

Luepa uudestaan ihan ajatuksen kanssa...

Vierailija
29/29 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtaosa kansalaisista on niitä, jotka jättävät tekemättä kaikki työt, kun vain istuvat ja losoovat ja tuijottavat jotakin. He ovat säkki-ihmisiä.

Sitten on niitä, jotka tekevät ne asiat, joita säkki-ihmisetkin tarvitsevat elääkseen. On yhteiskunta, joka pyörii, kun ihmiset sitä pyörittävät. 

Säkki-ihmiset vain odottavat, että joku muu tekee asiat heidän puolestaan. 

Säkki-lapsia on paljon.