Onko normaalia että 2,5v lapsi jaksaa tuijottaa akvaariota yli tunnin vaatimatta mitään huomiota?
Meillä kävi erään tuttavan lapsi ja tosiaan koko vierailun ajan istui paikoillaan kuin tatti ja tyytyväisenä tuijotti akvaariota.
Esim. kun siskon ja serkun saman ikäiset lapset tulevat kylään niin pari minuuttia saattavat katsoa kaloja ja sitten ovat jo vaatimassa puhelimia itselleen.
Kommentit (29)
Parempi keskittymiskyky, ei vaadi jatkuvaa (vaihtuvaa) viihdettä.
Katsovatko siskon ja serkun lapset tyytyväisenä telkkaria yli tunnin vaatimatta mitään huomiota?
On normaalia, sen sijaan ei (ainakaan pitäisi olla) normaalia että tuon ikäisille lyödään älylaitteet käteen heti kun vähän vingahtavat.
Mun siskon lapsi oli pienenä juuri tuollainen ja jotkut vähän jo vihjailikin, että lapsessa täytyy olla joku vika. Ihan tavallinen poika se kuitenkin on, aika rauhallinen ja viihtyy paljon omissa oloissaan, mutta kuitenkin on kavereita ja koulukin sujuu.
No minä tölläsin pyörivää pesukonetta tuon ikäisenä. Akvaarion sain vasta myöhemmin. ADD / asperger diagnoosi löytyy... :D
On. Mun kuopus olisi voinut istua siinä huomattavasti pidempään. Ei kaikki lapset riehu.
Ei ole normaalia nykyään. Saisi olla.
Siitä tulee fiksu tyyppi.
Muistakaa nyt ettei aina tarvi olla jotain ongelmaa, vaan välillä saa hengähtää.
Siis hän on normaali, kännykkälapset eivät.
On epänormaalia, lapsen pitää olla rauhaton kännykänräplääjä.
En leikkinyt lapsena juurikaan. Luin ja tein järkeviä asioita. Vietiin kunnan terapeutille, laittoivat ammeeseen vettä ja vesileluja ja tarkkailivat. Leikin niillä näön vuoksi, vaikkei kiinnostanut.
Se oli ensimmäinen kokemus tavallisuuteen ja normaaliuteen nujertavasta yhteiskunnasta.
Ihan ok. Noin mun kissakin tekee.
Meillä on auton niskatuissa akvaariot. Lapset katselee kaloja hiljaa jo koko matkan.
Omistan itse ison akvaarion ja osa kylään tulevista lapsista ovat kuin hypnoosissa altaan äärellä :) ihan ovat normaaleja lapsia vai pitäisikö nykyaikana huolestua kun yksikin mieluummin katseli kaloja mitä älykännyä(isosisko sieltä alkoi jotain katsella)..
Iskä kerto joskus että kun olin muksu ja perhe meni veneellä saareen mökille, niin muut muksut ryntäs heti leikkimään ja mä etsin rannalta sopivan kiven, jonka päällä nökötin hiljaa tuntikausia ja katselin mietiskelevän näköisenä ulapalle.
Akvaariot, pilvet ja elävä tuli on aina olleet semmoisia mitä vois katsella tuntikausia.
Hyvä että lapsi osaa viihdyttää itseään, niinä hiljaisina hetkinä siellä pääkopassa syntyy suuria ajatuksia ja oivalluksia :)
Vierailija kirjoitti:
Iskä kerto joskus että kun olin muksu ja perhe meni veneellä saareen mökille, niin muut muksut ryntäs heti leikkimään ja mä etsin rannalta sopivan kiven, jonka päällä nökötin hiljaa tuntikausia ja katselin mietiskelevän näköisenä ulapalle.
Akvaariot, pilvet ja elävä tuli on aina olleet semmoisia mitä vois katsella tuntikausia.
Hyvä että lapsi osaa viihdyttää itseään, niinä hiljaisina hetkinä siellä pääkopassa syntyy suuria ajatuksia ja oivalluksia :)
Sinä tuijotit kiveä ja kuvittelit olevasi älykkäämpi kuin ne "muut" ?
Ennustan lapselle hyvää tulevaisuutta. Maailma tarvitsee rauhallisia, järkeviä ja tasapainoisia yksilöitä, jollainen lapsi selvästikin oli.
Mikäs siinä. Itse voin katsella oravia tuntikausia.
Miten tää onkin paras ketju pitkään aikaan. Nauran täällä näille kommenteille.
Piltti pitää kaloista, mitä sitten.