Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies haluaisi pistää äitinsä ruotuun, mutta en ole varma onko se hyvä idea.

Vierailija
28.11.2019 |

Mies haluaisi tehdä äidilleen selväksi, ettei hänen elämäänsä tarvitse puuttua eikä valintoja arvostella. Äiti on hyvin kiihkeä ja tuomitseva ja koko suku säestää mukana.

On hienoa, että mies on löytämässä pallit ja haluaa laittaa äitinsä ojennukseen. Tulee vähän mieleen, että mies elää nyt jotain teini-iän kapinavaihetta, joka on aikanaan jäänyt elämättä.

Mutta en ole varma onko viisasta pöyhiä muurahaispesää. Nyt elämme kuitenkin näennäistä rauhan aikaa, jonkinlaista kauhun tasapainoa. Se on tavallaan hyvä tilanne, kun ei tarvitse vastaanottaa haukkumisviestejä tai muuta riidanhaastamista. Jos tilannetta pöyhitään, niin on aika todennäköistä, että siitä syttyy jotain äkäisyyttä, huutelua, kiusaamista, viestejä ja puheluita. Luultavasti enemmän minulle kuin miehelle, sillä minähän kaikkeen olen syypää ja mieheni on vain raasu uhri. En kaipaa sellaisia lainkaan. Ja pelkään, että lapsillekin syntyy jotain jälkiseurauksia.

Mikähän tässä olisi viisasta. Onko hyvä, jos mies pääsee olemaan miehenä talossa? Vai onko se vain idioottimaista?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku sanonut äidilleen, isälleen, tmv. suorat sanat? Mitä siitä on seurannut?

Ap

Vierailija
2/32 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin toivonut tähän kommentteja ja näkökulmia. Toisaalta haluaisin olla mieheni tukena, kun hän etsii aikuista itseään. Mutta toisaalta en haluaisi ottaa tyhmiä riskejä.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko nyt täsmentää tätä termiä koko suku. Onko mukana pikkuserkkujen puolisoita tai setien lapsia edellisistä liitoista? Jos suku on iso, vaikka 200 henkilöä, niin siitä lähtee niin kamala säestysääni, että melkein kehottaisin miestä miettimään asiaa vielä kerran.

Mies ei ole mies talossaan, jos heittää äitinsä sieltä ulos. Äitihän se talon yhä omistaa, mies voisi vihdoinkin hankkia oman kodin.

Vierailija
4/32 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanokoon vain, samalla voi äiti kasvaa aikuiseksi. Hienoa, kannusta miestäsi vetämään rajat.

Kerran se kirpaisee.

Vierailija
5/32 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asutte anoppisi kanssa lähellä toisianne, muuttakaa niin kauas kuin se töiden takia vain on mahdollista.

Vierailija
6/32 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen kannattaisi ihan ensimmäisenä miettiä, miksi äidin sanomisilla on hänelle niin paljon merkitystä. En lähtisi ehdoin tahdoin haastamaan riitaa kenenkään kanssa "sanomalla suorat sanat" vaan yksinkertaisesti vaan antaisin muiden sanomisten mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Koirat haukkuu ja karavaani kulkee. Kun karavaani on mennyt menojaan, koiratkin lakkaavat haukkumasta. 

Vierailija
7/32 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkoko sun on vastata puhelimeen, jos pelkkää marinaa tulee linjoja pitkin?

Mies saa itse päättää miten haluaa äitinsä kanssa välit hoitaa.

Vierailija
8/32 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt on tyventä, antaisin olla. Kun seuraava myrsky puhkeaa, olisin ikionnellinen, kun mies vetäisi selkeät tiukat rajat äidilleen.

T. Toinen äidin kultapojan hirviövaimo

Vierailija
9/32 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisitko nyt täsmentää tätä termiä koko suku. Onko mukana pikkuserkkujen puolisoita tai setien lapsia edellisistä liitoista? Jos suku on iso, vaikka 200 henkilöä, niin siitä lähtee niin kamala säestysääni, että melkein kehottaisin miestä miettimään asiaa vielä kerran.

Mies ei ole mies talossaan, jos heittää äitinsä sieltä ulos. Äitihän se talon yhä omistaa, mies voisi vihdoinkin hankkia oman kodin.

Koko suku tarkoittaa nyt tässä miehen vanhempia, heidän puolisoitaan, isovanhempia, miehen tätejä ja enoja. Eli tule satoja ihmisiä tuosta, mutta ihan riittävästi.

Mies ja äiti eivät asu samassa talossa.

Ap

Vierailija
10/32 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanokoon vain, samalla voi äiti kasvaa aikuiseksi. Hienoa, kannusta miestäsi vetämään rajat.

Kerran se kirpaisee.

Hyvä pointti. Äidinhän tässä todellakin pitäisi myös kasvaa eikä vain miehen.

Ap

Vierailija
11/32 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä olette? Minä miehenä tein äidilleni ja äidin puoleiselle suvulle selväksi että elämme omaa perhe-elämäämme. Myös minua syytettiin myöhäisen teini-iän kapinoinnista, joka on naurettavaa.

Irtioton seurauksena oli mustamaalausta, ilkeää juoruilua ja lastensuojeluilmoituksia. Pärjätään vaimoni kanssa kuitenkin oikein hyvin eikä ole minkäänlaista kaipuuta suvun seuraan.

Vierailija
12/32 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä sen että toisen ihmisen muutosta on turha odottaa. Millään konstilla hän ei tule muuttumaan. Keskittykää lisäämään omaa hyvinvointianne.

Vierailija
13/32 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos asutte anoppisi kanssa lähellä toisianne, muuttakaa niin kauas kuin se töiden takia vain on mahdollista.

Onhan tästäkin ollut puhetta. Miehellä on "vain" henkiset siteet paikkakunnalle, voisi kevyemmin hakeutua muualle. Minä en voi lähteä, minulla on yritykseni, jota ei voi siirtää ja yrityskumppanikin tykkäisi kyttyrää.

Mutta olen kyllä kannustanut miestä, että hän ottaisi itse irtioton toiselle paikkakunnalle. Koska mielestäni se tekisi hänelle todella hyvää. Olen kannustanut jatko-opintoihin tai ottamaan määräaikaisuuden jostain vähän kauempaa. Mutta mies vain naureskelee, että taidan haluta päästä hänestä eroon. Oikeasti uskon, että se auttaisi miestä irtautumaan vanhempiensa vaikutuksen alla olemisesta. Ja kun hän tekee määräaikaisuuksia täälläkin, niin mikään ei estäisi ottamasta sellaista vähän kauempaakin.

Ap

Vierailija
14/32 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen kannattaisi ihan ensimmäisenä miettiä, miksi äidin sanomisilla on hänelle niin paljon merkitystä. En lähtisi ehdoin tahdoin haastamaan riitaa kenenkään kanssa "sanomalla suorat sanat" vaan yksinkertaisesti vaan antaisin muiden sanomisten mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Koirat haukkuu ja karavaani kulkee. Kun karavaani on mennyt menojaan, koiratkin lakkaavat haukkumasta. 

Lakkaisikin karavaanin koirat haukkumasta. Mutta nuohan eivät tarvitse kuin vilahduksen meidän perheenjäsenestä, niin taas ollaan innolla selän takana juoruamassa. Töitäkin yrittävät sabotoida. Pahansuopaista väkeä.

Ap

Vierailija
15/32 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakkoko sun on vastata puhelimeen, jos pelkkää marinaa tulee linjoja pitkin?

Mies saa itse päättää miten haluaa äitinsä kanssa välit hoitaa.

En toki vastaakaan puheluihin. Enkä viesteihin. Mies toki itse päättää miten hoitaa äitiään. Mutta kyllä se minulle niitä ajatuksiaan puhuu, joten yritän tässä muodostella omaakin mielipidettä, jos vaikka sattuu sellaista kysymään.

Ap

Vierailija
16/32 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan tästäkin ollut puhetta. Miehellä on "vain" henkiset siteet paikkakunnalle, voisi kevyemmin hakeutua muualle. Minä en voi lähteä, minulla on yritykseni, jota ei voi siirtää ja yrityskumppanikin tykkäisi kyttyrää.

Mutta olen kyllä kannustanut miestä, että hän ottaisi itse irtioton toiselle paikkakunnalle. Koska mielestäni se tekisi hänelle todella hyvää. Olen kannustanut jatko-opintoihin tai ottamaan määräaikaisuuden jostain vähän kauempaa. Mutta mies vain naureskelee, että taidan haluta päästä hänestä eroon. Oikeasti uskon, että se auttaisi miestä irtautumaan vanhempiensa vaikutuksen alla olemisesta. Ja kun hän tekee määräaikaisuuksia täälläkin, niin mikään ei estäisi ottamasta sellaista vähän kauempaakin.

Ap

Voisiko katkera suku tehdä hallaa yritystoiminnallesi? Mustamaalausta tms.

Vierailija
17/32 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisasta on olla puuttumatta asiaan ja antaa aikuisen ihmisen tehdä omat ratkaisunsa omien vanhempiensa suhteen.

Vierailija
18/32 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että sentään mies haluaa katkaista napanuoran .

Vierailija
19/32 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi juuri nyt kun on rauhallista? Reagoisi tilanteisiin sitä mukaa kun niitä tulee.

Vierailija
20/32 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt on tyventä, antaisin olla. Kun seuraava myrsky puhkeaa, olisin ikionnellinen, kun mies vetäisi selkeät tiukat rajat äidilleen.

T. Toinen äidin kultapojan hirviövaimo

Kiitos vertaistuesta! On se vaan yllättävän lohdullista kuulla, ettei ole maailman ainoa hirviövaimo. Vaikka vastaavia juttuja on lukenut ennenkin, niin tekee silti hyvää saada "henkilökohtaista" lohdutusta.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan