Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oikeestiko on suomalaisia, jotka eivät ole nähneet revontulia?

Vierailija
27.11.2019 |

Aika hurjaa. Ja tiedoksi heille: ne eivät todellakaan näytä samalta kuin kuvissa. Hienoja kyllä mutta eivät niin värikkäitä.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole onnistunut muistini mukaan näkemään revontulia koskaan. Lapin reissulla oli hälyttimet päällä mutta ainoana potentiaalisena iltana taivas oli pilvessä. Samoin on ollut Helsingissä, jos on tullut etukäteen tietoa, että olisi mahdollista nähdä. Tai sitten ei ole ollut mahdollista valvoa niin myöhään tai näkymiä pohjoistaivaalle. Toivottavasti vielä joskus onnistun bongaamaan.

Vierailija
42/48 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjoinen Keski-Suomi, joka talvinen näky linnunratoineen. Joka ei täällä ole nähnyt, ei yksinkertasesti katsele taivasta tai tulet eivät ole siellä naaman suunnassa sattuneet olemaan.

Aina on tietysti myös mahdollista ettei ymmärrä näkemäänsä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tekemistä lapilla on tämän asian kanssa?

Vierailija
44/48 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. Olen ollut useammankin kerran Lapissa, mutta aina niin kännissä etten muista vielä koskaan nähneeni niitä.

Vierailija
45/48 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Olen tavannut 40- vuotiaan pohjois-suomalaisen maaseudun asukin, joka ei tiennyt, mikä on Linnunrata, eikä koskaan ollut nähnyt sitä.

Voiko sen nähdä?

Vierailija
46/48 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole nähnyt. 

Vierailija
47/48 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu hyvin paljon siitä missä asuu! Itse asuin 20v asti Helsingissä, ja valaistuilla alueilla näki hyvin heikosti tähtiäkään, joten en koskaan nähnyt revontulia. Turussa taas jossa opiskelin, olen nähnyt useasti vihreitä revontulia. Välillä vain pienen välkkeen jossain taivaannurkassa, mutta kerran koko taivas liekehti vihreissä sävyissä. Se oli kyllä hienoa :)

Täällä monet väittävät ettei revontulet voi olla niin värikkäitä ja upeita kuin kuvissa: se on kyllä harvinaista. Eteläsuomessa ei taida paljoa muita revontulia näkyäkään kuin vihreitä. Lapissa voi nähdä monivärisiä, mutta kuulemma todella harvinaista nähdä semmoinen monissa sävyissä välkkyvä taivas, ei kuitenkaan mahdotonta!

Vierailija
48/48 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lintu Ratanen kirjoitti:

Assburger kirjoitti:

Olen tavannut 40- vuotiaan pohjois-suomalaisen maaseudun asukin, joka ei tiennyt, mikä on Linnunrata, eikä koskaan ollut nähnyt sitä.

Voiko sen nähdä?

😂😂😂