Herrajestas tätö ruoanlaiton määrää teiniperheessä!
Kokkasin taas 3 tuntia että on ruokaa illaksi, aamuksi ja huomiseksi päivälliseksi. Ruokaa menee ihan älyttömiä määriä! 😂
Kommentit (28)
Lapset jo nuoria aikuisia, jotenkin muistan tuon ajan..ja vielä kaikki kolme poikia. Tuttu rouva lohdutti, kun manasin tuota samaa kuin sinä ap, että syövät tuonne armeijaikään asti ja sitten tasaantuu.. pitää kyllä paikkansa, jos nyt vähän lohduttaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä ihmettä kokkaat illaksi ja aamuksi? Meillä mennään leivällä, jogurtilla, leikkeleillä ja kasviksilla. Joskus keitetään munia tai paistetään munia ja pekonia.
Kasvisfetapiirakan. Ja illaksi sen kanssa sosekeittoa.
Meillä on neljä teiniä, enkä mä ole kiinnittänyt huomiota, että ne sen enempiä söis. Vai olenkohan mä aina sitten tehnyt tuota ruokaa pirukseen, etten nyt hahmota..
Millasia määriä ne sitten mättävät yhdellä aterialla?
Heh, tiedän tunteen. Tänään 2 kg perunoita muusiin, jäljelle jäi puoli kauhallista minulle huomisen lounaalle.
Täällä on 50 ketjua teinien ruokahalusta, kannattaa lukea ne ensin.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on neljä teiniä, enkä mä ole kiinnittänyt huomiota, että ne sen enempiä söis. Vai olenkohan mä aina sitten tehnyt tuota ruokaa pirukseen, etten nyt hahmota..
Mun lapset oli pieninä pieniruokaisia. Siks tää varmaan niin hötköhdyttääkin. Tykkään kyllä ruoanlaitosta, ei siinä mitään.
Ap
Opeta teinit tekemään vuorollaan ruokaa, niin ei käy taakka yhdelle liian raskaaksi.
Työkaverillani on yli 10 lasta ja siellä on kaikilla isommilla lapsilla keittiövuorot. Eivät kasva peukalo keskellä kämmentä.
Vierailija kirjoitti:
Opeta teinit tekemään vuorollaan ruokaa, niin ei käy taakka yhdelle liian raskaaksi.
Työkaverillani on yli 10 lasta ja siellä on kaikilla isommilla lapsilla keittiövuorot. Eivät kasva peukalo keskellä kämmentä.
En ole sanonut että tää olisi taakka enkä että kukaan muu ei täällä kokkaisi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä ihmettä kokkaat illaksi ja aamuksi? Meillä mennään leivällä, jogurtilla, leikkeleillä ja kasviksilla. Joskus keitetään munia tai paistetään munia ja pekonia.
On terveellisempää ja täyttävämpää syödä pienempi osa ateriasta kuin syödä mainitsemiasi tuotteita.
Yksi syy lisääntyneeseen kokkaamiseen ainakin meillä on lukiolaisten koeviikot. He on silloin kotona päivälläkin.
Tiedetään. Oli se mieletöntä ruoan raahaamista kaupasta. Ja koko ajan joku kattila liedellä. Sosekeittoja ja puuroja aamu-, ilta- ja välipaloiksi. Ja sämpylöitä uunissa lähes joka ilta.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin luulin, ettei meillä teinit nyt niin paljon söisi, mutta kun urheileva esikoinen lähti armeijaan ja kotiin jäi minun ja miehen lisäksi pienikokoinen teinityttö, me syötiin monta päivää sitä ruokamäärää, mikä aiemmin meni yhdellä aterialla. Oikeasti yksi teinipoika söi yksin sen tai jopa enemmän, mitä me kolme yhteensä.
Ei meillä kokata kuin päivälliset?? Kyllä teinit osaa tehdä puuronsa, leipänsä ja smoothiensa ihan itse.
Sämpylätaikinaa voi tehdä jääkaappiin ison satsin ja siitä sitten kerran päivässä paistaa pellillisen. Ei meillä kyllä kukaan syönyt iltapalaksi enempää kuin 1-2 kpl.
4:n äiti
Osaahan ne teinit itsekin ruokaa tehdä? Jotain helppoa edes, paistaa kananmunia tai jauhelihaa, keittää makaronit, tehdä salaatin jne.
Teineille sosekeittoja ja puuroja? Eihän ne mitään vauvoja ole! Tee tuhdimpaa ruokaa, niin että nälkä lähtee pienemmällä annoksella. Rasvaa ja proteiinia pääasiassa, hiilareita vain koristeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Teineille sosekeittoja ja puuroja? Eihän ne mitään vauvoja ole! Tee tuhdimpaa ruokaa, niin että nälkä lähtee pienemmällä annoksella. Rasvaa ja proteiinia pääasiassa, hiilareita vain koristeeksi.
Sosekeiton kanssa on se piirakka. Juuri tuon takia. Piirakan pohjan teen perunasta ja täytteenä on runsaasti kasviksia. Ja se feta.
Itse en suunnittele koskaan mitä syödään vaan on niin paljon ruoka-aineita että voin tehdä mitä vaan.
1400-1600 kuukaudessa menee Prismaan.
Samoin voin leipoa.
Pojat kohta 16v. ja 18v.
Makkaraa ei syödä kuin harvoin.
Ei matkusteta ja rahat menee ruokaan, syödään myös kalaa.
Meillä menee ruokakauppaan max 700 kuussa ja suunnittelen hyvin. Tänäänkin siinä piirakanpohjassa oli ylijääneet perunat ja sosekeitossa parsakaalien kannat. Parsakaaliem kukinnot paahdoin tässä taannoin uunissa.
Meillä ei tule yhtään ruokahävikkiä.
Ap