Pahin alkoholisti, jonka tiedät tai josta olet kuullut - millaisia juttua tekee?
Tuntui ihan käsittämättömälle, kun ystäväni kertoi veljestään, joka saattaa heillä juoda vessan kaapista hajuvedet viinanhimoonsa, koska hänelle ei tarjota heillä alkoholia.
Olen myös itse kärsinyt läheiseni alkoholismista, joka ilmeni katoamistemppuina. Hän saattoi olla viikonkin kateissa, eikä ilmoittanut itsestään mitään edes perheelleen, koska juominen meni kaiken edelle.
Kommentit (41)
Exä meni loppuvaiheessa suoraan katkaisuhoidosta baariin ja parin viikon kuluttua takaisin osastolle. Sieltä jatkoi vielä kertaalleen juomaan viikoksi, kunnes meni psykoosiin ja joutui suljetulle pariksi kuukaudeksi.
Oli todella fiksu, korkeakoulutettu tyyppi, jonka alkoholismi lopulta vei. Olimme jo eronneet silloin, mutta suru oli silti suuri. On vieläkin.
Piikitti joskus viinaa suoneen.
Vaikutti selvältä vaikka oli juonut kossupullon.
Oli kyllä ihan mukava kaveri selvänä ja kännissäkin, rähinäviinaa ei saanut koskaan.
PAX
Joi viikkoja putkeen niin että herätessään otti yöpöydän kaapista tukevan kulauksen minttuviinaa ja löhti kiireesti kuppilaan juomaan. Palas taas illalla kotiin nukkumaan muutakamaksi tunniksi, aamulla sama uudestaan.
Oli ensimmäiset vuodet alkoholistina väkivaltainen paskiainen ja sai parikin tuomiota puolisonsa pahoinpitelystä. Kun alkoholismi eteni, väkivaltaisuus väheni ja miehestä tuli katkokävelevä reppana. On ollut joitakin viikkoja välillä selvänä, mutta nykyään juo käytännössä kaiken ajan. Ei ole enää ollut työkykyinen pariin vuoteen.
Ex-puolison sukulaismies, joka on jo kuollut. Viimeiset kymmenen vuotta jokapäiväistä ryyppäämistä, tyyliin mäyräkoira + 0,7 kossu. Ensin rupesi impulssikontrolli pettämään, sen jälkeen alkoi kävely sakata ja lopulta puhekaan ei enää takkuilematta kulkenut. Kusi ja paskoi allensa ihan missä sattuu ihan milloin sattuu. Lopulta elimistö petti. Kuuleman mukaan suurimmassa osassa sisäelimiä oli kasvaimia, tarkkaa kuolinsyytä en enää muista.
Ei hirveästi tee mieli ottaa alkoa tämän jälkeen.
Varastaa ja huijaa rahaa naisystäviltään, iäkkäältä äidiltään ja lapseltaan. Hakkaa naisia. Varastanut tavaraa (läppärin, arvokkaita vinyylilevyjä) hyväuskoisilta suht varakkailta juoppokavereiltaan. Juo omia juomiaan baareissa, saanut useita elinikäisiä porttareita baareihin mm. edellä mainitun asian takia. Häiriköi ja vainoaa ihmisiä jotka ovat katkaisseet välit häneen.
Vierailija kirjoitti:
Varastaa ja huijaa rahaa naisystäviltään, iäkkäältä äidiltään ja lapseltaan. Hakkaa naisia. Varastanut tavaraa (läppärin, arvokkaita vinyylilevyjä) hyväuskoisilta suht varakkailta juoppokavereiltaan. Juo omia juomiaan baareissa, saanut useita elinikäisiä porttareita baareihin mm. edellä mainitun asian takia. Häiriköi ja vainoaa ihmisiä jotka ovat katkaisseet välit häneen.
Jatkan: ulostaa myös housuihinsa.
Minä itse, join itseltäni kaiken, lapsetkin.
Tätini pahoinpiteli lapsiaan ja kun lapset eivät sen jälkeen kun täyttivät 18 olleet enää missään tekemisissä siirtyi puhumaan heistä paskaa pitkin kyliä. Varastelu myös kaikilta ja haukkui koko suvun ja käski kaikkien painua helvettiin. Oli lopuksi aivan luurangonlaiha, kun raha meni viinaan ja ei varmaan syönyt edes viikoittain ja valitti, että lasten syy kun eivät tuo ruokaa.
Lopuksi kuoli kaatumalla läpi lasipöydästä ja joku iso suoni auki mutta oli niin humalassa ettei ilmeisesti saanut noustua ylös soittamaan apua ja kuoli sitten siihen. Löydettiin kun hänen naapurinsa alkoi ihmetellä ku ei näy jalanjälkiä lumessa ja valot on olleet päällä koko viikonlopun. Naapuri meni sitten koputtelemaan ovelle ja kurkkimaan ikkunoista ja soitti poliisit ja ambulanssin paikalle. Lapsensa totesivat, että hyvä. Eivät tulleet edes hautajaisiin tai ottaneet perintöä vastaan. Eipä sillä, että niihin olisi mennyt kukaan muukaan. Mummo ja pappa taisivat olla papin lisäksi ainoat niissä hautajaisissa, kukaan sisaruskaan ei mennyt ja mummo ja pappakin lähinnä siksi, että mitä ne kaikki kylillä sanoo, jos ei oman lapsensa hautajaisiin mene.
Isäni. Joi esim sairaalassa käsidesit, kuoli myöhemmin alkoholistien asuntolassa hoitamattomasta keuhkoputkentulehduksesta johtuneeseen infektioon.
Pilasi lapsuuteni, aiheutti välillisesti äitini kuoleman, kun oli nuori. Älykäs, huumorintajuinen, kiltti, karismaattinen mies, jota kenenkään rakkaus ei pelastanut.
Näitä on jollain oudolla tavalla lohdullista lukea. En siis ole ainoa jonka elämän alkoholisti myrkyttää ja pilaa. T: vielä toistaiseksi alkoholisti vaimo jolle moni mainituista asioista on tuttua juttua
Vierailija kirjoitti:
Näitä on jollain oudolla tavalla lohdullista lukea. En siis ole ainoa jonka elämän alkoholisti myrkyttää ja pilaa. T: vielä toistaiseksi alkoholisti vaimo jolle moni mainituista asioista on tuttua juttua
Ja miksi olet vielä naimisissa?
Yksi pysäyttävimmistä alkoholismiin liittyvistä tapauksista on minusta ollut entisen tangoprinssin raju alkoholismi, maksasairaus ja lopulta kuolema alle 40-vuotiaana. Yhdessä haastattelussa hän sanoi "Tämä on minun kohtaloni." Siinä vaiheessa maksasairaus oli jo edennyt viimeiseen vaiheeseen eikä mitään enää ollut tehtävissä.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kysymys. Asumme jo erillämme mutta alkoholistikin on usein ollut aiemmin ihana puoliso eikä rakkaus lopu napista painamalla. Läheinen voi usein elätellä toivoa pitkään, vaikka ulkopuolisesta tilanne olisi toivoton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kysymys. Asumme jo erillämme mutta alkoholistikin on usein ollut aiemmin ihana puoliso eikä rakkaus lopu napista painamalla. Läheinen voi usein elätellä toivoa pitkään, vaikka ulkopuolisesta tilanne olisi toivoton.
Mutta tilannehan on toivoton... ellei se alkoholisti halua raitua ja hakeudu hoitoon.
Isäni. Vanhempani erosivat kun olin n.6 ja siitä eteenpäin kävin isän luona joka toinen viikonloppu. Ja tottahan isukin piti sitä oikein juhlistaa kun tytär tuli käymään. Ei muistaakseni vielä ihan heti kuitenkaan ryypännyt liiaksi, vasta sitten kun olin ehkä 9v. Minulla oli kaveri kylässä ja isä kuvasi videokameralla hänen rintoja ja takapuolta. Kaveri pari vuotta minua vanhempi. Laittoi vielä oikein oven kiinni ettei vaan tytär näe.
Kuvasi meitä kun leikittiin suihkussa, tosin tätä halusin itse enkä tiennyt että se on väärin. Antoi ranskalaisia suukkoja suulle, uhkasi tuppivyöllä, meinasi ampua kissani ja mitähän muuta. Joo ei olla todellakaan hyvissä väleissä nyt, eikä ole väliksi vaikkei "isästä" enää mitään kuuluisi.
Selvinpäin oli tosi mukava ja minulle ne isän selvät päivät oli yhtä juhlaa.
Sammui joka paikkaan, baariin, taksiin yms. Tajuttomuus oli niin syvää, että vietiin usein ambulanssilla sairaalaan, josta karkasi joka kerran takaisin juomaan. Erosimme, joten en tiedä onko enää edes hengissä. Itse ei tuntunut ongelmaansa käsittävän lainkaan.
Entinen mieheni. Hän teki paljon kamalia asioita, mutta yksi tuhoisimmista oli jatkuva syyttely, joka vääristi omankin ajatteluni. Alkoholismi vaikutti persoonaan niin paljon, että hän näki kaikki asiat muiden syynä, myös tietysti juomisensa. Hän syytti kaikesta minua ja teki sen hyvin vakuuttavasti. Kesti pitkään ennen kuin tajusin, että se juominen oli täsmälleen hänen syytään, eikä minun tarvinnut hävetä tai kantaa syyllisyyttä hänen teoistaan. Muistan vieläkin sen pahan mielen, joka tuli heti kun hän tuli käymään kotona ja alkoi huutaa ja luetella, mitä olin taas tehnyt väärin ja kuinka hän ei halua tällaista ihmistä katsoa vaan lähtee siksi taas kohta pois.
Joi itsensä kuoliaaksi.