Helsingissä hoitaja retuutti lapsia
Joko käsitelty täällä? Oli video mtv3 uutisissa, netissä. En saa linkattua.
Kommentit (46)
Ihan pakko kommentoida tätä lastenhoitajan näkökulmasta! Yksin liikkeellä noin monen pienen kanssa pisti eniten silmään. Retken olisi voinut perua ja jäädä pihaan.
Tämä lööpeissä riepoteltava juttu surettaa. Tulee mieleen opettaja joka räyhäsi ja päätyi youtubeen. Nostan esille näkökulman toisesta suunnasta. Meuhkaaminen ei ole sallittavaa mutta inhimillinen reaktio joskus. Välttämättä koko totuus ei videossa näy. Tässä pienten lasten tapauksessa toki syy ei ole lasten mutta jotain on voinut sattua että hoitajan pinna paloi. Itse kauhulla ajattelen esim. erityislapsen kanssa tiellä kulkeneena kun joutunut nostamaan turvallisuussyistä ihan "retuuttaen" huutaen lapsen, jos joku olisi kuvannut ja laittanut nettiin tietämättä yhtään mistä kyse.
Videon kuvaaja voisi mennä kyllä A suoraan hoitajalle antamaan palautetta tai B lähettää videon Vantaan kaupungille eikä suoralevitykseen.
En puolustele millään tasolla hoitajaa mutta tämä nykyajan ihmisten kivitys netissä on hullua. Asiat voi hoitaa monella tapaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en puolustele mitenkään eikä noin saa ikinä tehdä. Mutta. Nykyään lapsiryhmät on valtavia, lapset huonommin käyttäytyviä kuin vaikkapa 20 vuotta sitten, työ on uuvuttavaa ja kuormittavaa. Voisin kuvitella, kun oikein tiettyyn pisteeseen asti palaa, niin noin voi käydä. Vaikka ei tietenkään saisi. Mutta tietyllä tasolla ymmärrän.
Terv. Lastenhoitajana vuodesta -84
Kertoo epäammattimaisuudestasi puhua lapsista että ovat huonosti käyttäytyviä. Me lastentarhanopettajat ymmärrämme että lapset eivät usein suinkaan ole huonokäytöksisiä ja keskitymme kehumaan hyvistä asioista ja sitä myötä mm.vahvistamaan lapsen itsetuntoa jotta hän jatkossa osaisi tehdä parempia valintoja.
Sinun epäammattimaisuudestasi taas kertoo se, että ylennät itseäsi ja alennat toista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en puolustele mitenkään eikä noin saa ikinä tehdä. Mutta. Nykyään lapsiryhmät on valtavia, lapset huonommin käyttäytyviä kuin vaikkapa 20 vuotta sitten, työ on uuvuttavaa ja kuormittavaa. Voisin kuvitella, kun oikein tiettyyn pisteeseen asti palaa, niin noin voi käydä. Vaikka ei tietenkään saisi. Mutta tietyllä tasolla ymmärrän.
Arvaas vaan kuinka paljon silloin 80-luvulla lapsia retuutettiin ja tukistettiin ihan kotioloissakin. Ja pidettiin hyvänä kasvatuksena.
Ei minua ainakaan retuutettu tai tukistettu silloin. Ihan normaalia oli, että näin ei toimittu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvaas vaan kuinka paljon silloin 80-luvulla lapsia retuutettiin ja tukistettiin ihan kotioloissakin. Ja pidettiin hyvänä kasvatuksena.
Kyllähän sitä sattui, mutta ei se mitenkään johdonmukaista ollut, tai tapahtui vain pienessä osassa perheistä. Itse olen syntynyt -75, siskoni -81 eikä meitä kumpaakaan ole retuuteltu kotona.
6 lasta, yksin, eli on oltava pätevä hoitaja eikä mikään harkkari. Mistä te keksitte tuolla ensimmäisellä sivulla että ulkomaalainen? Näkyikö huivia vai mistä moinen oletus?
Ulkomaalaiset lähihoitajat, vaikka olisi päteviäkin, eivät helposti pääse päiväkoteihin sillä siellä vaaditaan sujuvaa kielitaitoa, monestakin syystä. Useammin menevät vanhustenhoitoon, kotihoitoon tms.
Pisti vihaksi tuo käytös, lapset oli aivan selvästi peloissaan, ei mitään hämmentyneitä, älkää nyt siloitelko tuota! Aivan selvästi välttelivät tuota hoitajaa. Ja aivan varmasti tyypin työkaverit tietävät, millainen "hoitaja" tämä on. Opiskelijana ollessani minulla oli ohjaajana vastaava tyyppi ja samaa hidastelevaa kävelyä olen lapsilta nähnyt, kun pelkäävät että tietty aikuinen saattaa hetki minä hyvänsä äyskähtää tai huutaa.
t. lastenhoitaja itsekin