Jatkuvat pissatulehduksen oireet mutta ei tulehdusta, mitä tämä on?
Alapäätä kirvelee ja pissalla juoksuttaa mutta virtsa puhdas. Sulkivat myös klamydian pois vaikka sanoin ettei mahdollista.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vaihdevuodet?
Olen 32 vuotias
ap
Kuivat limakalvot? Emätintulehdus?
Googlaa interstitiaalinen tai interstielli kystiitti.
Oletko ollut ulkona liian vähissä vaatteissa? Itse kerran kylmetytin itseni kun lähdin lenkille liian heppoisesti pukeutuneena ja luulin saaneeni virtsatietulehduksen. Oireet kesti kuukausikaupalla, kahteen otteeseen kävin testissä. Puhdas oli.
Lopulta meni ohi itsekseen.
Osahan paranee itsestään.
Itsellä oli pari vuotta sitten elämäni ensimmäinen virtsatietulehdus ja sen jälkeen kylnyys ja esim kostuneet kengät saa heti oireet ilmaantumaan vaikka tulehdusta ei kuitenkaan ole. Myös ennen kuukautisia on sama tunne joka helpottaa kun vuoto alkaa. Myös ummetus saa saman tunteen ja loppuu kun saa mahan toimimaan.
Juon nykyään päivittäin karpalomehua
Itse syön kuivien limakalvojen ja jatkuvan pissavaivan vuoksi Hiprexalia.
Vierailija kirjoitti:
Terveydenhuolto ei ilmeisesti aina osaa tunnistaa tätä. Sain hullun leiman lääkäriltä, kun valitin oireita ja selkäkipua. Pistivät lopulta lähetteen ultraan, että pääsivät musta eroon. Ultrassa lopulta kyllä todettiin ärtynyt rakko ja arpeutunut munainen. Nyt olen tajunnut, että mullahan oli varmaan tuo interstielli kystiitti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveydenhuolto ei ilmeisesti aina osaa tunnistaa tätä. Sain hullun leiman lääkäriltä, kun valitin oireita ja selkäkipua. Pistivät lopulta lähetteen ultraan, että pääsivät musta eroon. Ultrassa lopulta kyllä todettiin ärtynyt rakko ja arpeutunut munainen. Nyt olen tajunnut, että mullahan oli varmaan tuo interstielli kystiitti.
Mulla tämä diagnoosi. Viimeiset 15 vuotta jatkuvat pissatulehdusoireet. Aika raskas kipusairaus on.
Miehesi tuo rakastajattareltaan erilaista bakteeriflooraa. Tai jos ei ole vakimiestä, niin vaihtuvat seksikumppanit.
Klamydiassa monesti tuontyyppiset oireet.
Voi olla estrogeenin puutos nuorellakin naisella. Apteekista saa ilman reseptiä esim Ovestin, Vagifem. Voi käyttää vaikka olisit sairastanut rintasyövän.
Vierailija kirjoitti:
Onko klamydia testattu?
On, neg.
Minulle seksi tekee AINA pissatulehduksen tai vähintään päiviä kestävät oireet ilman tulehdusta. On testattu pissalla käynti ennen seksiä, miehen peseytyminen ennen seksiä, karpalomehut...
Jos ei ole rakkotulehdus vaan virtsaputken ärsytystä?
Vaihdevuodet?