Voiko mies olla feministi?
Kommentit (26)
Ei koska feministejä, lesboja ei ole olemassakaan ne on mielikuvituksen tuotteita
EI ne mielikuvituksen tuotteita ole vaan lesbous on pettymystä miehiin ja feminismi ajaa taas sukupuolista tasa arvoa.
Mun mies on. Jopa tarkempi huomaamaan sukupuolisidonnaisia epatasa-arvoja kuin mina.
Voihan teurasnautakin olla lihansyönnin kannattaja ;)
Se on saksaksi Frauenversteher, ei ole kohteliaisuus...
Nykyäänhän mies voi olla vaikka nainen jos sanoo olevansa nainen.
Tietyllä tasolla olemme kaikki evoluutiopsykologisesti feministejä (gynosentrisiä). Sekä miehillä ja naisilla tuntuu olevan agendalla laittaa naisten asema miesten ja lasten edelle. Tasa-arvoisinkin mies laittaa naisten edun usein omansa edelle ja etenkin toisten miesten edelle. Kyse on alitajuntaisesta paritteluoikeuskilvasta.
Mutta mies joka ääneen kertoo olevansa feministi haluaa yleensä irtopisteitä. Joku mies voi sanoa olevansa feministi, koska kannattaa tasa-arvoa. Silloinkin kyse on hyvin usein irtopisteiden hakemisesta, koska jokainen hiemankaan feminismiin tutustunut tietää, että tasa-arvo on feminismille vain työkalu vallan hankkimisessa. Se on loistava työkalu, koska kaikki haluavat aina huomioida naisia ja kaikki haluavat myös aina irtopisteitä. Jos esim. jossain kuolee paljon ihmisiä, se ei kiinnosta ketään, mutta jos niistä osa on naisia, niin heti alkaa kiinnostamaan.
Jos haluaa olla aidosti tasa-arvoinen on pyrittävä pois alintajuntaisesta feminismistä.
Vierailija kirjoitti:
EI ne mielikuvituksen tuotteita ole vaan lesbous on pettymystä miehiin ja feminismi ajaa taas sukupuolista tasa arvoa.
ELi tällöin mies voi olla feministi jos se on petttynyt omaan sukupuoleensa ja toivoo enemmän naisvaltaisia hallituksia ympäri maailman.
Vierailija kirjoitti:
Ketju ilmoitettu
Mihin? Arpajaisiin?
Ei, koska vain naiset ja muut henkiseltä kehitykseltään alamittaiset voivat olla feministejä.
Mikäli joku mies sanoo kannattavansa feminismiä nykymuodossaan, niin erikoiselta kyllä kuulostaa. Olen nainen, enkä silti kannata nykyfeminismiä. Yhteiskunnan tasa-arvo on toki hyvä tavoite, mutta nykyfeministit eivät mielestäni edusta tätä. Suomessa on todella vähän sukupuoleen sidottuja epäkohtia ja niitä on ihan molempiin suuntiin. Feministit eivät edes pysty selittämään ajamiensa asioiden keskinäistä ristiriitaa ja vaikuttavat usein enemmänkin vihaisilta naisilta, jotka eivät vaan ole onnistuneet rakentamaan ns. perinteistä elämää miehineen ja lapsineen. Feminismi on siis tavallaan defenssimekanismi...
Olen perusuteliaana ihmisenä lukenut muutamia erilaisia määritelmiä feminismistä ja sen eri aalloista. Ainakin yhden kanssa osui mielipiteet ja arvot täsmälleen kohdilleen. Tässä mielessä minä, 38-vuotias mies, olisin intersektionaalinen feministi. En kuitenkaan yleensä käytä tätä termiä itse vaan pyrin korostamaan tasa-arvo-termin käyttöä.
Joku toi juuri Redditissä esiin, että jenkeissä media keskittyy feminismin uutisoinnissa äkäisesti huutaviin mielenosoittajiin (uutiskuva näyttää mielenkiintoiselta ja klikkejä satelee) ja sivuuttaa sen että ympäri maailmaa varmaankin sadattuhannet feministit tekevät työtä asioiden parantamisen eteen mm. kehitysmaihin annettavien mikrolainojen organisoimisessa (50 euron laina voi olla riittävä pesämuna naisen taloudelliseen riippumattomuuteen).
Tietenkin voi olla. Itse en olisi kuin feministin kanssa. Sängyssä saa feministi (etenkin feministi) tykätä mistä tahansa, minun mieheni tykkää dominoida seksissä. Ajatuskin että hän kuvittelisi miesten olevan jotenkin ylivertaisia naisiin verrattuna, puistattaa. Sellaisen miehen kanssa ei tulisi pieneen mieleenkään mennä sänkyyn!
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin voi olla. Itse en olisi kuin feministin kanssa. Sängyssä saa feministi (etenkin feministi) tykätä mistä tahansa, minun mieheni tykkää dominoida seksissä. Ajatuskin että hän kuvittelisi miesten olevan jotenkin ylivertaisia naisiin verrattuna, puistattaa. Sellaisen miehen kanssa ei tulisi pieneen mieleenkään mennä sänkyyn!
Miehesi varmaan jätkien kanssa saunaillassa kertoo vatsa kippuralla tarinoita miten kertoo esittävänsä olevansa "feministi" ja pääsee sen turvin alistamaan tyttöystäväänsä.
Voi jos on kuohittu ennen murrosikää. Mies isollä M:llä ei voi.
Naistenkin suusta monesti kuuluu: "Mun feminismi loppuu makuuhuoneen ovella".