Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joulua pitäisi viettää sukulaisten kanssa?

Vierailija
27.11.2019 |

Taas alkoi sen helvetinmoinen kinuaminen joulunviettoon. Haluan olla joulun rauhassa kotona miehen ja lapsen kanssa, ja joka ikinen vuosi se pitää vääntää rautalangasta. Meillä on taas tänäkin vuonna kutsu, tai siis vaatimus, kolmeen paikkaan aatoksi. Yksi sisarus jo veti herneen nenään, kun pilataan hänen ihana perinteinen sukujoulunsa.

Sinä, joka vaadit väkisin sukua luoksesi (tai jonkun muun sukulaisen luokse), kerro miksi? Haluan ihan tosissani tietää, mitä päässäsi liikkuu.

Kommentit (77)

Vierailija
1/77 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, luulin, että tämä on ammattivalittajan uusi avaus, mutta ei ollutkaan. 

Ei tarvitse viettää sukujoulua, jollei tahdo. 

Vierailija
2/77 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, me paetaan miehen kanssa ulkomaille, ei oo yhteisiä lapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/77 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei "pitäisi" mitään, vaan vietätte tasan niin kuin itse tahdotte. Teidän ei tarvitse elää muille.

Vierailija
4/77 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset  voi tehdä selväksi että vietätte sukujoulua mieluusti -mutta vaikka vain joka toinen vuosi?

Vierailija
5/77 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot, että haluatte viettää perhejoulua keskenänne. Vähän sama kuin äitini vaati minua ja siskoani sinne joulun viettoon. Kysyin äidiltäni, että eikö siskollani ole oikeus viettää joulua lastensa kanssa kotonaan? Siihen loppui.

Vierailija
6/77 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

sisso kirjoitti:

Mikset  voi tehdä selväksi että vietätte sukujoulua mieluusti -mutta vaikka vain joka toinen vuosi?

No koska ei haluta viettää sukujoulua, ei edes joka toinen vuosi. Halutaan olla joulu kotona oman perheen kesken, mutta joka vuosi siitä pitää vängätä.

ap

Vierailija
7/77 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei "pitäisi" mitään, vaan vietätte tasan niin kuin itse tahdotte. Teidän ei tarvitse elää muille.

Olen ihan samaa mieltä.

ap

Vierailija
8/77 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten siskollasi on perinteinen sukujoulu, jonka nyt pilaatte, jos kerran olette jo jokaikinen vuosi viettäneet joulua kuitenkin kotona? 

Vierailija
9/77 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kulunut aloitus, ja samasta aiheesta ehtii tulla muutama kymmenen aloitusta ennen joulua. Älkää kitiskö aikuiset ihmiset turhasta. Avaatte suunne ja sanotte, että ette osallistu sukujouluun. Ei sitä av:lla päätetä, missä te joulunne vietätte.

Vierailija
10/77 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten siskollasi on perinteinen sukujoulu, jonka nyt pilaatte, jos kerran olette jo jokaikinen vuosi viettäneet joulua kuitenkin kotona? 

Miten niin siskollani?

ap

Vierailija
11/77 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kulunut aloitus, ja samasta aiheesta ehtii tulla muutama kymmenen aloitusta ennen joulua. Älkää kitiskö aikuiset ihmiset turhasta. Avaatte suunne ja sanotte, että ette osallistu sukujouluun. Ei sitä av:lla päätetä, missä te joulunne vietätte.

Kun se sanominen ei vttu riitä! Ja sitten kun menee perille, sama kitinä alkaa seuraavana jouluna uudestaan. Minua kiinnostaa, mitä kitisijän päässä oikein pyörii.

ap

12/77 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on kiva viettää joulua ydinperheen lisäksi omaisten kanssa, kunhan aattona ja joulupyhinä ei tarvitse reissata eri paikoissa, vaan kaikki kokoontuvat yhteen paikkaan. Ymmärrän kyllä senkin, että haluaa olla pienemmällä porukalla, esim. vain ydinperhe.

Vierailija
13/77 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin siskollani?

ap

Ed viittaa varmaankin tähän ap-kirjoituksen kohtaan, jossa "(...) Meillä on taas tänäkin vuonna kutsu, tai siis vaatimus, kolmeen paikkaan aatoksi. Yksi sisarus jo veti herneen nenään, kun pilataan hänen ihana perinteinen sukujoulunsa."

eli yksi sisaruksista (ainakin) viettää "perinteistä sukujoulua", josta ap ilmeisesti on loistanut poissaolollaan?

Vierailija
14/77 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin siskollani?

ap

Ed viittaa varmaankin tähän ap-kirjoituksen kohtaan, jossa "(...) Meillä on taas tänäkin vuonna kutsu, tai siis vaatimus, kolmeen paikkaan aatoksi. Yksi sisarus jo veti herneen nenään, kun pilataan hänen ihana perinteinen sukujoulunsa."

eli yksi sisaruksista (ainakin) viettää "perinteistä sukujoulua", josta ap ilmeisesti on loistanut poissaolollaan?

...ja ilmeisesti tämä sisarus on, ilmeisen tunnistamisen pelossa, naamioitu velipoika :D 

Herkkää...

Vierailija
15/77 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin siskollani?

ap

No veli sitten. Kirjoititkin tosiaan "yksi sisarus". Pointtini kuitenkin oli, että eikö sisaruksesi ole jo vuosien varrella oppinut, että te vietätte joulunne oman perheenne kanssa kotona ettekä osallistu sukujouluihin? Olette siis sisaruksesi mielestä pilanneet jo kaikki aiemmatkin hänen sukujoulunsa. Jos sisaruksesi on umpiluupää, sille ei voi mitään eikä se ole sun vikasi. 

Vierailija
16/77 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kun tietäisi miksi joku niistä tykkää. Kunhan kaikki lapset on aikuisia ja vuorojoulusysteemi loppuu, oikeastaan minä lopetan sen nyt, niin siirrymme toivottamaan whatsappissa joulumme ja se siitä. Tänä vuonna ei ole vuoroni joten saan olla ihan rauhassa. Ajattelin ryypätä koko joulun yksin. Se on mahtavaa. Viimeksi sain olla yksin 4 vuotta sitten. Elämäni paras joulu.

Vierailija
17/77 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse. Minulla ei edes ole omaa perhettä, mutta olen saanut tarpeekseni siitä, että oma jouluni haaskaantuu pakkaamiseen ja ruuhkaisiin juniin ja muiden nurkissa istuskeluun. Vietän jouluni niin kuin se kuuluu viettää, rauhasta ja tunnelmasta nauttien, en enää reissaamiseen vain muita miellyttääkseni.

Vierailija
18/77 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen kun tietäisi miksi joku niistä tykkää. Kunhan kaikki lapset on aikuisia ja vuorojoulusysteemi loppuu, oikeastaan minä lopetan sen nyt, niin siirrymme toivottamaan whatsappissa joulumme ja se siitä. Tänä vuonna ei ole vuoroni joten saan olla ihan rauhassa. Ajattelin ryypätä koko joulun yksin. Se on mahtavaa. Viimeksi sain olla yksin 4 vuotta sitten. Elämäni paras joulu.

Voiskohan olla, että toiset ihmiset ihan tykkäävät niistä sukulaisistaan eivätkä koe sukulaissuhteita rasitteena vaan voimavarana?

Vierailija
19/77 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin siskollani?

ap

Sisarus voi olla sisko tai veli. Ja sisarus voi olla kumman tahansa puolison sisarus. Sillä ei ole merkitystä. Typerä oletus, että kyse olisi automaattisesti minun siskostani.

ap

Vierailija
20/77 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia pitää vain tehdä selväksi.

Me. Vietämme. Joulun. Oman. Perheen. Kesken. Piste. Voimme. Tulla. Käymään. Ennen. Joulua. Tai. Sen. Jälkeen. Piste. Tai. Te. Voitte. Tulla. Käymään. Meillä. Ennen. Joulua. Tai. Sen. Jälkeen. Piste. Ymmärsittekö. Kysymysmerkki.

Me vietettiin ennen lasten syntymää kaksi joulua mun vanhemmilla. Miehen vanhemmilla ei kertaakaan, koska kumpaakaan ei huvittanut se hulina.

Sitten alettiin viettämään joulua kahdestaan, ja myöhemmin neljästään, siis lasten kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan