Voidaanko äitiysloman aikana alentaa esimiesasemasta rivityöntekijäkai?
Miten on? Voidaanko perhevapaiden jälkeen todeta, että joudutkin huonommalla palkalla eri tehtäviin?
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Kiitos hyvistä vastauksista! On kyllä kieltämättä aika ahdistava tilanne. Sen haluaisin myös tietää että onko mahdollista että samaa työtä tekevä, minun sijaiseksi palkattu on minun esimieheni? Koska hänelläkin esimies, jonka tietenkin oletin olevan nyt minun esimieheni.
Minulle tilanne vaikuttaa siltä että tämä sijaiseni voi olla esimieheni vain siinä tapauksessa jos minua on alennettu.
T. Ap
Eihän työnantajalla ole mikään pakko sijaista palkata ja toisaalta hän saa ihan vapaasti rekrytä ketä haluaa mihin tehtäviin haluaa. Joten tuo tilanne sinällään ei ole mitenkään laitonta tai ihmeellistä. Sinulla tulee kuitenkin olla oikeus palata vanhoihin työtehtäviin, mutta sijaisesi voidaan aivan hyvin siirtää sinun esimieheksi ja hänen työnsä jatkua sinun paluunkin jälkeen.
Kiitos hyvistä vastauksista! On kyllä kieltämättä aika ahdistava tilanne. Sen haluaisin myös tietää että onko mahdollista että samaa työtä tekevä, minun sijaiseksi palkattu on minun esimieheni? Koska hänelläkin esimies, jonka tietenkin oletin olevan nyt minun esimieheni.
Minulle tilanne vaikuttaa siltä että tämä sijaiseni voi olla esimieheni vain siinä tapauksessa jos minua on alennettu.
T. Ap