Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies aikoo tehdä tulevalle lapselle isyystestin vaikkei edes epäile mitään, sanoo että vain varmuudeksi että tietää ennen kuin investoi koko...

Vierailija
27.11.2019 |

Onko tällainen tilanne epäluottamuslause vai pitäisikö tätä ymmärtää miehen kantilta ja astua miehen saappaisiin ennen kuin reagoi ikävästi?

Naisenahan tietää aina, että se on oma lapsi kun se itsestä pullahtaa ulos. Mies kuitenkaan ei koskaan voi olla varma, ei koskaan. Pitääkö miehen kantaa ymmärtää tässä ja antaa hänen tehdä se testi, että hän voi olla sitten hyvillä mielin ja investoida loppuelämänsä VARMUUDELLA omaan lapseen?

Kommentit (7876)

Vierailija
6981/7876 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti testiin! Se ei ole epäluottamus lause, vaan oikeusturva.

Se on puhtaasti epäluottamuslause, vaikka miten täällä yritetään kierrellä ja kaarrella.

Täysin yhtä puhtaasti se on toiselle oikeusturva.

No sikäli joo, et elareita on kivempi maksaa omasta, kuin epäillystä.

Vierailija
6982/7876 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, olin 99,95% varma, ettei vaimoni ollut tullut raskaaksi paneskeltuaan muita. Mutta halusin 100% varmuuden. Jos testitulos olisi ollut negatiivinen, olisin ottanut eron. Mikä tässä oli vaikea ymmärtää? 

No, maailmassa ei mikään ole satasen varmaa, labra ei ole 100 pros varma. joten ethän sä ajattelevana ihmisenä vieläkään voi olla varma.

Ja sehän siinä onkin, että tätä ei ole lainkaan vaikea ymmärtää. Sinä annat mahdollisuuden, vaikka pienen, sille ajatukselle, että vaimosi voisi tehdä sinulle tuommoisen tempun. Se kertoo siitä, mitä sinä todellisuudessa vaimostasi ajattelet.

Ja se, mitä todellisuudessa ajattelet, vaikka vain pienen osan verran, tekee sinusta epäluotettavan kumppanin. Sinuun ei voi satasella luottaa, koska sinä olet valmiina vetäytymään heti, kun kuvitelmistasi sinulle jokin asia voi olla epäedullinen.

Positiivinen isyystesti on ihan riittävän varma minulle. Mitä tarkoittaa tuo viimeinen lause: "kun kuvitelmistasi sinulle jokin asia voi olla epäedullinen"? Mutta tosiaankin myönnän auliisti, että olisin valmis vetäytymään heti, jos osoittautuisi että vaimoni hankkiutui raskaaksi toiselle miehelle. Ehkä et kuitenkaan tarkoittanut tätä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6983/7876 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Eiköhän avain ole tuossa että oli tapailua moneen suuntaan. Vain hullu jättää testin tekemättä jos molemmat paneskelevat suhteessa ympäriinsä. Molemmat tietävät silloin ettei lapsi välttämättä ole sen jota eniten tapaillaan."

Miten tarkkaan tiedät ihmisten panotouhut? Ajattelin vaan ettei naiset koskaan ole kertoneet monenko kanssa seikkailevat samaan aikaan.

Jos kumpikaan seikkailee yhtään kenenkään toisen kanssa, on ihan kaikki testaus paikallaan. Siis molemmat on syytä testata.

On muutamia asioita, joita naisilta ei saa kysyä tai niihin ei tule saamaan vastausta.

1. Ikä (varsinkin keski-ikäinen loukkaantuu siitä)

2. Paino (mitä "isompi" tyttö, niin sen visummin jää paino epäselväksi, useimmiten sanotaan, että on vain poikkeuksellise

Totta kai saat kysyä, oikeastaan sinun ihan pitääkin kysyä kaikkia noita heti ensitapaamisella. Itselle tärkeät asiat pitää selvittää heti alkuun.

Vierailija
6984/7876 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ilmeisesti miehet eivät sitten ymmärrä, mitä eroa on ensitreffeillä ja parisuhteella. Sanoisin, että jos olette seurustelleet vaikka 6 vuotta ja nainen ei edelleenkään laske sinua kotiinsa, koska ajattelee, että voit olla raiskari, niin ala jo pikku hiljaa loukkaantumaan. Se ajattelee, että oot."

Todennäköisempi syy on, että on naimisissa toisen miehen kanssa ja potee jotain naisten lukemattomista kriiseistä, mutta haluaa jonkinlaista omaa aikaa jakamalla persettä.

Onneksi sinä olet ikisinkku, eikä sinun tarvitse koskaan kärsiä naisseurasta. Miksi edes olet tässä ketjussa? Lapsiahan sinulla ei ole eikä tule. 

Vierailija
6985/7876 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta jännä juttu kun vaikkapa 2000€ sellon hankintaan pyydetään 2000€. Tai sen 500€ matkaan 500€.

Haluatkos kuulla jotain vielä jännempää? Suomen kielessä on sellainen sana kuin ei. Voit sanoa, että rahoitat sellosta puolet tai et mitään. Mutta et uskalla, kun tähänkään saakka et ole uskaltanut kieltää naiselta mitään.

Sellon myynnin olisit voinut hoitaa itse. Mutta kun se sujuu naiselta helpommin.

Olen vela, joten isyystestit ei mua kiinnosta, mutta luoja että olen kypsä teitä ex-rouvan narussa edelleen kulkevia puudeleita, jotka ruikutatte, kun ette pysty missään kohtaa pitämään puolianne.

Kiitos huolenpidosta mutta asia ei koske minua. 

Helppo takaa huudella mitä itse tekisin siinä ja siinä tilanteessa. Nämä ex-rouvat kyllä keksivät kaikkea hankalaa lasten tapaamiseen sun muuhun liittyen.  Olet aika omillasi jos exä päättää vaihtaa  asuinpaikkaa toisellepuolelle suomenniemeä tai mitä nyt vaan.

Vierailija
6986/7876 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Onneksi sinä olet ikisinkku, eikä sinun tarvitse koskaan kärsiä naisseurasta. Miksi edes olet tässä ketjussa? Lapsiahan sinulla ei ole eikä tule."

Sekoitat minut nyt selvästi johonkin palstalepakkoon. Kyllä minä olen naimissa ollut jo kauan ja yksi lähes täysi-ikäinen lapsikin on saatu aikaan. Mistä moinen kiukunpurkaus? Mikä meni ihon alle?

Vierailija
6987/7876 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen, joka dramaattisesti kieltäytyy lapsensa isyystestistä ja teatraalisesti loukkaantuu asiasta, on lähtökohtaisesti epäluotettava.

Niin, vaikea sanoa, palstalla kaikki ovat sanoneet, että mies saa testata. Se mitä testaamisesta seuraa, on sit eri asia.

Ymmärtääkseni siitä ei edes voi kieltäytyä.

Vierailija
6988/7876 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Positiivinen isyystesti on ihan riittävän varma minulle. Mitä tarkoittaa tuo viimeinen lause: "kun kuvitelmistasi sinulle jokin asia voi olla epäedullinen"? Mutta tosiaankin myönnän auliisti, että olisin valmis vetäytymään heti, jos osoittautuisi että vaimoni hankkiutui raskaaksi toiselle miehelle. Ehkä et kuitenkaan tarkoittanut tätä?

Tämä on ihmiselle hyvin inhimillistä, valita, mihin uskoo. Sinä uskot labraan sadalla, mutta vaimoosi vain rajallisesti.

Viimeinen lause tarkoittaa, että tuo siis on asenteesi vaimoosi: sinun pitää muualta varmistaa, että voit luottaa häneen 100 pros. Ja siitä syystä sinuun ei voi luottaa 100 pros, koska tärkeissä asioissa voit hyvinkin jäävätä tukesi, olet toinen jalka ulkona, turvaat itsesi ja omat etusi ja tarvitset vahvistusta muualta.

Olet siis todistanut asenteesi vaimoosi ja tietysti se pätee muihinkin asioihiin kuin raskauteen.

Vierailija
6989/7876 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa voiskin olla aika hyvä juttu, jos isyystesti tehtäisiin automaatisesti. Tällöin asemastaan epävarma mies ei joutuisi siihen kiusalliseen tilanteeseen, että täytyy tätä pyytää ja samalla esittää toiselle epäluottamuslause. 

Minä 50+ vela en ole valmis maksamaan penniäkään enää veroissa näiden miesten epävarmuuksien vuoksi. Riittää, kun makselen jo kaikennäkölstä erityisapua milloin mistäkin syystä lähes jokaisen lapsen ongelmista, kun vanhemmat eivät keskenään kykene minkäänlaiseen aikuiseen kommunikaatioon, vaan tappelevat näistäkin itsestään selvyyksistä.

Minäkään en kostu penniäkään jostain tissisyöpäseulonnoista.

No ne tissisyöpäseulonnat tulevat halvemmaksi, kuin syöpäsairaiden hoito.

Juujuu.

Yleensä vanhojen sairaus niin ei rasittaisi niin paljoa vanhustenhoitoa. Miehet kuolevat muutenkin aikaisemmin vuosikaupalla niin tulisi hyvää tasoitusta 

Vierailija
6990/7876 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta jännä juttu kun vaikkapa 2000€ sellon hankintaan pyydetään 2000€. Tai sen 500€ matkaan 500€.

Haluatkos kuulla jotain vielä jännempää? Suomen kielessä on sellainen sana kuin ei. Voit sanoa, että rahoitat sellosta puolet tai et mitään. Mutta et uskalla, kun tähänkään saakka et ole uskaltanut kieltää naiselta mitään.

Sellon myynnin olisit voinut hoitaa itse. Mutta kun se sujuu naiselta helpommin.

Olen vela, joten isyystestit ei mua kiinnosta, mutta luoja että olen kypsä teitä ex-rouvan narussa edelleen kulkevia puudeleita, jotka ruikutatte, kun ette pysty missään kohtaa pitämään puolianne.

Helppo takaa huudella mitä itse tekisin siinä ja siinä tilanteessa. Nämä ex-rouvat kyllä keksivät kaikkea hankalaa lasten tapaamiseen sun muuhun liittyen.  Olet aika omillasi jos exä päättää vaihtaa  asuinpaikkaa toisellepuolelle suomenniemeä tai mitä nyt vaan.

Nämä ovat niitä vaativissa asiantuntijatehtävissä työskenteleviä, korkeasti koulutettuja naisia, joilla ei itsellä ole lapsia, eikä parisuhdetta, mutta koska ovat vaativissa asiantuntijatehtävissä, eivät malta olla jakamatta ohjeita asioista, missä eivät ole asiantuntijoita.

Vierailija
6991/7876 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset teettää laboratorioiden mukaan 4000-5000 isyystestiä vuodessa. Luvussa on mukana naisten ja miesten teettämät testit. Ei tuo nyt kovin yleistä ole, ainakaan vielä. Vuonna 2023 Suomeen syntyi reilut 43 000 vauvaa, joten karkeasti joka kymmenennen vauvan kohdalla testataan isyys. 

Suomessa syntyy vuosittain myös noin 1200 vauvaa, joiden biologisen isän tietoja ei ole väestörekisterissä. 

Tulkintakysymys. Minusta vaikuttaa todella holtittomalta, että vuodessa syntyy 4000-5000 lasta, joiden isästä ei ole varmuutta. Tai äidin ja isän välillä ei ole minkäänlaista luottamusta ja sidettä.

Lisäksi 1200 lasta, joiden isästä ei ole tietoa tai se on salattu.

Joka kymmenes lapsi on vuosittain tässä tilanteessa. Mikä ihmisiä oikein vaivaa? 

Mik

"Mikä naisia vaivaa? Naisella se on päätäntävalta mitä hänen kehollaan tehdään."

Ai, onko?? Oikeesti? Mene nyt äkkiä kertomaan tää kaikille miehille, jotka luulevat saavansa käyttää naisten kehoja, kuten haluavat  

Vierailija
6992/7876 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nämä ovat niitä vaativissa asiantuntijatehtävissä työskenteleviä, korkeasti koulutettuja naisia, joilla ei itsellä ole lapsia, eikä parisuhdetta, mutta koska ovat vaativissa asiantuntijatehtävissä, eivät malta olla jakamatta ohjeita asioista, missä eivät ole asiantuntijoita."

Ja ovat käytettävissä joka päivä täällä klo 7-23 välisen ajan.

Vierailija
6993/7876 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No monessakin tilanteessa varmasti järkevää mutta hyvässä parisuhteessa kokisin todella loukkaavana.Ihan kuin epäilisi pettämisestä...

Moni luulee olevansa hyvässä suhteessa kunnes pilvilinnat romahtaa. 

Ja ne romahtaa esim. siinä kohtaa, kun tajuaa olevansa miehen mielestä hirviö, joka paneskelee ympäriinsä ja on valmis jallittamaan miehensä kasvattamaan toisen miehen lapsen. Todella ei voi kuin ihmetellä näitä miehiä täällä, joiden mielestä suhteella olisi tuossa vaiheessa enää minkäänlaista tulevaisuutta.

Olen mies, joka on teettänyt DNA-testin kertomatta lapseni äidille. Olemme edelleen yhdessä, ja onnellisia. En m

"Niin, olin 99,95% varma, ettei vaimoni ollut tullut raskaaksi paneskeltuaan muita. Mutta halusin 100% varmuuden. Jos testitulos olisi ollut negatiivinen, olisin ottanut eron. Mikä tässä oli vaikea ymmärtää? "

Eikä sun olis tarvinnnut edes erota, kun vaimos olis sen tehnyt, tuloksesta riippumatta.

Vierailija
6994/7876 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselleni ei ole lapsia siunaantunut, vaikka halua olisi ollut. Jos olisin raskaaksi tullut ja kumppani olisi halunnut tehdä isyystestin, niin kaikin mokomin. Kysehän olisi ollut kuitenkin siitä, että mies saisi varmuuden isyydestään ja oikeusturvan. Vaikka siis itse olisin 100% varma, kuka lapsen isä olisi. Se sama varmuus kuuluisi todistetusti (eli testaten) myös kumppanille. 

Mielestäni moni suhtautuu nyt tähän asiaan liian tunteella, kun tätä pitäisi enemmänkin katsoa pragmaattisesti. Itse vertaan tätä avioehtoon. Avioehtokin tehdään, vaikka toista rakastetaankin.  

No, minulle nyt ei olisi ok jatkaa suhdetta, jossa toinen pitäisi mahdollisena ajatusta, että olisin hankkiutunut raskaaksi toiselle miehelle. 

Kun luottamus katoaa, on suhdetta ihan turha jatkaa. Onneksi nykyään voi hyvin elell

Elämä on opettanut, että kuka tahansa voi tehdä ihan mitä tahansa. On todella naiivia ajatella, ettei olisi mahdollista, että joku voi olla uskoton. 

Jos lähtisin oletuksesta, ettei kenenkään, edes siihen puolisoon voi luottaa, niin en ylipäätään aloittaisi parisuhdetta. Ei olisi toisen tehtävä yrittää parantaa minua siitä epäluuloisuudesta, se työ pitäisi tehdä itsekseen ennen parisuhteen miettimistä.

Vierailija
6995/7876 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En huutele, totean vain, että mieskin voi erossa toimia monella tapaa, kuten liitossakin. Jäädä sen toisen pompoteltavaksi tai tehdä sopimukset, jotka huom itse pitää, jotka pätevät ja vaatia toista elämään niiden mukaan.

Ja tiedoksesi se ex-herrakin voi muuttaa toiselle puolelle suomenniemeä ja silloin on ex-rouvan asia toimittaa lapsia sinne isäänsä tapaamaan. Näinkin voi käydä.

Vierailija
6996/7876 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loukkaanutteko naiset samalla tavalla, kun pankki vaatii lainan ehdoksi stressitestiä? Siinähän pankki epäilee teitä ja lainanmaksukykyä? Tai loukkaannutteko avioehdosta? Siinähän epäillään toisen aikeita toista vastaan ja suojaudutaan.

Miksi se isyystesti loukkaa? Siinähän on kyse vain ja ainostaan toisen oikeusturvasta.   

Niin no, pankki (voittoa tavoitteleva liikeyritys) ja puoliso.... näetkö itse mitään eroavaisuutta asiassa?

Ja saa sen isyystestin toki, mutta pitää hyväksyä nyt se, että sanot siinä epäilevästi vaimosi tulleen raskaaksi vieraalle miehelle. Ja että sillä epäilyllä voi tuoda pysyvän särön parisuhteeseen.

Nuo ajatuksethan (haluaa isyystestin jos lapsista saa) voisi tuoda esiin jo tapailuvaiheessa, onhan tässä ketj

Viiittu tätä kommentointia puhelimella.

Sille uuvatille kuitenkin, joka ihmetteli miten lasten sellosta saa myyntivoittoja.

Äiti: Tarvitaan Liisalle sello. 2000€.

Isä: Antaa rahaa. 

Ffwd----->2kk

Isä: Lissu, mites se sellon soitto sujuu?

Lissu: ööö...emmä sit jaksanu.

Isä: Aha. Missäs se sello on?

Lissu: Äiti myis sen.

Kato näin teit myyntivoittoa 2000€ siitä kahden tonnin sellosta.

Vierailija
6997/7876 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loukkaanutteko naiset samalla tavalla, kun pankki vaatii lainan ehdoksi stressitestiä? Siinähän pankki epäilee teitä ja lainanmaksukykyä? Tai loukkaannutteko avioehdosta? Siinähän epäillään toisen aikeita toista vastaan ja suojaudutaan.

Miksi se isyystesti loukkaa? Siinähän on kyse vain ja ainostaan toisen oikeusturvasta.   

Erinomaisia kysymyksiä! Kas, pankin kanssa minä neuvottelen, minkälaista lainaa otan, mitä sovitaan ehdoksi stressitestistä, jne. Pankki ei ilmoita minulle lainanoton jälkeen, kun olen jo ostanut sen, mitä lainalla aioin ostaa, että ehdot muuten ovatkin nämä. Avioehdossa sama juttu, minä pääsen neuvottelemaan ehdoista ja siitä, mihin haluan sitoutua.

Isyystesti taasen tulee yleensä miesten taholta puheeksi vasta siinä vaiheessa, kun ollaan jo raskaana tai tehdään salaa selän takana. Ja tämä on loukkaavaa, jos et ole aiemmista viesteistä

Ketjussa on ollut myös useita viestejä, joiden mukaan jo lapsenteon suunnitteluvaiheessa ilmituotu toive isyystestauksesta johtaisi saman tien eroon.

Niin? Se on vähän kuin tuo lainauksissa esitetty pankkivertaus.

Ensin neuvotellaan sopimuksen ehdot, niiden perusteella sopimuksen osapuolet päättävät syntyykö sopimus vai ei.

Ero ei ole pahinta mitä elämässä voi tapahtua, se on mahdollisuus etsiä itselleen sopivampi puoliso.

Vierailija
6998/7876 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En huutele, totean vain, että mieskin voi erossa toimia monella tapaa, kuten liitossakin. Jäädä sen toisen pompoteltavaksi tai tehdä sopimukset, jotka huom itse pitää, jotka pätevät ja vaatia toista elämään niiden mukaan.

Ja tiedoksesi se ex-herrakin voi muuttaa toiselle puolelle suomenniemeä ja silloin on ex-rouvan asia toimittaa lapsia sinne isäänsä tapaamaan. Näinkin voi käydä."

Noin tahtoo käydä, kun nainen törmää tasoiseensa mieheen.

Vierailija
6999/7876 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Niin? Se on vähän kuin tuo lainauksissa esitetty pankkivertaus.

Ensin neuvotellaan sopimuksen ehdot, niiden perusteella sopimuksen osapuolet päättävät syntyykö sopimus vai ei.

Ero ei ole pahinta mitä elämässä voi tapahtua, se on mahdollisuus etsiä itselleen sopivampi puoliso."

Noniin. Pankki siis kyselee palstamammalta vakuuksia lainan takaisinmaksun turvaamiseksi, niin mammahan vetää herneen nenään, lähtee ovet paukkuen pihalle ja huutaa mennessään, etten todellakaan ota lainaa, kun ette luota muhun!!1

Vierailija
7000/7876 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ihmiselle hyvin inhimillistä, valita, mihin uskoo. Sinä uskot labraan sadalla, mutta vaimoosi vain rajallisesti.

Se on ihan puhdasta todennäköisyyksillä operoimista. Väärien positiivisten määrä DNA-testeissä on ihan älyttömän paljon pienempi kuin väärien miesten siittämien lasten määrä. 

Viimeinen lause tarkoittaa, että tuo siis on asenteesi vaimoosi: sinun pitää muualta varmistaa, että voit luottaa häneen 100 pros. Ja siitä syystä sinuun ei voi luottaa 100 pros, koska tärkeissä asioissa voit hyvinkin jäävätä tukesi, olet toinen jalka ulkona, turvaat itsesi ja omat etusi ja tarvitset vahvistusta muualta.

Olet siis todistanut asenteesi vaimoosi ja tietysti se pätee muihinkin asioihiin kuin raskauteen.

Jäin miettimään tätä, ja kyllä, jääväisin tukeni, mikäli vaimoni saisi päähänsä tehdä jotain tavattoman typerää tai arvojeni vastaista, olisi se hänelle kuinka tärkeää tahansa. Toistaiseksi sellaisia tilanteita ei ole vastaan tullut, mutta eipä sitä tulevaisuudesta koskaan voi varmaksi tietää. 14 vuotta avioliittoa on kuitenkin takana, eikä isompia ongelmia ole ollut.