Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lihavuuden suurin syy on, etteivät ihmiset hahmota omaa painoaan

Vierailija
27.11.2019 |

Eivät ihmiset koe tarvetta laihduttaa, koska he eivät näe itseään lihavana. Isokokoiset ihmiset ovat yleisiä, ja 70-luvun normaalikokoisia pidetään laihoina.

Sen näkee katsomalla nuoria. He ovat todella isokokoisia.

Kuulen usein, kun hieman pullukat ihmiset päivittelevät lihavuutta ja ihmettelevät jenkkien lihavin pudottaja -tyyppisten ohjelmien ihmisiä. Samalla tiedostamatta, etteivät ole enää itsekään pysyneet indekseissä.

Eivät tavalliset ihmiset tunnista nykyään lihavuutta. Siihen tarvitaan lääkäreiden ammattitaitoa.

Kun vain pieni osa on normaalipainoisia, ei ihmisillä ole tarvetta muutokseen lihavuuden muututtua normaaliksi ilmiöksi katukuvassa.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trikoo venyy kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaaka on keksitty hälventämään hahmotusongelmia. Syyt ylipainoon ovat ihan muualla.

Ei lihavat käy vaalalla. Siinä voisi kehonpositiivisuus saada kolauksen.

Näillä kehopositiivareillahan on ollut oikein kanpmanjoita missä haastetaan kaikki hajottamaan vaakansa. Ihan nurinkurista toimintaa. Kaikkihan tuon näkee että halutaan vain poistaa silmistä se viimeinenkin totuusmittari, ettei tarvitse tehdä lihavuudelle mitään.

Vierailija
22/23 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EI hahmota koska eiivät hahmota omien tui ja liikuntaelinten kestävyyttä vasta kunnnes ne pahtaa.

Eisiim 30 vuotiaana ihmisen aineenvaihdunta hidastuu.

Niin, sitten pitää sopeuttaa se kalorimäärä ja liikkuminen siihen. Minä olen nelikymppisenä hoikemmassa kunnossa kuin kolmekymppisenä, koska päätin tehdä asialle jotain. Minulle riitti käytännössä syömisen vähentäminen herkuttelutasosta pärjäämistasoon. Silti voin pitää välillä herkkupäiviä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikeeta se on hahmottaa kun itsellä on hyvä olla, normaalikokoiset vaatteet mahtuu päälle kiristämättä, peilistä ei mikään laardikasa tuijota vastaan, silti työterveyden hoitaja kehottaa laihduttamaan kun on merkittävä ylipaino, ja samaan hengenvetoon samalla visiitillä lääkäri kehuu kuinka se on turhaa edes yrittää painoa pudotella kun olen terve ja terveen painoinen.

Toisaalta se hoitaja tuijotti vaan bmi-taulukkoa, lääkäri kysyi työtehtävistä ja näki mut t-paita päällä.

Mikä koko on sinulle normaalikokoinen? Eikö sinulla sitten ole merkittävä ylipaino vaikka hoitaja sanoi niin?