Ihmistyyppi joka innostuu uusista asioista, mutta ei saa mitään päätökseen
Tunnistatko tyypin joka on esim. innoissaan perustamassa yritystä, mutta yritys ei ota tulta alleen ja lopulta luopuu siitä. Menee vieraalle töihin, mutta ei oikein jaksa sitäkään ja jättää työnsä ryhtyäkseen vapaaksi taiteilijaksi, muttei saa sitäkään onnistumaan. Seuraavana on lähdössä ulkomaille töihin, mutta koti-ikävä iskee jo kolmen kuukauden kuluttua ja tulee maitojunalla kotiin. Nyt alkaa innoissaan uuden alan opiskelu mutta vuoden päästä laittaa kirjan kannet kiinni, ei ollut hänen juttu.
Jos tunnistat tyypin, mitä tuosta tyypistä tuli lopulta?
Kommentit (23)
Haha tuo olen minä:D aloitan jatkuvasti myös harrastuksia ja pikku projekteja joista suurin osa jää alkuinnostuksen jälkeen kesken. Aikuisiällä on diagnosoitu ADD. En tiedä vielä mikä minusta tulee "lopulta". Työpaikat vaihtuvat aika usein, yliopistossa vaihtui myös pääaine ja opinnot muutenkin pitkittyivät kun tein miljoonaa sivuainetta. Naimisissa olen sentään pysynyt saman tyypin kanssa kohta kymmenen vuotta.
ADHD/ADD. Tuo ihmistyyppi olen minä. Ilman diagnoosia melkein nelikymppiseksi ja tässä mukavasti ehtikin mennä aika lailla koko elämä viemäristä alas.
Näillä jos ovat naisia, on yleensä vakaa mies joka käy töissä jotta frouva voi yrittää pikku juttujaan.
3 kk ulkomailla on aika ipitkä aika. Kuinka moni oikeasti viettää arkea muualla kuin kotimaassa edes tuollaista jaksoa?
T. Ohis
Vierailija kirjoitti:
Näillä jos ovat naisia, on yleensä vakaa mies joka käy töissä jotta frouva voi yrittää pikku juttujaan.
Psykologisesti ontuva selitys. Kyse on persoonatyypistä, jota on molemmissa (niissä kahdessa) sukupuolissa.
Miksei olisi ihan normaalia kokeilla, ennenku jossain onnistuu. Eihän sitä muuten tiedä. Vain Suomessa lasketaan, että epäonnistunut siinä, tässä ja siinäkin mitä yritti 10 vuotta sitten. Ei olisi kanna mitään yrittää.
Vierailija kirjoitti:
3 kk ulkomailla on aika ipitkä aika. Kuinka moni oikeasti viettää arkea muualla kuin kotimaassa edes tuollaista jaksoa?
T. Ohis
Totta. Suosittelen kokeilemaan. Koti-ikävä voi iskeä kovemmin kuin uskottekaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksei olisi ihan normaalia kokeilla, ennenku jossain onnistuu. Eihän sitä muuten tiedä. Vain Suomessa lasketaan, että epäonnistunut siinä, tässä ja siinäkin mitä yritti 10 vuotta sitten. Ei olisi kanna mitään yrittää.
Jahas, vain Suomessako taas.
Huoh.
Arvostan huimasti enemmän kuin jotain tasaisen tylsää, järjestelmällistä ja luoja paratkoon, tavoitehakuista suorittajaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei tosiaan ole huono juttu kokeilla eri asioita, päinvastoin! Ei ainakaan huonompi kuin sitten keski-iässä tehdä radikaaleja totaalielämänmuutoksia, kun sitä ennen on kulkenut samaa uraa. Jossain vaiheessa kokeilijankin kannattaa kyllä päättää, mihin haluaa keskittyä. Rasittava ihmistyyppi on sellainen, joka jokaisen täyskäännöksensä yhteydessä alkaa julistaa juuri sen parhautta ja muiden huonoutta.
Mä olen nopeesti innostuja. Pari päivää pyörittelen innoissani ideaa ja se siitä sitten. Mun innostus ei mene koskaan niin pitkälle, että olisi firma jo pystyssä ja kamat roudattu Saksaan. Onneksi.
On todennäköisesti aina paikasta toiseen seilaaja. Eipä paljon muuta voi päätellä.